اخبار داغ

رئیس پلیس فتای کردستان هشدار داد:

سوءاستفاده افراد سودجود از عکس پروفایل کاربران شبکه‌های اجتماعی/ رمز دوم کارت بانکی باید هر هفته تغییر داده شود

سوءاستفاده افراد سودجود از عکس پروفایل کاربران شبکه‌های اجتماعی/ رمز دوم کارت بانکی باید هر هفته تغییر داده شود
رئیس پلیس فتای کردستان گفت: تأکید می‌کنیم که افراد برای پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی از عکس شخصی استفاده نکنند چون بسیاری از موارد سوء‌استفاده در این فضا مربوط به این موضوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، فرامرز شاکری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان، اظهار داشت: امروزه اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و رهبر انقلاب نیز در این باره بارها در سخنرانی‌های متعد در خصوص تهدیدات، فرصت‌ها و چالش‌های این فضا تأکید داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: پلیس منکر استفاده از فضای مجازی نیست و همراه و همگام با کاربران فضای مجازی در صدد تأمین امنیت این فضا برای استفاده‌کنندگان است.

,

 

,

شاکری با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند مانند چاقوی دولبه عمل کند، تأکید کرد: ما به دنبال محدودکردن فعالیت در فضای مجازی نیستیم و هدف ما تأمین امنیت برای کاربران این حوزه است.

,

 

,

رئیس پلیس فتای کردستان خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های ناجا در سال 95 توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه اجتماعی بوده که در این زمینه هم کارهای خوبی انجام شده است.

,

 

,

  وی گفت: از مهم‌ترین کارهایی که در این راستا انجام شده برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی برای جامعه هدف در میان قشر دانش‌آموز و دانشجو و اولیای آنها، توزیع لوح‌های فشرده و انیمیشن های آموزشی و برگزاری همایش شناخت فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی با همکاری دانشگاه‌های استان بوده است.

,

 

,

رئیس پلیس فتای کردستان با اشاره به رشد جرایم سایبری در کردستان، بیان کرد: میزان دستگیری‌های انجام شده توسط پلیس فتای کردستان در 11 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 50 درصد افزایش داشته که 82 درصد را مردان و 18 درصد را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه 99 درصد جرایم سایبری در کردستان کشف شده است، تصریح کرد: اغلب این جرایم به دلیل اعتمادهای نابجا به افراد سودجو و عدم آگاهی کاربران از فضای مجازی بوده است.

,

 

,

شاکری با تأکید براینکه حضور در فضای مجازی باید بر اساس نیازسنجی باشد، گفت: تأکید می‌کنیم که افراد برای پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی از عکس شخصی استفاده نکنند چون بسیاری از موارد سوء‌استفاده در این فضا مربوط به این موضوع است.

,

 

,

وی با تفکیک جرایم سایبری در استان کردستان اعلام کرد: 27 درصد جرایم سایبری در حوزه مسائل مالی و اقتصادی، 36 در صد با انگیزه انتقام‌جویی، 23 درصد در موضوعات غیراخلاقی و 14 درصد نیز با هدف سرگرمی بوده است.

,

 

,

رئیس پلیس فتای کردستان عنوان کرد: سهم کردستان از کل کشور درخصوص جرایم سایبری 1.34 درصد است  و از این تعداد، «4.72 درصد را افراد زیر 17 سال»، «40.28 درصد را افراد 18 تا 25 سال» و 55 درصد را نیز افراد بالای 26 سال تشکیل می‌دهند.

,

 

,

شاکری با بیان اینکه طرح مبارزه با فروش داروهای غیرمجاز و شرط‌‌ ‌بندی و قماربازی از برنامه‌های مهم پلیس فتا است، گفت: همچنین باتوجه  به نزدیک شدن به آخر سال و ایام عید، بازار فروش‌های نوروزی بسیار داغ است و یکی از مواردی که در این رابطه برای سودجویی از افراد استفاده می‌شود بحث تورهای نوروزی است که باید مردم مراقب باشند و تنها از منادی رسمی برای خرید بلیط استفاده کنند.

,

 

,

وی تأکید کرد: افرادی که خرید اینترنتی انجام می‌دهند باید به صورت هفتگی رمز دوم یا همان رمز اینترنتی کارت بانکی خود را تغییر دهند تا مورد سوءاستفاده سودجویان قرار نگیرند.

,

 

,

رئیس پلیس فتای کردستان افزود: همچنین افرادی که به صورت اینترنتی خرید می‌کنند باید به درگاه بانکی که آدرس اینترنتی آن با پروتکل https//: شروع می‌شود اعتماد کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه