اخبار داغ

نقدی بر سخنان یک طلبه جوان در بادرود؛

برخی روحانی نماها از سوی جریان خاصی تغذیه می شوند

برخی روحانی نماها از سوی جریان خاصی تغذیه می شوند
در مورد نشات گرفتن شخصیت فکری این طلبه جوان گمانه زنی های قریب به حقیقت بسیار زیاد است، و اگر مخاطبان با تامل بر سابقه اظهارات منفیِ! بعضی از روحانیون در مورد به زور بردن مردم به بهشت، صحبت های کذایی در مورد جهنم و … را مرور کنند می توانند شخصیت فکری وی را از ریشه و مبدا شناسایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، بر طبق آیات قرآنی و روایات پیامبر خدا و ائمه معصومین (ع) دین خدا یک دین کامل و آسان گیری است که تاکید شده تا مردم در این دین برخود سخت نگیرند و خود را بی خود و برای امری به زحمت نیندازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

در این آیات و روایات تاکید شده است که دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین خدا برای برطرف کردن مشکلات مسلمانان در حوزه های مختلف ارائه شده است و هرگز در این راه قصدی برای سخت گیری وجود نداشته و ندارد، چرا که اگر این چنین بود، در راه تحقق اهداف خود، معارض با کمال انسان ها شناخته می شد.

,

به فرموده پیامبر اسلام (ص) دین اسلام دین سهل و آسان گیری است و البته نباید این سخت نگرفتن را در احکام و اصل دین هم وارد دانست چرا که موضوعاتی وجود دارد که سخت گیری در انجام دادن آن می تواند فضایی را ایجاد کند که در کنار آن آرامش واقعی و حقیقی نصیب انسان می شود و اگر آن سخت گیری ها نبود به طور حتم مشکلاتی برای اشخاص به وجود می آید که شاید حلش بسیار سخت و اگر هم شدنی بود حداقلِ خسارت وارده را هم جران نمی کرد.

,

چندسالی است به همت هیئت جوانان حضرت علی اکبر (ع) مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بادرود مراسم عزاداری ایام فاطمیه با حضور بعضی از چهره های شاخص مذهبی کشور برگزار می شود و ارادتمندان به این بانوی بزرگوار اسلام از این مراسم استقبال چشمگیری می کنند.

,

امسال هم این مراسم در دستور کار این هیئت قرار گرفت اما حضور یکی از سخنرانان و صحبت های شاذ وی در بعضی از ابعاد دینی اعتراض فرهیختگان و اهل علم را بر انگیخت، تا جایی که اعتراض به نوع سخنرانی وی واکنش بعضی از چهره های برجسته مذهبی کشور را نیز در پی داشته است و آن ها از تذکر و هشدار به حوزه های علمیه در مورد این سخنرانان سخن گفته اند.

,

نگارنده بنای نقد طلبگی شخص مورد نظر را نداشته و ندارد اما آن چه از صحبت های وی در مورد نحوه سخت گیری های دین اسلام، دفع جوانان به جای جذب! و ارائه فرمول ها و صحبت هایی با ظاهری زیبا و جوان پسند پیدا بود با آن چه اصل دین اسلام برای رسیدن به هدف غایی ارائه کرده است کاملا در تضاد است.

,

صحبت های این طلبه جوان گرچه می تواند جوانانی را جذب دین کند، اما کاملا در تضاد با فحوای مفاد دینی و اسلامی ارائه شده از طرف خداوند و توصیه شده توسط پیامبر، اهل بیت (ع)، علما و بزرگان دینی است و به طور حتم توجه به آن، حمایتی را از دین خدا در آینده ای نزدیک و یا دور در پی نخواهد داشت.

,

در مورد نشات گرفتن شخصیت فکری این طلبه جوان گمانه زنی های قریب به حقیقت بسیار زیاد است، و اگر مخاطبان با تامل بر سابقه اظهارات منفیِ! بعضی از روحانیون در مورد به زور بردن مردم به بهشت، صحبت های کذایی در مورد جهنم و … را مرور کنند می توانند شخصیت فکری وی را از ریشه و مبدا شناسایی کنند.

,

آن چه که مهم است این است که نقدهای گرانی بر سخنان وی در مراسم عزاداری فاطمیه در بادرود وارد است و به طو حتم هم این نوع صحبت ها فقط معطوف در این موقعیت جغرافیایی نشده و در تریبون های دیگر هم به آن دامن زده می شود و باید هشدارهای لازم در مورد استمرار این نوع حرکت به مسئولان مربوطه و به خصوص حوزه های علمیه داده شود.

,

حجت الاسلام رفیعی یکی از چهره های شاخص مذهبی و از سخنرانان برجسته کشوری نیز در مورد این نوع سخنان در همین مراسم در بادرود موضع گرفت و تاکید کرد: کم‌فروشی در برخی روحانیون نیز وجود دارد که بدون مطالعه و برای جلب‌ توجه مخاطب، دست‌ به‌ کارهایی می‌زنند و جهنم و قیامت را سبک جلوه می‌دهند که این عمل ناشی از بی‌سوادی و ناآگاهی این روحانی‌ ها است و هشدار لازم را به مدیریت حوزه علمیه در خصوص این روحانیون، داده‌ایم.

,

به هر حال امیدواریم این هشدارها به سرانجام مقصود برسد و اگر از روی ناآگاهی است اصلاح شود و یا اگر مصداق نفوذ دشمن در حوزه های علمیه قلمداد می شود نیز به طور مقتضی با آن برخورد شود، کما این که از مسئولان مذهبی در شهر بادرود هم انتظار می رود در انتخاب سخنرانان خود دقت کافی را نیز داشته باشند.

,

حجت الاسلام کلثومی یکی دیگر از سخنرانان ایام فاطمیه در بادرود با انتقاد از این گونه سخنرانی ها، بیان کرد: برخی روحانی نماها از روی بی سوادی یا به خاطر جذب مخاطب و مشهور شدن از سوی جریان خاصی تغذیه می شوند.

,

وی گفت: صحبت های آنان بر خلاف آیات قرآن است و اگر جوانان ما با الگو گرفتن از حضرت زهرا علیهاالسلام با قرآن مانوس باشند دیگر فریب این دسته افراد را نمی خورند و تشخیص می دهند که نه تنها یک روحانی بلکه یک مسلمان هم که سواد حوزوی نداشته باشد می فهمد که این حرف ها بی پایه و اساس و بر خلاف قرآن و روایات اهل بیت علیهمالسلام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه