اخبار داغ

لزوم توجه نماینده ولی فقیه به مشکلات مردم؛

مسئولان انگیزه خدمت رسانی به مردم مشگین‌شهر را ندارند

مسئولان انگیزه خدمت رسانی به مردم مشگین‌شهر را ندارند
مسئولان شهرستان مشگین‌شهر انگیزه خدمت رسانی به مردم شهرستان مشگین‌شهر ندارد لذا مردم از امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه در شهرستان مشگین‌شهر خواستار نظارت بر عملکرد مسئولان شهرستان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، کمتر از 20 روز به آغاز سفرهای نوروزی و ورود مسافران و گردشگران به شهرستان مشگین‌شهر باقی مانده است و هر ساله به علت جاذبه‌های توریستی و گردشگری شهرستان بر حجم مسافران ورودی به این شهرستان افزوده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

وقتی مردم خود شهرستان وارد معابر عمومی شهر می‌شود از مشگینی بودن خود در مقابل مسافران ورودی به این شهرستان شرمنده می‌شوند چرا که این شهرستان مسئولی برای رسیدگی به مشکلات شهرستان و ناظری برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان وجود ندارد و اگر وجود دارد در پشت میزهای اداری است تا وقت اداری به پایان برسد.

,

 

,

با توجه به وضعیتی که در این شهرستان وجود دارد و انتظاراتی که مردم از مسئولان داشتند و محقق نشده انتظارات مردم نیز به حدی پایین آمده که تنها چیزی که از مسئولان دارند رسیدگی به نظافت عمومی شهر است چرا که در چند روز آینده مردم این شهرستان با شرمندگی از مسافران ورودی استقبال خواهند کرد.

,

 

,

وقتی از برخی خیابان‌های شهر به صورت گذری عبور می‌شود بوی آشغال به حدی زننده است که خود شهروندان از رفت و امد در این مسیر سر باز می‌زند چه رسد که در چند روز آینده شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی خواهیم بود و در شبانگاه نیز شاهد انباشته شدن آشغال‌ها در محلات مختلف هستیم.

,

 

,

حال باید دید جمع آوری زباله نیز در سطح شهر نیاز به اعتبار است که شهرداری توان پرداخت آن را ندارد علاوه بر این بیش از یک هفته از زمان بارش برف در مشگین‌شهر در این شهرستان سپری شده اما هنوز آثار تجمع برف در میدان‌های مختلف شهر آن هم به چهره زننده هنوز  وجود دارد.

,

 

,

شهرداری مشگین‌شهر به علت مشکلات مالی که از گذشته به یادگار مانده است دچار بحران شده و برای انجام کارهای عمرانی در شهر با مشکل جدی مواجه شده است اما متاسفانه برخی کارها همچون جمع آوری زباله‌ها و پاکسازی معابر شهر  نیز هستند که نیاز به منابع مالی ندارد و به سادگی قابل رفع است اما دیگر انگیزه‌ای در مجموعه شهرداری باقی نمانده است تا دست بکار شود و کارگران شهرداری نیز به علت عدم دریافت حق و حقوق خود انگیزه‌ای برای کار در این شهر ندارند.

,

 

,

در کنار مشکلات شهرداری انتظار می‌رفت مسئولان ارشد شهرستان خصوصاً نماینده و فرماندار و حتی امام جمعه شهرستان وارد عمل شده و در این خصوص اقدام قاطع داشته باشند اما متاسفانه نماینده شهرستان خود را درگیر مشکلات موجود شهر نمی‌کند، فرماندار شهرستان نیز به علت غیر بومی بودن اصلاً پیگیر مشکلات این شهر نیست و پایان هفته‌ها نیز شهر به امان خدا سپرده می‌شود و وقتی با بحرانی که در ماه‌های گذشته شاهد آن بودیم مواجه می‌شویم مدیری برای مدیریت و تشکیل ستاد بحران شهرستان وجود ندارد چرا که این مشکلات از نتایج فرمانداران غیر بومی است هر چند که ممکن است در هر شهرستانی با چنین مشکلاتی مواجه شویم اما لازم است فرماندار شهرستان برای مدیریت شهرستان برنامه‌ای داشته باشد تا این شهر از بحران خارج شود.

,

 

,

اما مردم مشگین‌شهر از امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان که پدر معنوی شهرستان است انتظار دارند وارد عمل شده و مسئولان را جهت اجرای کارهای خود وادار کند چرا که طبق سخنان امام جمعه شهرستان مسئولان در مقابل حق و حقوقی که دریافت می‌کنند باید به مسائل و مشکلات مردم و شهرستان اهمیت داده و پاسخگو باشند حال وقتی مسئولی توان و انگیزه مدیریت یک شهر و شهرستان را ندارد مردم باید مشکلات خود را به چه کسی ارجاع دهند تا رسیدگی شود لذا لازم است امام جمعه شهرستان به عنوان نماینده ولی فقیه در شهرستان وارد عمل شده و با اختیاراتی که دارد بر مشکلات شهرستان نظارت داشته باشد.

,


در خصوص حل مشکلات مردم در قبال حقوق دریافتی کارمندان دولت لازم به ذکر است که اخیراً یکی از نخبگان شهرستان که در عرصه برق و الکترونیک فعالیت می‌کند طرحی را طراحی کرده بود و برای اجرای این طرح نیاز به حمایت مالی 20 میلیون ریالی داشت.

,
,

 

,

این جوان به شدت در تلاش برای تامین مبلغ مورد نیاز برای ساخت دستگاه خود داشت اما هر دری را می‌زد به بن بست می‌رسد.

,

 

,

جوان فوق به فرمانداری شهرستان مراجعه می‌کند تا برای طرح خود حمایت دریافت کند تا طرح به محصول تبدیل شود اما فرمانداری نیز دست رد به سینه این جوان می‌زند، این جوان به دفتر نماینده شهرستان مراجعه می‌کند نماینده شهرستان نیز وی را به فرمانداری معرفی می‌کند فرمانداری در پاسخ به این جوان اظهار می‌کند که ما چنین پولی برای پرداخت به شما نداریم در نهایت وی به بانک معرفی می‌شود تا 20 میلیون ریال هزینه ساخت دستگاه را وام دریافت کند اما در بانک نیز به علت نبود ضامن کارمند برای 20 میلیون ریال وام هنوز سرگردان است.

,

 

,

این امر نمونه‌ای از نتیجه کار مسئولانی است که حقوق دریافت می‌کنند اما کاری از پیش نمی‌برند و جوان نخبه را نامید برای قدم زدن در پیاده روهای مشگین‌شهر روانه بازار می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه