اخبار داغ

سیر صعودی قیمت ها سرسازش ندارند؛

بازار مرغ و تخم مرغ کامیاران تنظیم نیست

بازار مرغ و تخم مرغ کامیاران تنظیم نیست
مرغ های انباشته شده در ویترین فروشگاه ها نشان می دهد که شهروندان رغبت و توان خرید را ندارند؛ بهتر است ستاد تنظیم بازار دست به کار شده و تمهیدات لازم را در نظر بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشاهوخبر؛ با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و جنبش و جوش شهروندان برای خرید مایحتاج شب عید و نیازهای ایام سال نو، به یکباره قیمت بعضی از اجناس و ارزاق سیر صعودی پیدا کرده و سردرگمی همراه با نا امیدی از کم شدن توان خرید، شهر را در بر می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

اگر چه چند سالی است به یمن تورم صعودی، توان خرید شهروندان نسبت به گذشته بسیار کاهش یافت است، اما ایام پایانی سال و تقاضای اعضای خانواده برای نونوار شدن، تورم بالا و پایین نمی شناسد و هر خانواری به وسع خود یا خارج از آن دستی در خرید داشته و طبعا هزینه ای متحمل خواهد شد.

,

قیمت های سرسام آور البسه و ارزاق عید به کنار، گران شدن نرخ مرغ و تخم مرغ در این روزها به دغدغه دیگر خانوارها تبدیل شده است.

,

هر کیلو مرغ در بازار شهر کامیاران به 7 هزار و 300 تومان رسیده و هر شانه 24 عددی تخم مرغ نیز بالغ بر 12 هزار تومان به فروش می رسد، در حالی که در ماه گذشته مرغ در حدود6 هزار و 200 تومان و تخم مرغ نیز 8  هزار تومان عرضه می شد.

,

روسای اتحادیه های فروش پرنده و ماهی و مرغ تخمگذار درباره گران شدن ناگهانی مرغ و تخم مرغ به مواردی اشاره کرده اند که نمی تواند عامل اصلی گرانی در بازار باشد.

,

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت وگویی اعلام داشته که علت گران شدن تخم مرغ عدم برابری عرضه و تقاضا می باشد؛ مردم به دلیل فصل سرما تخم مرغ بیش‌تری مصرف می‎کنند و از طرفی کاهش تولید تخم مرغ رابه علت سردی هوا و برخی بیماری‎های عادی داریم که این کاهش عرضه و افزایش تقاضا سبب گران شدن تخم مرغ می‎شود.      

,

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره افزایش قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته گفته است: بیماری آنفولانزای مرغی باعث معدوم شدن تعداد زیادی از مرغ‌های تخم گذار شده که این امر بر روی قیمت تخم مرغ تاثیرگذار بوده و کاهش عرضه باعث افزایش 700 تومانی قیمت مرغ شده است.

,

البته این نظرات روسای اتحادیه ها در مرکز است، اما در استان کردستان  که یکی از مراکز عمده تولید مرغ در منطقه غرب و شاید هم در کشور باشد، تاکنون هیچ مقامی درباره علل گران شدن مرغ و تخم مرغ اظهار نظری نکرده و اعضای ستاد تنظیم بازار هم طبعا نشستی دراین باره نداشته اند.

,

با توجه به روزهای پایانی سال و نیز نیاز روزانه شهروندان به خرید مرغ و تخم مرغ، بهتر است تصمیمات خاصی در این باره گرفته شود و میزان عرضه بیشتر شود تا قیمت ها سیر نزولی پیدا کنند.

,

اشاره به این نکته نیز لازم است که در حاشیه و اطراف شهر کامیاران دهها مرغداری در حال فعالیت هستند و در اسفندماه مشحون از مرغ های آماده عرضه به بازار هستند؛ حال چرا در این روزها صرفا مرغ های گرم شهرستان های اطراف در کامیاران عرضه می شود خود جای سوال دارد.

,

اشاره به این نکته نیز لازم می آید که با گران شدن مرغ در بازار، شهروندان به خرید مرغ زنده روی خوش نشان داده و بازار گرم فروش مرغ زنده در بخش قلعه شاخانی واقع در 5 کیلومتری جنوب کامیاران گواه این مدعا است.

,

افزایش جهشی هر روزه نرخ مرغ و تخم مرغ نیاز به رسیدگی و تدبیر دارد و مرغ های انباشته شده در ویترین فروشگاه ها نشان می دهد که شهروندان رغبت و توان خرید را ندارند؛ بهتر است ستاد تنظیم بازار دست به کار شده و تمهیدات لازم را برای بالانس قیمت ها در نظر بگیرد، وگرنه روی آوردن شهروندان به خرید مرغ زنده می تواند عواقب زیانباری با توجه به وجود بیماری های مختلف و مشترک میان طیور و انسان به دنبال داشته باشد.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه