اخبار داغ

اهدای خون سالم اهدای زندگی؛

خون دانشجویان دانشگاه پیام نور تیران و کرون در سرنگ اهدا/ اهدای خون در بین مردم فرهنگ سازی شود

خون دانشجویان دانشگاه پیام نور تیران و کرون در سرنگ اهدا/ اهدای خون در بین مردم فرهنگ سازی شود
رئیس دانشگاه پیام نور تیران و کرون گفت: 25 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور تیران و کرون با هماهنگی بسیج دانشجویی برای اهدای خون و در پی آن سلول های بنیادی به مرکز انتقال خون نجف آباد اعزام شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس دانشگاه پیام نور تیران و کرون در گفتگو با سفیر تیران و کرون با اشاره به اهمیت کمک به هم نوعان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: ۲۵ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور تیران و کرون با هماهنگی بسیج دانشجویی برای اهدای خون و در پی آن سلول های بنیادی به مرکز انتقال خون نجف آباد اعزام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر تیران و کرون,

حمید دهقان زاده با بیان اینکه دانشجویان بیشتری در مراحل بعدی به این مرکز فرستاده خواهند شد، گفت: دانشجویان پس از آنالیر شدن وضعیت خون اهداشده و معین شدن شرایط لازم برای اهدای سلول های بنیادی، به صورت هماهنگ به اصفهان اعزام خواهند شد.

,

وی ضمن اعلام حمایت دانشگاه از این عمل خداپسندانه دانشجویان، تصریح کرد:  بنده به عنوان یک شهروند با مشاهده علاقه دانشجویان به این کار، تمایل زیادی برای اهدای خون و سلول های بنیادی پیدا کرده و این کار را توفیقی از جانب خدا پس از گذشت ۲۰ سال از اهدای خون قبلی خود، می دانم.

,

,

, , ,

مسئول سازمان انتقال خون نجف آباد در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به استقبال مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون از امر خداپسندانه اهدای خون، اظهار کرد: این مرکز از سال ۱۳۷۲ کار خود را آغاز کرده و اکنون علاوه بر بیمارستان های نجف آباد، بیمارستان ها و مراکز درمانی زرین شهر، فولادشهر، فلاورجان، کلیشاد و تیران وکرون را تحت پوشش قرار داده است.

,

دکتر مهدیه با بیان اهمیت سلول های بنیادی برای درمان بیماران، تصریح کرد: سلول های بنیادی قابلیت تبدیل به هر سلول و بافتی را با یک سری شرایط دارند که جهت اهدای آن، پس از اهدای خون، آزمایشات لازم برای احراز شرایط لازم گرفته می شود و پس از آن در صورت تایید به مراکز بالاتر ارجاع داده می شود.

,

وی سن بیش ترین اهدا کننده های خون این مرکز را بین ۲۵ تا ۴۰ سال دانست و ادامه داد: اهدا کردن خون امری کاملا داوطلبانه و با میل و رضایت شخصی است که بدون هیچ چشم داشتی از طرف مردم انجام می شود.

,

مسئول سازمان انتقال خون نجف آباد با اشاره به آگاهی نداشتن برخی مردم از طریقه اهدای خون و سلول های بنیادی، یادآور شد: دفتر جذب سازمان انتقال خون آمادگی لازم برای حضور در همایش ها  سخنرانی پیرامون این امر به خصوص در دانشگاه ها را دارد.

,

,

, , ,

یکی از خیران هماهنگ کننده برنامه و دانشجوی دانشگاه در ادامه گفت: پیوند سلول های بنیادی برای بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان اهمیت زیادی دارد که این پیوند در ۳۰ درصد از بیماران از طریق خانواده انجام می شود و ۷۰ درصد  به دلیل عدم مطابقت سلول های بنیادی خانواده با آنها به در بسته خورده و باید به دنبال سلول بنیادی مشابه باشند.

,

خانم رضایی با اشاره به عدم اطلاع مردم از چگونگی پیوند سلول های بنیادی، خاطرنشان کرد: سلول های بنیادی از گلبول های قرمز خون گرفته شده و همراه با درد کمی است و برخلاف تصور اکثر مردم با نخاع ارتباطی ندارد.

,

وی با بیان اهمیت تبلیغ و ترویج فرهنگ اهدای خون در بین مردم، افزود: بالا بردن آگاهی مردم در زمینه اهدای خون و سلول های بنیادی موجب رغبت افراد بیشتری برای این عمل خداپسندانه می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه