اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم:

سرما و بارندگی های اخیر عامل اصلی افزایش قیمت میوه در بازار است/ جهاد کشاورزی نتوانست بازار میوه را مدیریت کند

سرما و بارندگی های اخیر عامل اصلی افزایش قیمت میوه در بازار است/ جهاد کشاورزی نتوانست بازار میوه را مدیریت کند
رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی نتوانست بازار میوه را مدیریت کند، گفت: سرما و بارندگی های اخیر عامل اصلی افزایش قیمت میوه در بازار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس کاشی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به گرانی های اخیر میوه در استان قم، اظهار داشت: پایتخت لیموشیرین کشور شیراز می باشد که به دلیل وجود سرما در آن منطقه لیموشیرین گران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: برخی لیموشیرین  های ارزان قیمت می فروشند که این مسئله به دلیل سرمازدگی و یا یخ زدگی لیموشیرین ها می باشد مانند اتفاقی که در شمال کشور برای پرتقال افتاد.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم با اشاره به اینکه اتفاق برای گوجه و سیب و سیب زمینی هم رخ داده است، گفت: در بازار لیموشیرین گران هم موجود است که به دلیل عدم یخ زدگی و سرمازدگی برخی مناطق شیراز می باشد که موجب افزایش قیمت محصول شده است.

,

وی ابراز داشت: این سرما و بارندگی های اخیر در کشور باعث گرانی میوه و تره بار شده است وگرنه نه صادرات کرده ایم و نه کم بودن محصول علت این گرانی می باشد.

,

کاشی با اشاره به اینکه در روزهای قبل بادمجان هم گران شده بود که دلیل این مسئله هم همین سرما و بارندگی است، بیان داشت: نزدیک 65درصد گوجه کشور از بندرعباس به دیگر شهر ها ارسال می شود که به دلیل بارندگی های شدید در آن منطقه این محصول هم گران شده است.

,

وی خاطر نشان شد: پایین آمدن قیمت محصولات در بازار به جهاد کشاورزی و اداره بازرگانی مربوط می باشد و اینکه چگونه محصولات را توزیع کند.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم با اشاره به اینکه اداره بازرگانی برای عید 300 الی 400 تن میوه در نظر گرفته است، گفت:  جهاد کشاورزی باید در تنظیم بازار مشرف باشد ولی دلیل اینکه امسال نتوانست سریع بازار را متعادل کند عدم اقدام به موقع در یخ زدگی های شمال و جنوب کشور بود که باید سریع پیش بینی و واردات را انجام می داد.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت پرتقال درترکیه برای واردات بسیار مناسب می باشد این محصول بصورت نقد در ترکیه 1500 تا 1600 تومان می باشد که با عوارض و... با قیمت 2500 تومان در تهران تحویل خواهیم گرفت.

,

کاشی خاطرنشان شد: پیشنهاد اداره بازرگانی برای عرضه میوه در چادرهای عید نوروز 3500 تومان می باشد که این مسئله به دلیل اقدام دیر می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه