اخبار داغ

اخبار کوتاه انتظامی؛

آمار نگران‌کننده تصادفات فوتی و جرحی درراه‌های دوطرفه استان/ دپوی گوشی قاچاق در اصفهان کشف شد

آمار نگران‌کننده تصادفات فوتی و جرحی درراه‌های دوطرفه استان/ دپوی گوشی قاچاق در اصفهان کشف شد
رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در سال جاری ۴۹ درصد تصادفات فوتی و جرحی درراه‌های دوطرفه استان رخ‌داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: پس از دریافت خبری مبنی بر دپوی تعداد زیادی گوشی تلفن همراه خارجی در یک واحد صنفی بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز،,

سرهنگ ستار خسروی در این رابطه توضیح داد: کارآگاهان پس از تحقیق و بررسی و کسب اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی از محل موردنظر بازرسی کردند.

,

وی عنوان کرد: در بازرسی از این واحد صنفی تعداد 591 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه و 70 عدد فلش خارجی قاچاق فاقد مدارک مثبتِ گمرکی کشف شد.

,

سرهنگ خسروی ادامه داد: کارشناسان مربوطه ارزش گوشی‌های کشف‌شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

,

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد به کسانی که درزمینهٔ قاچاق فعالیت می‌کنند هشدار دادند: عرضه‌کنندگان کالا در نظر داشته باشند که حتماً تحت کنترل تیم‌های ویژه پلیس آگاهی قرار خواهند گرفت و باید مدارک لازم کالا را ارائه کنند.

,

* آمار وقوع تصادفات فوتی و جرحی درراه‌های دوطرفه اصفهان

, * آمار وقوع تصادفات فوتی و جرحی درراه‌های دوطرفه اصفهان,

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: هم‌اکنون جاده‌های خور – طبس، جاده علویجه به اصفهان، جاده مبارکه به شهرضا و دامنه به الیگودرز از جاده‌هایی هستند که برخی از نقاط آن‌ها دوطرفه و خطرناک و نیاز است که این جاده‌ها دو بانده و عملیات جداسازی در آن‌ها صورت گیرد.

,

سرهنگ حسین پور قیصری در خصوص جاده علویجه-اصفهان گفت: این جاده به دلیل عرض کم آن و دوطرفه بودن یکی از جاده‌هایی است که کم‌وبیش در آن حوادث رانندگی مرگباری رخ می‌دهد.

,

وی ادامه داد: هم‌اکنون با تلاش اداره راه، 14 کیلومتر این جاده دو بانده شده که البته این کار جزو طرح‌های اولویت‌دار اداره راه و شهرسازی استان است و امیدواریم انشاء الله شاهد جداسازی این جاده باشیم.

,

سرهنگ پور قیصری بیشترین وقوع تصادفات فوتی و جرحی در سطح جاده‌های استان را مربوط به راه‌های دوطرفه عنوان و تصریح کرد: بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده 49 درصد تصادفات فوتی و جرحی در سال جاری درراه‌های دوطرفه استان به وقوع پیوسته و این در حالی است که 14 درصد تصادفات فوتی و جرحی در این مدت در آزادراه‌ها و 37 درصد در بزرگراه‌های استان اتفاق افتاده است.

,

رئیس پلیس‌راه استان در پاسخ به این سؤال که بیشترین تصادف در کدام‌یک از جاده‌های دوطرفه اتفاق افتاده است گفت: در 11 ماهه امسال بیشترین تصادف فوتی و جرحی را در محور دامنه به الیگودرز شاهد بودیم و محور شهرضا به مبارکه، محور علویجه و جاده خور_ طبس در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

,

این مقام انتظامی، علت بیشتر وقوع تصادفات درراه‌های دوطرفه را ناشی از سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ از سوی رانندگان عنوان کرد و گفت: رانندگی درراه‌های دوطرفه، تابع قوانین و مقررات خاص خود است که متأسفانه رانندگان این مقررات را رعایت نکرده و باعث بروز مشکلاتی برای خود و دیگران می‌شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم در این جاده‌ها با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کرده و ضمن توجه به جلو از انجام سبقت‌های غیرمجاز و تجاوز به چپ خودداری کنند و مطمئن باشند که به‌قول‌معروف دیر رسیدن همیشه بهتر از هرگز نرسیدن است.

,

رئیس پلیس‌راه استان در خصوص کمربندی و آزادراه آزادگان خمینی‌شهر نیز گفت: این جاده به‌خودی‌خود هیچ عیبی ندارد هم جداسازی شده، هم مسطح است اما ترافیک آن سنگین بوده و باید رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کنند به‌ویژه در مواقع بارندگی اگر دقت نکنند و فاصله طولی را با خودرو جلویی خود رعایت ننمایند باعث بروز مشکلات و حوادثی در این جاده خواهند شد.

,

* توقیف محموله شال و روسری قاچاق در شهرضا

, * توقیف محموله شال و روسری قاچاق در شهرضا,

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده رنو مشکوک و آن را متوقف کردند.

,

سرهنگ حمید امیرخانی اظهار کرد: در بازرسی از این کشنده تعداد 250 کیسه انواع شال و روسری قاچاق فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

,

وی افزود: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان مربوطه چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام شد.

,

این مقام انتظامی گفت: در این خصوص راننده تریلر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

,

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه