اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بروجن در نشست خبری:

27هزارنفرامسال ازبرنامه های فرهنگی بروجن دیدن کردند/جشنواره موسیقی زاگرس نشینان با رویکرد جدیدبرگزارمی شود

27هزارنفرامسال ازبرنامه های فرهنگی بروجن دیدن کردند/جشنواره موسیقی زاگرس نشینان با رویکرد جدیدبرگزارمی شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن در نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های فرهنگی و هنری سال 95 در این شهرستان سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، رحمت ا... یوسف زاده در نشست خبری با اصحاب مطبوعات شهرستان بروجن، اظهار داشت: حمایت رسانه ها از مسئولین می تواند باعث افزایش قدرت چانی زنی در سطح کلان شود.

یوسف زاده با بیان این که رسانه ها می توانند با انتقاد سازنده به مسئولان انگیزه دهند، افزود: انتقاد به موقع اصحاب رسانه زمینه رشد و بالندگی را فراهم می کند.

وی به عملکرد عمرانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن در سال 95 اشاره کرد و گفت: آماده سازی پلاتو برای گروه های نمایش، نصب دوربین های مدار بسته، ترمیم روشنایی سالن و تقویت سیستم صوت، تاسیس خانه فرهنگ گندمان و راه اندازی سالن سینما از جمله فعالیت های عمرانی اداره ارشاد بروجن در سیال جاری بود.

یوسف زاده با اشاره به 21 مصوبه در پنج نشست شورای فرهنگ عمومی، افزود: تشکیل کمیته های 10 گانه، کمیته قرآن، خانه و خانواده، شهر و شهروندی، کمیته اخلاق و ایمان، هنر و هنرمند، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی از جمله کمیته های فعال در شهرستان بروجن است.

وی ضمن اشاره به فعالیت سه کانون تبلیغاتی در شهر بروجن، گفت: 13 چاپخانه بنر این شهرستان دارای رتبه نخست در استان چهارمحال و بختیاری هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن اضافه کرد: تعداد شش انجمن ادبی فعال نقطه قوت فرهنگی شهرستان تلقی می شود.

27 هزارنفرامسال ازبرنامه های فرهنگی بروجن دیدن کردند

وی با بیان این که 27 هزار نفر امسال از برنامه های فرهنگی بروجن دیدن کردند، افزود: برگزاری ضیافت نور با حضور قاریان برجسته، شمیم فرهنگ، جنگ شادی ایتام، محفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر، اهداء 1800 جلد کتاب، نقاشی ویژه معلولین، نمایشگاه کودک و نوجوان و جشنواره لباس محلی از جمله برنامه های فرهنگی سال جاری در بروجن بود.

یوسف زاده گفت: انتخابات انجمن تجسمی، حمایت از گروه های نمایشی، گردهمایی و تجلیل از گروه های تعزیه، نشست های آسیب شناسی، تجلیل از خبرنگاران، رونمایی از آلبوم های موسیقی دفاع مقدس، اجرای تعزیه در ایام محرم، نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر، کارگاه داستان نویسی، رونمایی از 26 جلد کتاب در هفته کتاب خوانی و تعزیه یاس کبود از دیگر برنامه های فرهنگی در سال 95 بود.

وی، نمایش همسفران مهتاب، یادواره شهدای فصل پاییز و زمستان،جشن های یلدایی، کنسرت موسیقی محلی، جنگ شادی و همایش قوز فکری را از دیگر برنامه های فرهنگی برگزار شده در بروجن برشمرد.

یوسف زاده با اشاره به برگزاری 10 شب برنامه به مناسبت دهه فجر، گفت: هر برنامه با حضور بالغ بر 500 نفر در ایام مبارک دهه فجر برگزار شد.

وی گفت: زنگ انقلاب، ضیافت قرآنیان، شب شعر و موسیقی، یادواره شهدای انقلاب استان چهارمحال وبختیاری، رونمایی از آلبوم موسیقی و اختتامیه جشنواره سرود لبیک پیرامون استکبار ستیزی از جمله برنامه های دهه فجر امسال در شهرستان بروجن بود.

 175میلیون ریال اعتبارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن در سال 95

یوسف زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اعتبارات برنامه های برگزار شده در سال 95، گفت: اعتبارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی 175 میلیون ریال در تفاهم نامه سال 95 امضاء شد؛ بخشی از برنامه ها با کمک های خیری و مشارکتی دستگاه ها، آموزشگاه ها و موسسات برگزار شده است.

جشنواره موسیقی زاگرس نشینان با رویکرد جدیدبرگزارمی شود

یوسف زاده در ادامه افزود: جشنواره موسیقی زاگرس نشینان از سال 86 با شرکت استانها به میزبانی بروجن برگزار شده که موفق به کسب مقاماتی در این جشنواره شده اند.

وی با بیان این که دبیرخانه جشنواره موسیقی زاگرس نشینان در شهرستان بروجن دائمی شده است، گفت: اعتبارات برگزاری این برنامه کشوری اختصاص داده می شود که به سایر برنامه های فرهنگی لطمه ای وارد نشود.

یوسف زاده، دهه ولایت به مدت سه روز پیش بینی این برنامه در شهریور ماه دانست و گفت: 700 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این برنامه پیش بینی شده که ابلاغ شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بروجن گفت: جشنواره موسیقی زاگرس نشینان با حضور استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، کردستان، مرکزی، کرمانشاه، کهکلویه و بویر احمد، لرستان، خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی، هرمزگان، قزوین، بوشهر، کرمان، همدان، تهران و خراسان شمالی برگزار می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار, کلار, کلار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 27 هزارنفرامسال ازبرنامه های فرهنگی بروجن دیدن کردند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  175میلیون ریال اعتبارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن در سال 95,
,
,
,
, جشنواره موسیقی زاگرس نشینان با رویکرد جدیدبرگزارمی شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه