اخبار داغ

سرداران شهیدی که در اسفندماه شربت شهادت نوشیدند

سرداران شهیدی که در اسفندماه شربت شهادت نوشیدند
جوانانی که در بین آن‌ها نام سرداران پرآوازه و رشید اسلام نیز می‌درخشد. نکته قابل توجه اینکه تعدادی از فرماندهان و سرداران مشهور و تاثیرگذار در ماه اسفند شربت شهادت نوشیدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران عیله جبهه استکبار از درخشان‌ترین برگ‌های تاریخ ایرانیان محسوب می‌شود. در جریان دفاع مردم مظلوم ایران با قدرت‌های استکباری به رهبری آمریکای جنایتکار که در دوران دفاع مقدس عراق را راونه میدان نبرد کرده بودند و او را به انحاء مختلف حمایت می‌کردند، صدها هزار نفر از جوانان این مرز بوم در راه اسلام و انقلاب جان خود را تقدیم کردند. جوانانی که در بین آن‌ها نام سرداران پرآوازه و رشید اسلام نیز می‌درخشد. نکته قابل توجه اینکه تعدادی از فرماندهان و سرداران مشهور و تاثیرگذار در ماه اسفند شربت شهادت نوشیدند. از جمله:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

شهید حمید باکری: قائم مقام فرماندهی لشگر 31 عاشورا، در 6 اسفند سال 1362 در 28 سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.

, شهید حمید باکری, در عملیات خیبر ,

, ,

شهید حسین خرازی: فرمانده لشکر امام حسین(ع)، در 8 اسفند سال 1365 در 29 سالگی در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

, شهید حسین خرازی,

, ,

شهید امیر حاج امینی: بیسیم‌چی لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص)، در 10 اسفند سال 1365 در 25 سالگی در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

, شهید امیر حاج امینی,

, ,

شهید محمدابراهیم همت: فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص)، در 17 اسفند سال 1362 در 28 سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.

, شهید محمدابراهیم همت,

, ,

شهید عبدالحسین برونسی: فرمانده تیپ هجدهم جوادالائمه(ع)، در 23 اسفند سال 1363 در 42 سالگی در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید.

, شهید عبدالحسین برونسی,

, ,

شهید عباس کریمی: فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)، در 24 اسفند سال 1363 در 27 سالگی در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید.

, شهید عباس کریمی,

, ,

شهید مهدی باکری: فرمانده لشکر 31 عاشورا، در 25 اسفند سال 1363 در 30 سالگی در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید.

, شهید مهدی باکری,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه