اخبار داغ

در مذمت تخریب رسانه های مستقل و مردمی/

شما گرآشنائی، رخ از پشت پرده برون آر

شما گرآشنائی، رخ از پشت پرده برون آر
عده ای بر خلاف خواسته های ملی و مخالف مسیر ملت قلم را برداشته و با ایجاد توهم خبری و تطور در مباحث شخصی، مخلصانه در راه منفعت طلبان و بر خلاف منافع جمعی، مُهره انتشار می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  ازشاهوخبر؛ در ماده 2 از فصل دوم قانون مطبوعات، تحت عنوان رسالت مطبوعات آمده است، « رسالتی که مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارد، عبارت است از روشن ساختن افکارعمومی وبالابردن سطح معلومات و دانش مردم دریک یا چند زمینه، پیشبرد اهدافی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی بیان شده است، تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و تفرقه انگیز و قرار ندادن اقشار مختلف.. ..»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

تبصره همین ماده نیز مقرر می دارد،« هریک از مطبوعات باید حداقل در تحقق یکی از موارد فوق الذکر سهیم و با موارد دیگر به هیچ وجه در تضادنبوده و درمسیر جمهوری اسلامی باشد.»

,

متبین است که قانون مطبوعات صراحتا از روزنامه نگاران، خبرنگاران و در کل از اصحاب رسانه می خواهد در روشنگری پیشرو باشند و سطح آگاهی و معلومات شهروندان را در تمام عرصه ها بالا ببرند؛ البته قانون اساسی نیز به صراحت از این اهداف نام می برد و به همین خاطر می بینیم که در موارد ماده 2 قانون مطبوعات به تاکید قانون اساسی اشاره نموده است.

,

از طرفی دیگر هر اصحاب رسانه ای اگر کتاب اصول اولیه خبرنگاری را مطالعه کرده باشد، به این پاراگراف اول در مقدمه کتاب توجه کرده است که بیان می دارد، جهان امروز- بهتر بگوییم دنیاى بشــرى- جهانى است مبتنى بر دو نگرش، یکی نگرش رحمانى و دیگری نگرش شیطانى و ایــن ثنویت نگرش هاى در تقابل از مجموعه استعدادهاى فطرى بشر و همچنین از نحوه مدیریت این استعدادها ناشى مى شود.(اصول اولیه روزنامه نگاری،مرکز انتشارات دانشگاه علم و صنعت)

,

نگرش های رحمانی و شیطانی دو پنجره و حتی گاهی دو دیدگاه متضاد در عرصه خبری هستند که ممکن است در هر برهه ای و در هر مکانی به انواع مختلف سلیقه ها، سیاست ها، منفعت ها و ... شکل عوض نماید و برای تحقق منافع عده ای و تخریب دیگران به کار برده شوند.

,

در میان اصحاب رسانه و در همراهی با منافع صاحبان قدرت و ثروت، این نگرش نیز وجود دارد و عده ای بر خلاف خواسته های ملی و مخالف مسیر ملت قلم را برداشته و با ایجاد توهم خبری و تطور در مباحث شخصی، مخلصانه در راه منفعت طلبان و بر خلاف منافع جمعی، مُهره انتشار می شوند.

,

رفتار و کردار چند سال اخیر دولت روحانی در کردستان شاید جای بسیار مناسبی برای دیدزدن نگرش های رحمانی و شیطانی اصحاب رسانه باشد؛ زیرا که دولت به عنوان سمبل دموکراسی در هر کشور و تنظیم کننده خواسته های یاران و مخالفان، طبعا بازخورد بیشترین انتقادها و حتی پیشنهادها را شاهد است.

,

در مقابل دولت، مردم و شهروندان قرار دارند که بر اساس معیار های هر فرد، گروه یا حزبی و شعارهایی که اعلام می دارد، به وی متمایل شده و با انتخاب آن، طبیعتا خواستار عملی شدن شعارها و قول و قرارها و رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود هستند.

,

در طی 3 سال و اندی که از دولت روحانی می گذرد، بیشتر بندهای اعلامیه اولیه ایشان خطاب به مردم کردستان در همان ابتدا  به فراموشی سپرده شد و در ادامه نیز با انتخاب افرادی امتحان پس داده و یا ناآگاه به مسائل کردستان، در امور مدیریتی استان راه آزمایش و خطا برگزیده شد.- راهی که معمولا به خطا می انجامد-   

,

و امروز که تا پایان دوره 4 ساله دولت تدبیر و امید چند صباحی باقی نمانده، مدعیان سواد رسانه ای و گردانندگان رسانه هایی که با پول بیت المال چرخشان می چرخد، می خواهند قانون مطبوعات و رسالت خبری را دور زده و با فرافکنی و هیاهوی مبتذل و استفاده از واژه هایی چون «دوستان نادان»، «کشتی سوراخ کُن» و همین اواخر «ضد انقلاب» رسانه های مستقل و مردمی را به حاشیه برانند.

,

جالب این که، مدعیان پاکی و دانائی رسانه ای واصحاب انقلاب، در پشت پرده مخفی گشته اند و توان برون آمدن ندارند تا پرده بر افتد و سوادها آشکار گردد که اینان خود از اخبار بگیرهای روابط عمومی نهادهایی هستند که به انتظار 4 سال سکانداری دیگر و ادامه رانت خواری  و استفاده از ریزه خواری های به جامانده از لقمه خوران خوان امیدواران هستند.

,

رسانه های مستقل و مردمی در کردستان صدای رسای مردمانی هستند که صرفا تورم و بیکاری را شاهد بوده اند، خواب فرهنگی و ناز بالش بی فرهنگی تکیه زده بر امور فرهنگی استان را دیده اند و چشم بی سامانی و مهاجرت در شهر و روستاهای کردستان بوده اند.

,

 اصحاب رسانه خواب زده استان بهتر است به جای نشر اکاذیب، تخریب و یقه کشی، اسیر موج رسانه ‌ای هدایت شده از سوی دشمنان ملت نشوند و در زیر چتر انتقاد، به تخریب و له کردن دیگر همکاران یا رقیبان و جریان مخالف خود نپردازند، زیرا مواجه شدن با موج رسانه های مردمی بیشتر از پیش پوشش ضدانقلابی آنان را فرو می افکند.

,

نکته آخر این که این افراد فارغ از اینکه آگاهانه و یا نا آگاهانه تخریب و جوسازی بر علیه خواسته های مردم را شروع کرده اند، باید به این مساله واقف شوند که سخنان آنان دقیقا همان اهداف دشمن است و بدون دعوت قبلی- شاید هم با دعوت- در حال کامل کردن پازل دشمن  و ضد انقلاب هستند.       

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه