اخبار داغ

مدیرآموزش وپرورش شهرستان سرایان خبرداد

اجرای جشنواره آیسک شناسی درمدارس آیسک

اجرای جشنواره آیسک شناسی درمدارس آیسک
مدیرآموزش وپرورش شهرستان سرایان ازبرگزاری جشنواره آیسک شناسی درراستای پیوندفکری نسل حاضر با گذشتگان درمدارس آیسک برگزارشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدکسمایی مدیرآموزش وپرورش شهرستان سرایان درگفتگوباسرایان بیدار، گفت:در اجرای  طرح خاوران شناسی به منظور تحقق پیوند فکری و فرهنگی نسل حاضر با گذشتگان، درک حقایق ،آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی،طرح "آیسک شناسی"در آیسک اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار،,

وی افزود:این جشنواره  با هدف حفظ واحیای هویت افتخار آمیز اسلامی -  ایرانی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه فرهنگی و هنری، بومی و محلی، فراهم سازی زمینه مناسب برای پرورش حس وطن دوستی و تقویت احساس هویت فرهنگی ،دینی و ملی در دانش آموزان ومعلمان و ... با مشارکت ۴ آموزشگاه  مقطع ابتدایی شهر آیسک در سالن شادروان خدیوی در آیسک برگزارگردید.

,

مدیرآموزش وپرورش سرایان اظهارکرد:در این جشنواره در غرفه‌های مختلفی ابزار و صنایع دستی قدیمی ،ادوات کشاورزی و غذاهای سنتی و خانگی صنایع دستی و بومی و مراحل بافت قالی، گلیم و انواع غذاهای محلی ، تلم زنی و تهیه کشک و قره قروت و... در معرض دید قرار گرفت و دانش آموزان با میراث گذشتگان آشنا شدند.

,

عظیمی کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سرایان هم اظهارداشت : کارکردهای نظام آموزش و پرورش متعددهستند که می توان موضوعات اجتماعی کردن انتقال ارزش ها ، پرورش نیروی انسانی و ...را نام برد . در این بین انتقال فرهنگ و میراث فرهنگی یک کارکرد اصلی است که آیسک شناسی می تواند این بعد را فراهم سازد.

,

, , , , , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه