اخبار داغ

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

اکثر همایشها و جلسات ادارات با وقت نماز تداخل دارند

اکثر همایشها و جلسات ادارات با وقت نماز تداخل دارند
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: توجه مسئولین به اقامه نماز باید تقویت شود، اکثر همایشها و جلسه های ادارات با وقت نماز تداخل دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، محمود مظفر با بیان این مطلب در دومین اجلاس استانی نماز و کاهش آسیب های اجتماعی در گنبدکاووس، افزود: طبق آمارها نمازگذاری روستایی ها از شهر نشین ها بالاتر است و بررسی ها نشان می دهد در رشته های فنی و کاردانش، پزشکی و هنر نمازگذاری کم است، که توجه بیشتر قشر دانشگاهیان و معلمان را به این مقوله مهم می طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه,

وی در ادامه نگاه سطحی به موضوع نماز را یکی از مشکلات جامعه دانست و تصریح کرد: مشکلاتی در راه اقامه نماز وجود دارد که یکی از آنها این است که استمرار در راه اقامه نماز ایجاد نشده است، یکی دیگر از این مشکلات این است که باور اعتقادی فردی و اجتماعی به اثرگذاری نماز ایجاد نشده است، باید درک کنیم که نماز درمان اصلی دردهاست.

,

watermarked IMG 9529

, watermarked IMG 9529,

مظفر در ادامه به کمرنگ بودن اقامه نماز از سوی برخی از ادارات اشاره کرد و افزود: در بعضی از ادارات دعوت به برگزاری نماز کم صورت می گیرد، از تمام مسئولین می خواهم که در نماز جماعت حضور پررنگی داشته باشند تا مردم به این موضوع ترغیب شوند.

,

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این سوال که چرا آسیب های اجتماعی رشد پیدا کرده است، گفت: باید بنگریم که در کدام مسائل در اقامه نماز کم گذاشتیم که آسیب های اجتماعی اینقدر افزایش پیدا کرده است، امروز توجه به مسجد را می توان کانون کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه درمان آسیب های اجتماعی مسجد است، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاهیان و مدیران در این زمینه می توانند بسیار کمک کنند، باید تلاش کنیم که نماز را در جامعه اقامه کنیم، چون درمان اصلی آسیب های اجتماعی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه