اخبار داغ

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده گیلان:

انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده شناخته شده نیست و نمی توان انتظار خارق العاده ای ازآن داشت

انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده شناخته شده نیست و نمی توان انتظار خارق العاده ای ازآن داشت
عضوِ هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده گیلان گفت: نمی توان درحالِ حاضر انتظارِ خارق العاده ای از انجمن داشت و درمرحله شناساندنِ خود و ایجاد فضایِ کاری برای انجمن هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد درویش کردار در گفتگو با خبرنگار پرنیان گیل ، با اشاره به نامگذاری 9 اسفند به نامِ روز حمایت از حقوق مصرف کننده اظهارکرد: مصرف کننده هر شخص حقیقی و حقوقی که یک کالا و خدمت را دریافت می کند است و همه عرضه کنندگان کالا و خدمات از حیث صحت، کیفیت و کمیت خدمات باید مواردی را درباره مصرف کننده رعایتت کنند که حقوق مصرف کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرنیان گیل,

وی با بیان اینکه همه احتیاج های یک مصرف کننده در هر مراوده ی اقتصادی که لازم است برای ضایع نشدنِ حق وی رعایت شود، را حقوق مصرف کننده می گویند، تصریح کرد: اطلاع از کیفیت، قیمت خدمات و کالا و خدمات پس از فروش توسط فروشنده باید رعایت شود.

,

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده گیلان، مشخصات کالا و درجِ دقیق آن در فاکتور، رعایت درصد سود قانونی که برای هر کالا و خدمتی تعریف شده است، از جمله مصادیق حقوق مصرف کننده برشمرد و افزود: برای مثال این درصد، برای میوه ها 10 و برای پوشاک 30 درصد است.

,

درویش کردار با بیان اینکه درهمه زمینه هایی که در آن فعالیت اقتصادی صورت می گیرد حقوق مصرف کننده تعریف می شود گفت: دریکسری از بحث ها که مربوط به قراردادِ دو طرفه است، با موضوعاتی که در حقوق مصرف کننده، پیگیری می شود، ارتباط اولیه ندارد، هرچند که این موضوعات نیز باید پیگیری شود.

,

وی با تاکید براینکه درمورد کالاهایِ سرمایه ای، ضمانت کالایی، صدور صورت حساب با مشخصات کامل و اطلاع از تاریخ تولید باید ازسویِ ارائه دهندگان این کالاها رعایت شود، بیان کرد: رویِ فاکتورِ صادرشده، باید آدرس روی مهر مشخص باشد.

,

عضوهیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده گیلان با بیان اینکه نمونه کالا باید درمعرضِ دید خریدارباشد، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از وظایفِ اداره های استاندارد و بهداشت ارتباط زیادی به حقوق مصرف کننده دارد.

,

 عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده گیلان افزود: با اشاره به ایامِ پایان سال، افزایش قیمت بلیط، دفاتر هواپیمایی وگردشگری ومراکزِ پذیرایی و ترمینال های مسافربری ازمصادیق حقوق مصرف کنننده است که باید توسط انجمن پیگیری شود.

,

درویش کردار با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده، یک تشکلِ مردم نهاد غیر سیاسی است، گفت: فروشنده های کالا و خدمات تشکل های فراوانی دارند که ازحقوق آنها حمایت می کنند، اما درمورد مصرف کننده، تنها این تشکل فعالیت می کند.

,

وی با اشاره به اینکه درسال 89 فراخوانی برای عضوگیری این انجمن داده شد، عنوان کرد: ازنظر آماری 12 هزار و500 نفر عضو این انجمن هستند که این تعداد، فعالان وغیر فعالان را دربرمی گیرد.

,

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تصریح براینکه درهر16 شهرستانِ گیلان انتخاباتِ اعضایِ هیئت مدیره انجمن برگزار شده است، اعلام کرد: اساسنامه انجمنِ حمایت ازحقوقِ مصرف کننده درسال 93، بازنگری شده است.

,

درویش کرداربا بیان اینکه همه افراد می توانند عضو انجمن شوند، افزود: این انجمن دوعضو انتصابی دارد که توسط رئیس سازمان صنعت و معدن تعیین می شود وازمجموع انجمن های شهرستانی، یک انجمن استانی انتخاب می شود.

,

وی با تصریح براینکه تشکیلات این انجمن در گیلان نوپاست، گفت: نمی توان درحالِ حاضر انتظارِ خارق العاده ای از انجمن داشت و درمرحله شناساندنِ خود و ایجاد فضایِ کاری برای انجمن هستیم.

,

 رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام اینکه انجمن حمایت ازحقوق مصرف کننده دربسیاری ازجلسات کمیسیون نظارت و تنظیم بازار وکمیته های نرخ گذاریِ بخش صنوف شرکت می کنند، تصریح کرد: ما ازمسئولان استان تقاضا داریم که انجمن را تقویت و حمایت کنند.

,

درویش کردار عنوان کرد: با عنایت به اینکه انجمن، نماینده قشر زیادی ازمصرف کننده هاست، می تواند درصورت حمایت مسئولان، در زمینه اطلاع رسانیِ موارد مربوط به حقوق مصرف کنندگان، به سازمان های دولتی ذیربط یاری رسان باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه