اخبار داغ

اندر حکایت تعطیلی زنجیره وار واحدهای صنعتی کرمانشاه؛

وعده هایی که محقق نشد/ شرکت تولید کننده ویفر شکلاتی از ابتدا زمینگیر شد

وعده هایی که محقق نشد/ شرکت تولید کننده ویفر شکلاتی از ابتدا زمینگیر شد
قصه تعطیلی پی در پی کارخانه جات و کارگاه های صنعتی کرمانشاه به سریالی دنباله دار و فراگیر تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، یکی از معضلات گریبانگیر به ویژه در بیکارترین استان کشور، تعطیلی یا رکود پی در پی واحدهای صنعتی است؛ در این میان شرکت تولید کننده ویفر شکلاتی نیز از جمله این کارگاه ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس،,

در سال 86 طرح راه اندازی شرکت تعاونی تولید ویفر شکلاتی، کیک و کلوچه پذیرفته شد اما به دلیل عدم وجود سرمایه در گردش و عدم حمایت مسئولین در پرداخت تسهیلات در سال 87 منجر به شکست شد با این وجود اعضای این شرکت از اعلام ورشکستی صرف نظر کردند و سعی بر برپا نگهداشتن مجموعه کردند اما در نهایت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه ها مجبور به اعلام ورشکستگی در سال 89 شدند.

,

علی اکبر ویسی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: این شرکت درصدد تولید ویفر شکلاتی بوده و مسئولین صنعت و معدن قول مساعت جهت توسعه طرح البته پس از راه اندازی خط تولید آن شرکت شدند با این وجود پس از راه اندازی خط تولید به قول خود عمل نکردند.

,

وی با انتقاد از اینکه نه سازمان صنعت و معدن و نه بانکها طرح مذکور را به طور شایسته حمایت نکردند افزود: در سه سال نخست راه اندازی شرکت 35 مورد اشتغالزایی ایجاد شده بود اما ظرفیتی بسیار بیش از این تعداد را داشتیم.

,

ویسی خاطر نشان کرد: در هنگام راه اندازی این شرکت یک میلیارد تومان سرمایه نیاز داشتیم و این مبلغ تصویب شد اما در عمل تنها 200 میلیون تومان تخصیص داده شد که به دلیل ناکافی بودن شرکت ما از دریافت انصراف داد.

,

وی افزود: مسئولین باید از واحدهای تولیدی به طور واقعی حمایت کنند نه تنها به آمار و  ارقام ساختگی و صوری اکتفا کنند.

,

ویسی با اشاره به اینکه آخرین بار، سال گذشته در سفر یکی از معاونین رئیس جمهور به استان در محل استانداری با وی جلسه ای برگزار شده گفت: متاسفانه در جلسه مذکور عملا از بانک حمایت شد و به قیمت گذاری انجام شده توسط کارشناس دادگستری توجهی نشد.

,

وی افزود: بانک میزان بدهکاری شرکت ویفر شکلاتی را چهار میلیارد و 300 میلیون تومان ارزیابی کرده بود در حالی که این رقم بسیار مغایر با رقم کارشناسی شده توسط دادگستری به مبلغ یک میلیارد و 330 میلیون تومان بوده است.

,

ویسی خاطر نشان کرد: در جلسه برگزار شده در محل استانداری نیز از قیمت گذاری بانک حمایت شد و به ما گفتند اگر این میزان بدهی پرداخت شود با پرداخت چهار میلیارد تومان وام جهت انجام طرح توسعه طرح موافقت می شود.

,

وی با اشاره به اینکه با پرداخت مبلغ چهار میلیارد تومان 300 نفر اشتغالزایی ایجاد می شده افزود: ما نیز پرداخت مبلغ چهار میلیارد و 300 میلیون تومان بدهی برآورد شده توسط بانک را متقبل نشدیم آنان نیز در مقابل از پرداخت تسهیلات به ما امتناع کردند.

,

ویسی خاطر نشان کرد: عدم توجه مسئولین به طرح های صنعتی، عدم همکاری بانک ها در اجرای طرح های مذکور و سودهای کلان تسهیلات بانکی از جمله اصلی ترین موانع تولید و اشتغالزایی در استان کرمانشاه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه