اخبار داغ

در صحن علنی شورای شهر تصویب شد؛

افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس های شهر کرج در سال 96

افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس های شهر کرج در سال 96
در جلسه علنی شورای شهر کرج ، افزایش نرخ 20 درصدی کرایه ی اوتوبوس ها تصویب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد.  در اولین لایحه، طرحی دوفوریتی مبنی بر،مبلغ 40 میلیون تومان بابت هزینه رهن ساختمان به سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز، اختصاص یابد که باعث عدم رای اعضای شورا گردید و در ادامه جلسه با رای گیری تشکیک این لایحه با اکثریت به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,



در ادامه جلسه، لایحه ای مبنی بر تملک حدود ۶ هزار مترمربع از اراضی کناری ایستگاه متروی گلشهر واقع در خیابان پونه غربی توسط شهرداری کرج مطرح شد.
 شهردار کرج در خصوص این لایحه گفت: با تملک این اراضی و بخشی از املاک مقابل آن که به شکل سوله است، می توان به احداث  پارکینگ طبقاتی اقدام کرد که با این اقدام بار ترافیکی اطراف میدان بسیج کاهش می یابد و ساماندهی تاکسی ها امکان پذیر می باشد.

شهردار کرج ادامه داد: در صورت تصویب این لایحه شهرداری متعهد می شود که سند مالکیت این اراضی را تا پایان سال جاری به شورای شهر کرج ارایه دهد.

در ادامه لایحه فوق، با قید اینکه شهردار کرج تا پایان سال جاری اقدام به اخذ سند 6 دانگ مالکیت نماید به تصویب شورای شهر کرج رسید
در لایحه ای دیگر که در شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد، لایحه ای مبنی بر افزایش نرخ 20 در صدی 

در ادامه جلسه، لایحه شهرداری مبنی بر افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس در صحن علنی شورای شهر مطرح شد.

 سعید فیروزگاه یکی از اعضای شورای شهر کرج، از این طرح انتقاد کرد و گفت: ضمن اختصاص دادن مبلغ 4 میلیارد تومان از ماده 16 به سازمان اتوبوسرانی، می توان بلیط این وسیله نقلیه عمومی را  رایگان کرد.

روح الله کیان، دیگر اعضای شورای شهرگفت:چنین کاری سلاح نیست. بهتر است این هزینه (4میلیارد) شرف بهسازی و بازسازی اتوبوس ها و ناوگان های شهری شود و رایگان کردن وسیله نقلیه باعث مهاجرت می شود. بهتر است این طرح در روستا ها لحاظ شود.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ابوالحسنی در دفاع از این طرح گفت: حداقل مسافتی که اتوبوس ها طی میکنند 2.5 برابر تاکسی ها می باشد.تا جایی که قانون اجازه می دهد باید اقدام کنیم.

,

 

,

کیانی، رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرج در دفاع از لایحه شهرداری در خصوص افزایش دو درصدی کرایه اتوبوس عنوان کرد: مسافتی که اتوبوس یک مسافر را سوار و پیاده می کند، قابل مقایسه با مسافتی که تاکسی ها طی می کنند، نیست بنابراین این میزان افزایش در مقابل افزایش 12 درصدی نرخ کرایه تاکسی عادلانه خواهد بود.


این لایحه با رای اکثرین اعضای شورای شهر به تصویب رسید.




انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه