اخبار داغ

جاذبه های گردشگری روستای گره گوابر اشکورات رودسر

جاذبه های گردشگری روستای گره گوابر اشکورات رودسر
روستای گره گوابر یکی از روستاهای پرجمعیت اشکور می باشد که از لحاظ جمعیت آماری پنجمین روستای پرجمعیت اشکورات و پانزدهمین روستای پرجمعیت کل بخش رحیم آباد محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  رودسریها ، روستای گره گوابر یکی از روستاهای پرجمعیت اشکور می باشد که از لحاظ جمعیت آماری پنجمین روستای پرجمعیت اشکورات و پانزدهمین روستای پرجمعیت کل بخش رحیمم آباد محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  رودسریها,

 

,

نام این روستا برگرفته از چشمه ای زیبا و بزرگ که در وسط محل واقع شده ، می باشد (قبل از آبادی آن سراسر این منطقه پوشیده از جنگل سرسبز راش بوده است همچنین گوزن هایی که به اصطلاح محلی به آنها گاو گفته می شد آن جا آب می خوردند ، بعدها مردم در جواب صدای گاوها از کدام طرف می آید ؟! می گفتند : از گاو گوره ور ، یعنی از جایی که گوزن ها آب می خوردند که این اصطلاح گاو گوره ور بعدها به گره گوابر تغییر نام یافت ؛ البته تعبیر های دیگری نیز هست که این تعبیر به دلیل تحقیقات انجام شده صحیح تر بنظر می آید)

,

 

,

روستای گره گوابر و روستاهای همجوار آن ، که حدودا بیست روستا هستند ، سرسبزترین و زیباترین نقطه اشکورات محسوب می شوند. این روستا دارای طبیعت بسیار زیبا و چشم اندازی بی نظیر است که علاوه بر جذب گردشگران بسیار ، دارای موقعیت کشاورزی ممتازی در منطقه و شهرستان می باشد.

,

 

,

محصول فندق گره گوابر به علت درشت و پر مغز بودن در بازارهای بزرگ کشور معروف بوده و گل گاو زبان این منطقه نیز بعد از فندق یکی از محصولات پر درآمد این روستا محسوب می شود.در این روستا هر نوع میوه ، سبزیجات ، صیفی جات و....قابل کشت است.فندق ،گردو،گل گاوزبان ، گلابی ،انار،انگور،سیب،انجیل ،به ،ازگیل ، گوجه فرنگی محصولات است که در این روستا استحصال می شود.

,

 

,

دو اثر تاریخی روستای گره گوابر به نامهای جورچال(جواهر چال) و خمیردکان(آثار کوره هایی که مردم با آنها و با خاک رس کوزه های سفالی و تنور و ... درست می کردند وجود دارد) می باشد که به ثبت ملی نیز رسیده است.

,

 

,

این روستا با دارا بودن شورای اسلامی ، دهیاری،پایگاه بسیح ،کتابخانه و کانون فرهنگی هنری یکی از روستاهای نمونه در انجام کارهای فرهنگی در سطح شهرستان و استان لحاظ می گردد  بطوری که در دو سال 93و94بعنوان روستای نمونه فرهنگی در استان گیلان معرفی شد.

,

 

,

این روستا با برگزاری انواع کلاس های آموزشی و فرهنگی و برگزاری انواع مسابقات ورزشی وبرگزاری جشنواره شکرانه فندق وگل گاوزبان برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی پیشتاز فرهنگی محسوب میشود و همچنین همبستگی اجتماعی و شاد زیستن و مهمان نوازی از خصوصیات بارز مردم با صفای روستای گره گوابر می باشد.

,

 

,

این روستا با داشتن سه نفر آزاده سرافراز و چندین جانباز در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نقش شان را ایفاد نمودند.

,

با تقدیر و تشکر از سجاد حسن خانی در گردآوری مطلب فوق.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه