اخبار داغ

همایش فاطمه شناسی با حضور خواهران طلبه استان همدان و اساتید حوزوی

همایش فاطمه شناسی با حضور خواهران طلبه استان همدان و اساتید حوزوی
همایش فاطمه شناسی با حضور خواهران طلبه و اساتید حوزه و دانشگاه در استان همدان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای فامنین، جمعی از خواهران طلبه مدارس علمیه استان همدان، در همایش فاطمه شناسی به مناسبت ایام فاطمیه حضور یافته و از سخنان اساتید حاضر بهره مند شدند. درر این همایش جان جان، معاون فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان همدان ضمن عرض خیر مقدم خدمت مهمانان گزارشی از عملکرد حوزه های علمیه خواهران استان را بیان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین,

 

,

در ادامه برنامه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان با اشاره به منزلت و مقام والای حضرت فاطمه سلام الله به عنوان یک الگو برای سیره زندگی بانوان و خواهران طلبه اظهار کرد: همه خانم ها باید در تمام عرصه ها، مثل خانه داری و تربیت فرزند، در اجتماع بودن و رفتار و کردار پیرو حضرت زهرا(س) باشند.

,

 

,

وی افزود: توفیقی که در ایام فاطمیه دست داد تا در خدمت طلاب حوزه های علمیه استان در همایش دانش افزایی فاطمی باشیم و خیر مقدم خدمت حجت الاسلام اکبری از اساتید حوزه و دانشگاه که شرف حضور دارند، عرض می کنیم. خوشحالم امسال برنامه ما در این همایش توسط شخص ایشان اجرا می شود و امید داریم از حضورشان حداکثر و حد اکمل بهره را ببریم.

,

 

,

مدیریت حوزه های علمیه خواهران همدان ادامه داد: یک دانشمند سنی درباره نهج البلاغه بیست جلد کتاب را تحلیل کرده اند. ابن ابی الحدید می گوید؛ من ۵۰ سال این کتاب را خوانده ام و خطبه تکاثر را هزار بار خوانده ام و هر بار چیز تازه ای یافته ام. در این خطبه اشاره شده به دوران جاهلیت که فرمودند: گرفتار شدید و تکاثر شما را سرگرم کرد که به سراغ شمارش مردگان رفتید و به استخوان مردگان افتخار می کنید.

,

 

,

حجت الاسلام فاضلیان اظهار کرد: ابن حدید می گوید هر کس این خطبه تکاثر  را بخواند باید به آن سجده کند. کلام علی کلام خداست و از خدا جدا نیست. پس باید توجه شیعه و شما طلاب به نهج البلاغه هر روز بیشتر باشد و جان کلام اینکه خطبه فاطمه زهرا(س) کم از خطبه علی(ع) نیست و به خطبه فدکیه باید سجده کرد.
 

,
,

وی ادامه داد: مردم در دو دهه فاطمیه متوسل به حضرت زهرا(س) می شوند. پیرامون شهادت حضرت فاطمه دو روایت یکی 75 و یکی 95 روز بعد از رحلت حضرت پیامبر(ص) وثوق می دانند. این روز ها را برای فاطمه مرثیه سرایی کرده و عزاداری کنید که محبت زهرا نجات دهنده همه می باشد.

,

 

,

در پایان از بهترین مبلغان استان توسط اساتید تجلیل شد و هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه