اخبار داغ

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مصوبه معافیت مالیاتی به ضرر کارگران است

مصوبه معافیت مالیاتی به ضرر کارگران است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت و کارگران باید یکسان شود، در تصویب این بند از لایحه بودجه، میزان درآمد مالیاتی دولت از کاهش سقف مالیاتی حقوق بگیران بخش خصوصی مشخص نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ روز گذشته براساس مصوبه مجلس، سقف معافیت مالیات حقوق برای کارمندان دولت مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال و برای سایر افراد (کارگران بخش خصوصی) ۱۸۰ میلیون ریال در سال تعیین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

در سال‌های گذشته سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان یکسان بود؛ ولی بر اساس مصوبه جدید حدود ۵۰۰ هزار تومان معافیت مالیاتی کارگران کمتر از کارمندان دولت است.

,

این مصوبه در لایحه بودجه ۹۶ کل کشور به تصویب رسید و امکان تجدیدنظر در آن وجود ندارد، مگر اینکه شورای نگهبان به آن ایراد وارد کند.

,

محمد حسینی، عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر از تصویب سقف معافیت دوگانه برای حقوق بگیران ابراز تاسف کرد و گفت: در لایحه بودجه دولت سقف حقوق دریافتی برای معافیت مالیاتی ۱.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و این معافیت مالیاتی در کمیسیون تلفیق بودجه به درآمد ۲ میلیون تومان در ماه افزایش یافت.

, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

وی افزود: رئیس کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس اصلاحیه‌ای را برای بند مذکور در گزارش کمیسیون مطرح کرد، استدلال خاصی برای تغییر مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مطرح نشد، رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان مالیاتی نقش اصلی را در تغییر این سقف مالیاتی در مجلس داشتند.

,

حسینی کاهش سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران را موضوع کاهش درآمدهای مالیاتی دولت دانست و گفت: سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت و کارگران باید یکسان شود، در تصویب این بند از لایحه بودجه، میزان درآمد مالیاتی دولت از کاهش سقف مالیاتی حقوق بگیران بخش خصوصی مشخص نشده است.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: این مصوبه به ضرر جامعه کارگری است، متأسفانه این بند بودجه با رأی گیری به تصویب رسید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه