اخبار داغ

کارآفرین قزوینی:

راه اندازی استخر پرورش ماهی برای 15 نفر شغل ایجاد کرد

راه اندازی استخر پرورش ماهی برای 15 نفر شغل ایجاد کرد
کارآفرین قزوینی بیان کرد: من و 4 برادر خود با این استخر و زمین کشاورزی روزی خود را از خداوند متعال می‌گیریم و از این موضوع راضی هستیم و از این استخر 15 نفر درآمد کسب می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ ابراهیم عبدالرزاقی کارآفرین قزوینی توانسته به کمک 4 تن از برادران خود با بهره برداری و دو منظوره کردن استخر آبیاری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آن به استخرهای پرورش ماهی سالانه 100 میلیون تومان درآمد خالص از این استخر کسب کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


ابراهیم عبدالرزاقی گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره شروع کار خود اظهار کرد: هم اکنون به دلیل  محدودیت برداشت آبزیان از دریاها و اقیانوس‌ها، آبزی پروری در آب‌های داخلی مورد توجه ویژه اکثر کشورها قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: جامعه جهانی، از بُعد دیگری نیز به اهمیت تولید و مصرف آبزیان پی برده است، و این مسئله «موضوع کیفیت مناسب و ارزش غذایی گوشت ماهی نسبت به سایر فرآورده‌های غذایی» است. 

این کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: آبیاری زمین‌های کشاورزی ما تحت فشار بود و استخری با یک منظور داشتیم و همین امر باعث شد تا به فکر پرورش ماهی در این استخر باشیم. 

وی ادامه داد: پرورش ماهی در این استخرها، موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاه را به صورت محلول، از طریق آوندها به گیاه برساند، نتیجه این اقدام، افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر خواهد بود.

فروش ماهی قزل آلا سود زیادی دارد
عبدالرزاقی ابراز کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره، میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز نکته ای قابل توجه است. همچنین، پرورش ماهی برای کشاورز سود اقتصادی به همراه دارد و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های جنبی او را به آسانی جبران کند؛ حدوداً به ازای هر کیلوگرم تولید ماهی، ۱۵۰۰ تومان سود عاید کشاورز می‌شود. 

وی اذعان کرد: با پرورش ماهی قزل آلا در هر دوره حدود 120 میلیون تومان صرف هزینه‌ها می‌شود و در پایان دوره علاوه بر این 120 میلیون تومان، حدود 60 تا 70 میلیون تومان سود و درآمد خالص کسب می‌کنیم. 

این کارآفرین قزوینی تصریح کرد: من و 4 برادر خود با این استخر و زمین کشاورزی روزی خود را از خداوند متعال می‌گیریم و از این موضوع راضی هستیم و از این استخر 15 نفر درآمد کسب می‌کنند.

وی به فروش ماهی قزل آلا اشاره کرد و گفت: فروش این ماهی راحت است و می‌توان به راحتی آن را به فروش رساند.

عبدالرزاقی در پایان گفت: در ابتدا ما با نگرانی به این کار ورود پیدا کردیم؛ اما پس از آن توانستیم با برنامه ریزی و کسب تجربه کار را به خوبی به پیش ببریم و با ثبات بیشتری تولیدات خود را به فروش رساندیم. 
انتهای پیام/

,
,  صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه