اخبار داغ

مشاور رهبر انقلاب:

جندی‌شاپور جامع‌ترین نهاد تعلیم پزشکی و داروسازی در دنیا بوده است +تصاویر

جندی‌شاپور جامع‌ترین نهاد تعلیم پزشکی و داروسازی در دنیا بوده است +تصاویر
دکتر ولایتی: در تعداد قابل توجهی از کتب معتبر تاریخی از جمله «تاریخ طبری» که معتبرترین کتاب تاریخی مسلمانان است، سخن از دانش، فرهنگ و تمدن جندی‌شاپور به میان آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از “دزفول امروز”:کنگره ی بین المللی جندی شاپور با حضور مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل خاتمه یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دزفول امروز,

دکتر علی‌اکبر ولایتی در آیین اختتامیه ی این کنگره با ارائه ی اسناد و منابع معتبر تاریخی جندی‌شاپور را جامع‌ترین نهاد تعلیم شاخه‌های مختلف پزشکی و داروسازی و نیز درمان امراض گوناگون در دنیا معرفی کرد.

,

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در تعداد قابل توجهی از کتب معتبر تاریخی از جمله «تاریخ طبری» که معتبرترین کتاب تاریخی مسلمانان است، سخن از دانش، فرهنگ و تمدن جندی‌شاپور به میان آمده است.
وی ادامه داد: این منابع تاریخی اطباء جندی شاپور را قویترین، کارآمدترین و عالمترین پزشکان دنیا تا آن زمان دانسته اند.

,
,

ولایتی بیان داشت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، زبان های پهلوی، یونانی و سانسکریت جزو زبان های متداول در جندی شاپور بوده اند.

,

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز نمود: قدیمی‌ترین خط بشر در ۷۵۰۰سال پیش توسط ایرانیان در تمدن جیرفت ابداع شد که خطی دارای الفبا و به صورت اشکال هندسی بود که آن را خط هندسی نامیده اند. این در حالی است که تا قبل از کشف تمدن جیرفت خط سومری نخستین خط بشری خوانده می شد.

,

وی خاطر نشان کرد: به گواه تاریخ، ایران، قبل از اسلام اولین تمدن جهان بود و با ظهور اسلام، نهضتی علمی به راه افتاد که ایرانیان به دانش اندوزی و ترویج علم بر اساس گفته های اسلام پرداختند.

,

ولایتی تصریح کرد: نهضت اسلامی موجب سرازیر شدن سیل گرایش مسلمین به مطالعه شد و در نتیجه ی مطالعه ی زیاد، کم‌سویی بینایی پدید می‌آمد، پس چشم‌پزشکی در آن عهد رواج یافته و این علم رونقی بی‌سابقه در تاریخ گرفت.

,

همچنین پیش از آیین اختتامیه ی کنگره ی بین المللی جندی شاپور، مراسم تجلیل از دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و چهره ی ماندگار انجام گردید.

,

آیت‌الله شفیعی عضومجلس خبرگان در آیین نکوداشت دکتر مخبردزفولی وی را از سرمایه‌های شهرستان دزفول و کشور خواند که در جهت اوامر رهبر انقلاب کوشش مجاهدانه ای میکند.

,

تصاویری از این کنگره را در ادامه پیشکش حضورتان می کنیم:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه