اخبار داغ

همنوایی گره کور زندگی بانوی قالیباف با تاروپود فرش

همنوایی گره کور زندگی بانوی قالیباف با تاروپود فرش
روایت هنرمندی بانوی هنرمند و فعال قالیباف بر تار و پود قالی، حکایت قدمت فرش بافی در این دیار و هنری که امروز به فراموشی سپرده شده روایتی تلخ و تکان دهنده است که نسبت به سابق، دیگر رونق خاصی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیار،معصومه پاشازاده بانوی فعال قالیباف که بیشتر عمر خود را در آفرینش هنر دست بر تاروپود قالی گذرانده است علاوه بر قالیبافی در تابلو فرش، طراحی روی پارچه، گلدوزی، ملیله دوزی، و کشت و توزیع گیاهان دارویی نیز فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از تیار،معصومه پاشازاده بانوی فعال قالیباف که بیشتر عمر خود را در آفرینش هنر دست بر تاروپود قالی گذرانده است علاوه بر قالیبافی در تابلو فرش، طراحی روی پارچه، گلدوزی، ملیله دوزی، و کشت و توزیع گیاهان دارویی نیز فعال است., تیار,

وی که مدتیست هنر قالیبافی را در معیت همسر بیمارش انجام می داد به علت فوت وی روزگار سختی را سپری می کند، گفت: بعلت مشکلاتی که در تأمین هزینه درمان همسرم متقبل شدم گذران زندگی، کمی برایم سخت شده ولی با این وجود برای بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار کارآفرینی می کنم تا بتوانند امرار معاش کنند.

,

این بانوی کارآفرین ادامه داد: بیش از ده سال است که بطور مستمر کار قالیبافی مشغولم و علاوه بر آن توانسته برای 11 زن سرپرست خانوار نیز اشتغال زایی کنم.

,

وی با تأکید بر اینکه هنر قالیبافی یکی از توانمندی‌های زنان و بعنوان مشاغل خانگی مطرح است، یادآور شد: کارگاهم بسیار کوچک است و بهتراست بگویم در واقع منزلی ندارم و این محل که می بینید هم محل زندگی من است و هم کارگاه و محل آموزش .

,

پاشازاده از عدم حمایت مسئولین گلایه کرد و گفت: مدتهاست که مسکن مهر گرفتارم کرده و هنوز هم که هنوز است تحویل نگرفته ام.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در وهله اول کارآفرینی به ظاهر شاید ساده به نظر آید اما در واقع مشکلات خودش را دارد یک کارآفرین در حالی که باید ایده داشته باشد، نباید به سادگی مایوس شود، بلکه هر چه مورد کم لطفی قرار می‎گیرد، ناامید نمی‎شود و همین کارشکنی‎ها باعث می‎شود تا انگیزه اش بیشتر شود.

,

 

,

پاشازاده از همت و خستگی ناپذیری اش توضیح داد و گفت: مدتهاست هم از همسر بیمارم پرستاری می کردم و در کنار آن هنر قالیبافی را نیز ترک نکردم اما باید بگویم در حال حاضر با وجود مشکلات بسیار زیادی که دارم هر لحظه یکی از هنرآموزان یا بانوانی که نیاز دارند با من تماس بگیرند هر کمکی که از دستم برآید برایشان انجام می دهم.

,

وی در پایان خطاب به مسئولین ذیربط گفت: با توجه به شرایط بد اقتصادی و مشکلات عدیده ای که خصوصا بانوان سرپرست خانوار با آنها دست و پنجه نرم می کنند انتظار دارند تا مورد حمایت و توجه مسئولین مربوطه قرار بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه