اخبار داغ

کارشناس امور تربیتی عنوان کرد:

تربیت اسلامی داروی کارساز بد اخلاقی های اجتماعی

تربیت اسلامی داروی کارساز بد اخلاقی های اجتماعی
کارشناس امورتربیتی بروز این همه بد اخلاقی در سطوح جامعه را ناشی از بی توجهی به تربیت اسلامی دانست و داروی کارساز این بداخلاقی ها را روی آوردن به مکتب اسلام عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ،به بهانه روز امور تربیتى و تربیت اسلامى‏‏ یک استاد دانشگاه و کارشناس امور تربیتی در گفت و گو باخبرنگار آوای ماغر به  نقش و جایگاه تربیت به خصوص تربیت اسلامی در جامعه پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

 

,

محمد صداقتی نیا تصریح کرد: همانگونه که در قرآن کریم و احادیث انبیاء و ائمه معصوم آمده است مبدا و منشا اصلی تربیت خداوند می باشد و پروردگار عالم اولین مربی عالم هستی می باشد که این مسئله جایگاه تربیت و ارزش مربی را دوچندان می کند.

,

 

,

وی  با بیان اینکه جایگاه تربیت در زندگی فردی و اجتماعی به وضوح مشخص است، گفت: گاهی افراد سر زدن یک یا چند رفتار یا کردار خارج از عرف را از فردی ببینند، وی را فردی بی ادب خطاب کنند یا می گویند کسی وی را تربیت نکرده است،این به معنای ارزش تربیت و لزوم داشتن مربی در میان انسانهاست.

, .,

 

,

صداقتی افزود: تربیت همانند دیگر ویژگی های وجودی انسان مرتبه و درجه دارد ؛تربیت ظاهری، پایین ترین مرتبه و تربیت روحی و اخلاقی از مراتب بالای این موهبت الهی است.

,

 

,

این کارشناس امور تربیتی خاطرنشان کرد: انسانها به صورت ذاتی اجتماعی و گروهی خلق شده اند و در زمینه تهذیب و تزکیه نفس و اصلاح اخلاق، به صورت فردی نمی توانند به درجات بالا برسند که لازمه پیشرفت در این مسیر همانند لزوم داشتن مربی در سایر علوم زندگی، پذیرش مربی و الگوی اخلاقی-تربیتی است.

,

 

,

صداقتی گفت:از روزگار قدیم تاکنون در تمامی سطوح اجتماعی بر مسئله نصیحت پذیری و الگو برداری از رفتار انسان های موفق در زمینه اخلاق تاکید شده و گوش فرادادن به نصیحت دیگران و پای منبر اخلاق نشستن از وصایای بسیاری از بزرگان به فرزندان و عزیزان خود بود.

,

 

,

وی افزود:اخلاق اسلامی است که انسان را از مرتبه حیوانی بالا می کشد و به مراتب والای انسانی هدایت می کند و انسان با تربیت اسلامی می تواند در مراتب بالای اخلاقی به عنوان الگو برای دیگر افراد جامعه قرار بگیرد.

, .,

 

,

صداقتی تصریح کرد:یک درخت خودرو در صورت نداشتن باغبان با تجربه، هر شاخش به سمتی حرکت می کند و با گرفتن شکلی ناهمگون، هیچگاه نمی تواند به عنوان زیباترین درخت یک باغ انتخاب شود ؛این باغبان با تجربه است که همانند یک مربی شاخ و برگ اضافش را قطع می کند، درخت را به موقع آبیاری می کند و گاهی هم با اضافه کردن مقداری کود و مواد آلی زمینه رشد بهتر آن را فراهم می کند.

,

 

,

وی گفت:اگر معتقدیم تربیت الهی بهترین نوع تربیت و خداوند هم بهترین باغبان است و  اگر دنبال تربیت اسلامی هستیم، باید نقشه راه را از مکتب تربیتی اسلام بگیریم نه از مکتب ناقص شرق و غرب.

,

 

,

این کارشناس امور تربیتی در پایان گفت: مقام معظم رهبری به عنوان یکی از زبده ترین مربیان اخلاقی-تربیتی عصر کنونی در چند سال اخیر بارها موضوع سبک زندگی اسلامی را به جامعه و خانواده های ما توصیه فرمود اما جامعه ما مانند طفلی بیمار که ذهنیت تلخی یک دارو، اجازه همکاری کافی به والدین دلسوز را  به او نمی دهد، خواسته یا نا خواسته داروی این طبیب حاذق را امتحان هم نمی کنیم که نتیجه این ذهنیت، بروز این همه بد اخلاقی در تمامی سطوح جامعه ای است که سردمدار اسلام و اخلاق اسلامی هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه