اخبار داغ

مقصر تراشی راهکار دولت یازدهم برای توجیه ناکارآمدی مهار ریزگردها

مقصر تراشی راهکار دولت یازدهم برای توجیه ناکارآمدی مهار ریزگردها
هجوم ریزگردها به استان خوزستان پای ترکیه و عراق را نیز به لیست مقصران ناکارآمدی برنامه های دولت، باز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «طنین شهر» ترفند (سیاسی)  "کی بود کی بود من نبودم" دولت یازدهم این روزها فرا ملی شده است و دیگر محدود به دولت قبل نمی شود! گرد و غبار و اوضاع نابسامان و بحرانی خوزستان آنچنان دل آزار شده است که مسئولین امر خصوصا رئیس سازمان محیط زیست را که نوک پیکان اعتراضات مردمی به سمت اوست وادار کرده تا مثل قبل مقصر تراشی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین شهر,

اما از آنجا که وخامت اوضاع روز به روز گسترده تر می شود این بار دولتی ها به مقصرنگاشتن دولت قبل بسنده نکردند و در آخرین خبرها کشور ترکیه را نیز مسبب این امر دانستند! که البته باید گفت این امرنیز به هیچ وجه کم کاری دولت را توجیه نمی کند چرا که حتی اگر این مسئله به عاملی غیر داخلی مربوط شود دولت به عنوان اداره کننده کشور تذکرات لازم و راهکارهای بین المللی را در این خصوص اتخاذ کند.

,

متاسفانه دیده میشود جز بازگو کردن و برشمردن مقصران بروز این اوضاع کمتر اقدامی در جهت رفع آن صورت می گیرد و هر تدبیری که از سوی دولت تدبیر و امید صورت گرفته است  محدود و مقطعی بوده  و این در حالی است که وضعیت برخی شهرهای خوزستان طوری است که می توان گفت ، عملا دیگر شهری قابل سکونت نیستند و مردم از سرناچاری و با هزاران "گله مندی" آنجا گذران زندگی می کنند.

,

آنچه که اکنون مردم استان خوزستان از مسئولین دولت خواستارند نگاهی واقع گرا و به دوراز سیاسی کاری به موضوع ریزگردها است و آنچه از تعامل مردم در شبکه های مجازی نمایان است این است که اکثر مردم دیگر اعتباری برای این مقصر تراشی ها قائل نیستند و سیاست چهارساله دولت یازدهم با عنوان همیشگی "همه چیز تقصیر دهمی هاست!" پوسیده و ناکار آمد شده است.

,

مردمی که حتی اگر اندک مدتی پذیرفتند مشکلات پیش آمده به گردن دولت های قبل است، اکنون دیگر باقی ماندن آن مشکلات را با نزدیک شدن به پایان دوره دولت یازدهم نمی پذیرند.

,

در این راستا، علی ساری نماینده مردم اهواز نیز در نشست کارگروه ملی مبارزه با ریزگردها و شورای اداری استان خوزستان با انتقادی صریح خطاب به "ابتکار" رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست(نقل به مضمون) گفته است: شما می گویید پروژه های انتقال آب از دولت گذشته بوده و این دولت هم این مسئله را ادامه خواهد داد! به عبارتی یعنی چون دولتهای گذشته بدون پیوست زیست محیطی آب را انتقال داده اند ما هم این اجازه را داریم که آب منطقه را انتقال بدهیم ! این استدلال با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.

,

 

,

با این توضیح آنچه مسلم است این است که مردم بیش از پیش منتظر "اقدام و عمل" از سوی دولت یازدهم هستند و دیگر مقصر تراشی ها برای توجیه ناکارآمدی دولت در خصوص توقف ورود ریزگردها که تاکنون چندین مسبب نیز برای آن معرفی شده است ، کارساز نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه