اخبار داغ

در مدرسه دخترانه شاهد هوشمند صورت گرفت؛

اجرای طرح جایگزینی گیاهان دارویی بجای سبزه عید در مدارس سنندج/مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک: دانش آموزان فرهنگ حفظ محیط زیست را در جامعه ترویج دهند

اجرای طرح جایگزینی گیاهان دارویی بجای سبزه عید در مدارس سنندج/مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک: دانش آموزان فرهنگ حفظ محیط زیست را در جامعه ترویج دهند
طرح جایگزینی گیاهان دارویی بجای سبزه عید در مدارس سنندج بصورت نمادین با هدف ترویج صرفه‌جویی و استفاده از گیاهان دارویی به جای غلات اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، طرح جایگزینی گیاهان دارویی بجای سبزه عید در مدارس سنندج سنندج بصورت نمادین با هدف ترویج صرفه‌جویی و استفاده از گیاهان دارویی به جای غلات اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

"سیدفواد حسینی" مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند گفت: امروز دانش آموزان سنندجی پیام دوستی با طبیعت را به تمامی دانش آموزان کشور اعلام می‌کنند.

,

 

,

وب اظهار کرد: باید همگی بپذیریم که رفتاری نامناسب و بد با طبیعت پیرامون و محیط زیست داشته‌ایم و در صورت عدم تغییر رفتار، تهدیدی جدی محیط زیست را شامل می‌شود.

,

 

,

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با اشاره به طرح جایگزینی گیاهان دارویی بجای سبزه عید که از سوی پژوهش سرای دانش آموزی رازی اجرا شده، افزود: ما بعنوان متولی آموزش کشور، باید چنین حرکت فرهنگی را در تمامنی سطوح و لایه‌های جامعه رواج دهیم.

,

 

,

حسینی با اشاره به هدر رفت چندصد تن گندم و دیگر غلات در کشور برای درست کردن سبزه عید، تصریح کرد: تولید سبزه از گیاهان دارویی نه تنها صرفه جویی ریالی و ملی را به دنبال دارد، بلکه موجب آموزش حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های ملی می‌شود.

,

 

,

وی تهدیدات انسانی بر محیط زیست را بسیار جدی خواند و تاکید کرد: درصورت عدم حفاظت از این سرمایه خدادادی، چه بسا شهر سنندج در آینده‌ای نه چندان دور غیر قابل سکنه شود.

,

 

,

در ادامه این مراسم، دانش آموزان مدرسه شاهد هوشمند سنندج از نزدیک با نحوه کشت و رشد گیاه آویشن بعنوان گیاه دارویی جایگزین، آشنا شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه