اخبار داغ

آغاز ماراتن ثبت‌نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در اصفهان

آغاز ماراتن ثبت‌نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در اصفهان
رئیس کمیته‌ی اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان از آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: انتخابات میان‌دوره‌ای برای نفر پنجم این حوزه انتخابیه اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز با حضور در فرمانداری اصفهان از آغاز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

* فرآیند انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان

, * فرآیند انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان,

رئیس کمیته‌ی اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، در رابطه با این موضوع اظهار کرد: وزیر کشور آغاز فرآیند انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان را صادر کرده بود.

, صاحب‌نیوز,

احمدرضا ضیایی بابیان اینکه مهلت ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز آغازشده و تا پایان روز شنبه 14 اسفندماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی 20 کرسی نمایندگی مجلس دارد که پنج کرسی از آن متعلق به شهرستان اصفهان است.

,

وی ادامه داد: در مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اسفندماه سال گذشته برگزارشده بود از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان چهار نفر به مجلس راه‌یافته بودند و انتخابات میان‌دوره‌ای برای نفر پنجم برگزار خواهد شد.

,

رئیس کمیته‌ی اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان یادآور شد: مردم شهرستان اصفهان برای انتخاب پنجمین نماینده خود برای حضور در مجلس هم‌زمان با انتخابات دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی انتخابات شوراهای شهر و روستا روز 29 اردیبهشت سال 1396 با حضور باشکوه پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

,

* فرماندار اصفهان در نشست خبری گزارشی از میزان ثبت‌نام و شرایط حاکم بر فرآیند ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس ارائه خواهد داد

, * فرماندار اصفهان در نشست خبری گزارشی از میزان ثبت‌نام و شرایط حاکم بر فرآیند ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس ارائه خواهد داد,

مدیر روابط عمومی فرمانداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، بابیان اینکه در ساعات اولیه آغاز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان تعداد زیادی برای ثبت‌نام حضور پیدا نکرده‌اند و به‌احتمال‌زیاد در ساعات آینده به تعداد افراد داوطلبان افزوده خواهد شد، گفت: به‌زودی فرماندار اصفهان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه از میزان ثبت‌نام و شرایط حاکم بر فرآیند ثبت‌نام برای تنویر افکار عمومی گزارشی ارائه خواهد داد.

, صاحب‌نیوز,

به گزارش صاحب‌نیوز، فضل‌الله کفیل فرماندار اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آئین‌نامه اجرایی آن بدین‌وسیله به اطلاع اهالی محترم حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان می‌رساند که ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از روز یکشنبه مورخ هشتم اسفند 95 تا روز شنبه مورخ 14 اسفند 95 جمعاً به مدت هفت روزبه عمل خواهد آمد. لذا داوطلبان می‌توانند به‌منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین‌شده با همراه داشتن مدارک ذیل به این فرمانداری یا ستاد انتخابات کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام کنند.

, صاحب‌نیوز,

۱- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن

,

۲-اصل شناسنامه عکس‌دار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن.

,

۳- عکس جدید ۴ × ۳ ده قطعه (ترجیحاً با زمینه روشن)

,

۴- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد.

,

۵- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.

,

۶- اصل و تصویر برگ‌پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی.

,

 به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط زیر باشند:

,

۱- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

,

۲- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

,

۳- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

,

۴- داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن.

,

۵- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.

,

۶- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی.

,

۷- حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتادوپنج سال تمام.

,

تبصره ۱: داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور دربند (۱) مستثنا بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.

,

تبصره ۳: هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

,

بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/۰۵/۱۳۹۰ به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

,

در ضمن به استناد تبصره ۲ ماده ۹ قانون یادشده هیچ‌یک از داوطلبان نمایندگی نمی‌توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند. در غیر این صورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‌گردند.

,

همچنین به استناد ماده ۴۶ قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی می‌توانند شخصاً و به‌صورت کتبی انصراف خود را به فرمـانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کـشور اعلام نماید و عـدول از انصراف هم پذیرفته نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه