اخبار داغ

مردم از شعار جناح ها خسته و گله مند هستند /رهبری حرف دل ملت را زد

مردم از شعار جناح ها خسته و گله مند هستند /رهبری حرف دل ملت را زد
رهبر انقلاب چندی قبل در دیدار مردم آذربایجان با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی و حمایت از انقلاب را نباید به پای عدم ناراحتی آنان نوشت تاکید داشتند که مردم از وضعیت اقتصادی گله مند هستند و مسئولین باید بگویند که در اخر سال چه کارهایی برای اقتصاد مردم انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح رزن،در همین زمینه و گله مندی مردم سراغ اقشار مختلف مردم رفتیم و از انان در خصوص وضعیت معیشتی مردم سوال کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن,

 

,

سعید کارشناس ارشد علوم سیاسی در دانشگاه ملی و ساکن شهرستان در این زمینه می گوید :آنچه که مردم بیش از هر چیزی گله مند کرده و موجب هشدارهای رهبری نیز شد تعلل مسئولین در اعلام گزارش عملکردهای خود به مردم است.

,

 

,

 

,

وی ادامه می دهد:مردم تغیر محسوسی در وضعیت اشتغال و اقتصاد خود در سالی که رهبری آن را اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کرده بودند احساس نکرده اند.

,

 

,

 

,

محمد یک رانده 60 ساله در یکی از روستاهای شهرستان نیز با بیان اینکه رهبری حرف دل مردم را بیان داشتند و واقعا از زبان مرم سخن گفتنند تاکید کرد"ما در سالهای گذشته مشتی شعار و تبلیغ دیده ایم هیچ فرقی هم ندارد این دولت یا  آن دولت همه حرفهای اقتصادی مسئولین به غیر مسکن مهمر و یارانه ها فقط شعار بود.

,

 

,

 

,

یک فروشنده لباس در همدان هم با اشاره به اینکه در سالهای گذشته تحریمهای جهانی باعث بی اعتمادی به بازارهای کشورمان شده بود ،لغو تحریمها را یک موفقیت میداند و می گوید:البته مشکل اینجاست که تحریمهای اقتصادی ان طور که گفته بودند لغو نشد و این مشکلی دیگر بر مشکلات اضافه کرد.

,

 

,

وی تاکید کرد:آنچه که امروز بسیار مهم است نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی است و بیانات رهبری نشان داد که فشار بشدت بر روی مردم سنگینی می کند.

,

 

,

 

,

 

,

امیر یک کارمند در تهران هم که بخاطر شغل به دور از موطن اصلی خود به سر می برد با ابراز نگرانی از فشارهای وارده بر مردم در یک سال گذشته تصریح می کند:این فشارهای اقتصادی  در چند سال گذشته بخصوص از یک سال پایانی دولت قبل و در چهار سال دولت فعلی ممکن است موجب رنجش شدید مردم از مسئولین اجرایی مملکت شود.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

حامد دارای کارشناس ارشد ادبیات و متاهل با تاکید بر اینکه مردم از بروکراسی اداری نارضایتی دارند می گوید :نکته دیگری که بیش از هر مسئله ای مردم را سر خورده کرده است عدم ثبات قیمتهاست  که موجب شده مردم در سالهای گذشته نتوانند برنامه ریزی درستی برای زندگی خود کنند.

,

وی رفتار اپوزوسیونی مسئولین در بخورد با مشکلات را پدید ه ی عجیب دیگری بر شمرد و اضافه نمود:در حالی که مسئولین دولتی امروز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند از مردم سوال میکنند و در مقام سوال کننده شده اند این در شرایطی است که مردم باید سوال کنند  و مسئولین جواب دهند.

,

 

,

 

,

 

,

جمشید عدالتیان، کارشناس اقتصادی، استاد دانشگاه و رئیس سابق کمیسیون آموزش و فرهنگ اقتصادی اتاق بازرگانی ایران در خصوص وضعیت عملکردی دولت یازدهم چندی پیش در گفت و گو با یکی از رسانه های کشور گفته بود :

,

 

,

 

,

عملکردی که دولت یازدهم تا به امروز داشته این است که سعی کرده نرخ تورم را کنترل کند و حداقل قیمت ها را در سطح معینی نگه دارد. این عملکرد باعث شده که هزینه خانواده ها گران تر نشود اما این بدان مفهوم نیست که  درآمد ها افزایش پیدا کرده یا شغل در کشور ایجاد شده، در واقع این مساله تنها باعث شده تنها که خانواده ها هزینه های سنگین مضاعف را که بر اثر تورم تحمیل می شد ، نپردازند .

,

 

,

وی تصریح کرده بود:این در حالی است که باید تعادل هزینه ای واقعی خانواده ها افزایش پیدا کند. یکی از مشکلات صنایع برای تولید این است که مشتری برای خرید کالاهای تولیدی به دلیل کاهش قدرت خرید خانواده ها وجود ندارد.

,

 

,

متاسفانه در این چند ساله درآمد واقعی خانواده ها کاهش پیدا کرده است.  در حال حاضر طرح های متنوعی در قالب تخصیص وام برای افزایش تقاضا در کشور انجام می شود اما  مادامی تقاضا  در کشور به وجود می آید که فرد احساس کند درآمد ماه آینده اش برای پازپرداخت اقساط وام افزایش پیدا می کند .

,

 

,

این استاد دانشگاه این را یکی از مشکلات عنوان و ادامه داده بود:الان مردم نمی توانند این کار را بکنند پولشان را می دهند بانک و از بهره استفاده می کنند چون دیدشان نسبت به آینده هنوز به این سمت نرفته که درآمد واقعی آن ها افزایش پیدا می کند.

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه