اخبار داغ

چهره ماندگار فلسفه کشور:

ملا هادی سبزواری بزرگترین حکیم پس از ملاصدرا است

ملا هادی سبزواری بزرگترین حکیم پس از ملاصدرا است
چهره ماندگار فلسفه کشور گفت: حکیم سبزواری بزرگترین حکمای ایران بعد از ملاصدرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار، غلامرضا اعوانی صبح امروز در همایش نکوداشت حکیم سبزواری با بیان اینکه بعد از ملاصدرا حکیمی به بزرگی ملا هادی سبزواری یافت نمی شود اظهارداشت:  حکمت در وجود این شخصیت برجسته آنچنان تجسم و تبلور یافته بود که نمی توان کسی را هم طراز وی پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

وی در گفتگوی تصویری در همایش نکوداشت با بیان اینکه سابقه حکمت الهی در ایران بیشتر از تمام کشورهای اسلامی ادامه داد: نام حکیم سبزواری در کنار نام بزرگان فلسفه و حکمت نظیر ابن سینا خواجه نصیر و میرداماد قرارگرفته است.

,

اعوانی در خصوص زندگی ملا هادی سبزواری بیان کرد: وی که از سن 10سالگی برای طلب علم به مشهد سفر کرده است در مدت زمان کوتاه و در 20سالگی به استادی تمام عیار و نام آشنا در شهرهای نظیر اصفهان و شیراز که مرکز حکمت بودند بدل شد.

,

امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه حکیم سبزواری پرچم دار هدایت و سبب دوری جامعه از انحرافات شد عنوان کرد: مطالب دقیق که در متون ایشان به جای مانده در انطباق کامل با خلقت و با بیانی سلیس و شیوا است.

,

غلامرضا مقیسه با اشاره به اینکه دریافت معانی و معارف موجود در متون برای هر انسانی ممکن نیست تصریح کرد: حاج ملا هادی افتخار این دیار است که باید مورد قدردانی قرار گیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه مقبره این عارف باید از غربت خارج شود و مردم از فیض وجود این حکیم استفاده کنند تاکید کرد: سال ها مقبره این عارف مایه برکت برای سبزوار بوده و مسئولین باید امروز از این مکان به نحو احسن استفاده کنند.

,

در این مراسم همچنین از نرم افزار اندروید حکیم اسرار و تمبر یادبوداسرار که نقاشی چهره حاج ملاهادی سبزواری اثرحسین ماستیانی رو نمایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه