اخبار داغ

درآستانه سال نو/

گرانی به مرغ و تخم مرغ رسید/ مرغ هم از سفره مردم پَر کشید

گرانی به مرغ و تخم مرغ رسید/ مرغ هم از سفره مردم پَر کشید
ما هرروزه شاهد افزایش گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ ولبنیات ومواد پروتئینی وحبوبات در کشور هستیم وکم کم مرغ هم از سفره ما پرخواهد کشید وباید گیاه خوارشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن،هر سال با نزدیک شدن سال نو بدون توجه به شعارهای دولتی ها نرخ های کالاهای اساسی به خصوص اقلام خوراکی افزایش می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

به عنوان مثال گوشت و مرغ هر سال در آستانه نوروز گران می شوند تا در سبد خانوارها جای کمتری داشته باشند.اما از آنجایی که در برهه ای از زمان، نرخ مرغ مانند نرخ ارز بالا و پایین می شد، امسال نیز با نزدیک شدن به سال 96 این قیمت ها رشد  داشته و همین امر باعث نگرانی مردم شده است.

,

این روزها در سطح شهر قاین وبه طبع آن در سطح استان خراسان جنوبی شاهد پَرکشیدن قیمت مرغ وتخم مرغ هستیم وهمین امر نیز باعث نارضایتی مردم وحتی فروشندگان شده است.

,

قیمت مرغی که به یکبار طی یک هفته از 7300به 8300رسید وتخم مرغی که طی یک هفته از میانگین 5000تومان به 6300رسید نگرانی های زیادی را برای مردم ایجادکرده است.

,

یکی از شهروندان قاین در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن  اظهارداشت: مرغ هم همانند گوشت قرمز در سفره ما به فراموشی سپرده می شود.

, نسیم قائن,

وی با بیان این که دل خوش به بهتر شدن وضعیت اقتصادی بودیم گفت: هرچه به پایان این دولت نزدیک تر می شویم وضعیت معیشتی ما بد تر می شود وما مانده ایم که این تورم تک رقمی که دولتیها می گویند کجاست؟

,

ما هرروزه شاهد افزایش گوشت قرمز ومرغ وتخم مرغ ولبنیات ومواد پروتئینی وحبوبات در کشور هستیم وکم کم حبوبات هم همانندگوشت ومرغ از سفره ما پرخواهد کشید وباید گیاه خوارشویم.

,

یکی دیگراز همشهریان به خبرنگار ما گفت:3ماه است که طعم گوشت را نچشیده ام وفرزندانم مزه گوشت را فراموش کرده اند وبا این افزایش قیمتی که درمرغ وتخم مرغ می بینیم نیز مزه مرغ را هم باید فراموش کنیم.

,

یکی از مرغ فروشان قاین نیز به خبرنگار ما گفت: در هفته های قبل میزان فروش ما خیلی بهتر بود و2روز است که با افزایش قیمت مرغ مواجه هستیم وحتی مشتریان ماهم کمتر شده اند .

,

وی می گوید روزهای گذشته هزارکیلو مرغ گرم خرید داشته ام ودیروز 500کیلو وامروز به 80کیلو هم نرسیده است.

,

یکی دیگراز مرغ فروشان قاین نیز در خصوص افزایش قیمت مرغ وتخم مرغ در سطح شهر ابراز ناراحتی کرد وگفت: با افزایش قیمت مرغ وتخم مرغ در طی این چند روز میزان فروش ما کاهش یافته است .

,

وی در خصوص مرغ یارانه ای در سطح شهر نیز گفت: هنوز دراین مورد موضوعی با ما مطرح نشده است وامیدواریم که هرچه سریعتر مرغ یارانه ای توزیع شود تا حداقل مردمی که قدرت خرید پایین تری دارند بتوانند مرغ یارانه ای را خریداری کنند.

,

یکی از توزیع کننده گان مرغ در سطح استان به خبرنگارما گفت: با توجه به این که مرغ زنده درمرغداری های استان کم بوده است مجبور به خرید مرغ زنده از استان های مجاور شده ایم وهمین موضوع نیز در قیمت مرغ تاثیر داشته است.

,

اقلام مورد نیاز مردم به زودی در سطح بازار توزیع می شود

,

خبرنگار ما برای بررسی این موضوع به سراغ مسئولین شهرستان رفت.

,

سجادی دبیرستاد تنظیم بازار قاین نیز با بیان این که هرساله در ایام پایانی سال معمولا شاهد افزایش قیمت ها هستیم ولذا دولت برای تنظیم بازار وتامین مایحتاج ضروری اقلامی رابا قیمت مناسب در اختیار مردم قرارمی دهد.

,

 وی افزود:درهمین راستان نیز امسال هم اقلام مصرفی مورد نیاز مردم به میزان قابل توجهی تهیه ودر زمان مناسبی در سطح بازار توزیع خواهد شد.

,

سجادی گفت: در جلسه تنظیم بازار که هفته گذشته در فرمانداری قاین برگزار شد مصوبه ای به اتاق اصناف وصنعت ومعدن ارسال شده است تا نسبت به معرفی مباشرین وتوزیع کنندگان اقلام مورد نیاز اقدام گردد ودر زمان مناسب مرغ وگوشت قرمز وبرنج وشکر به قیمت تعاونی دراختیار توزیع کنندگان قرار می گیردتادر سطح شهر توزیع شود.

,

وی ادامه داد: طبق تماس تلفنی که با مسئولین استان داشته ایم وگزارشاتی که ارائه شده است فردا (دوشنبه)جلسه ستاد تنظیم بازار استان با حضور استاندار محترم برگزار می شود ودراین جلسه یکی از محورهای اساسی بحث افزایش قیمت مرغ وتخم مرغ خواهدبود که قطعا مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان دراین زمینه راهکارهای مناسبی ارائه خواهند داد.

,

بامتخلفین برخورد جدی خواهدشد

,

خزاعی رئیس تعزیرات حکومتی قاین در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن اظهارداشت:براساس دستورالعمل وزیرمحترم دادگستری ،تعزیرات حکومتی از28بهمن ماه گشت های مشترک را دردستور کارقرارداده است وبه صورت شبانه روزی آمادگی دریافت شکایتهای مردمی است .

, نسیم قائن,

وی بیان داشت: درهمین راستا مامورین تعزیرات حکومتی در کنار سایر بازرسین شهرستان حضور فعال داشته ودر صوت مشاهده هرگونه تخلف ویا شکایتی به جد پیگیر موضوع خواهد بود.

,

 

,

خزاعی گفت: بازار زیرذره بین تعزیرات است ودرصورت گزارشات واصله برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد .

,

وی افزود:تعزیرات حکومتی در طول سال وبه خصوص در ایام پایانی سال همکاری تنگاتنگی با عامل نظارتی بازار خواهد داشت وهدف اصلی ما نیز حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

,

خزاعی با بیان این که حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی برای نظارت ویژه بربازار شب عید وهمراهی نمودن ارگانهای نظارتی خدمتی دیگر به مردم خواهد بود گفت: دراین بازرسی ها ،هدف افزایش وتولید پرونده نیست وبا این سبقه تاریخی،فرهنگی،پایبندی به مسائل دینی واعتقادی که مردم عزیز شهرستان قاین دارندقطعا تخلف نخواهیم داشت البته اگر کسانی که خدای نکرده دراین بین بخواهند در حق مردم اجحاف کنندقانون گذار خط قرمزهایی مشخص کرده است که قطعا با این افراد بدون هیچ گونه چشم پوشی واغماض برخورد خواهد شد.

,

وی درادامه گفت: اولویت ما در بحث بررسی شکایات درسه گروه کالا وخدمات صنفی،بهداشتی ودرمانی،قاچاق کالا وارزخواهد بود ودر بخش های پوشاک والبسه،شرکت های مسافرتی،آژانس ها،پایانه های حمل ونقل بار ومسافر،مواد پروتئینی وغذایی ،رستورانها،آجیل وخشکبار،قنادی ها،آرایشگاههای مردانه وزنانه،مواد آرایشی وبهداشتی،قاچاق کالا و.... نظارت مستقیم خواهد داشت ودر صورت هرگونه تخلف احتمالی با قاطعیت وبه صورت فوری برخورد خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه