اخبار داغ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اصفهان:

پرداخت تسهیلات برا اساس میزان جمعیت شهرها

پرداخت تسهیلات برا اساس میزان جمعیت شهرها
فخاران با بیان اینکه اعتبارات درزمینه طرحهای فرسوده ازاعتبارات ملی و استانی است تصریح کرد: وام تسهیلات به شهرها بر اساس میزان جمعیت اختصاص داده می شودکه در شهرستان اردستان در محدوده مصوب بافت فرسوده وام نوسازی ۳۰۰ میلیون ریالی پرداخت خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با تعداد 107 شهرگسترده ترین شبکه شهری کشوربوده که 35 شهر آن در محدوده مصوب بافتهای فرسوده قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان،,

منصور فخاران در جمع خبرنگاران اردستان گفت: استان اصفهان با 10 درصد بافت فرسوده کشور و طبق آماری که در دسترس می باشد حدود 40درصد از مردم در این پهنه ها فرسوده  زندگی می کنند.

,

وی افزود: افرادی که در محدوده طرحهای فرسوده قرار دارندبه پنج پهنه تقسیم می شوند که عبارتند: از پهنه بافت تاریخی، پهنه نابسامان میانی شهرها، پهنه ناهمگون شهری، پهنه های با پیشینه روستایی و پهنه سکونتگاههای غیر رسمی که برای آنها برنامه ریزی صورت گرفته است.

,

فخاران گفت: از 24 شهرستان در سطح استان اصفهان تعداد 21شهر را موفق به ایجاد ستاد شده ایم و هدف اصلی  ستادهای باز آفرینی هم این است که هم افزایی بین دستگاهها بوجود آید.

,

این مسئول تصریح کرد: وقتی تعریفی از باز آفرینی می شود یعنی اینکه توسعه همه جانبه شهرها در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سلامت، اجتماعی محیطی و کالبدی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم است.

,

رئیس اداره عمران و شهر سازی استان اصفهان با بیان اینکه قرار است در ستادهای باز آفرینی محله هایی که در محدوده بافت های فرسوده هستند را شناسایی کنیم تصریح کرد: اقداماتی که باید به منظور اولویت بندی برای این موضوع  بین دستگاهها صورت گیرد را در این ستادها مشخص کرده ایم.

,

فخاران با بیان اینکه  اعتبارات درزمینه طرحهای فرسوده ازاعتبارات ملی و استانی است تصریح کرد: وام تسهیلات به شهرها بر اساس میزان جمعیت اختصاص داده می شودکه در شهرستان اردستان در محدوده مصوب بافت فرسوده وام نوسازی 300 میلیون ریالی پرداخت خواهد شد.

,

وی افزود:طرحهای مصوب اگر طرح باز آفرینی داشته باشد و بحث تجمیع  و تفکیک پلاک داشته باشد وام ودیعه تا 200میلیون ریال با باز پرداخت  چهار درصد داده خواهد شد.

,

منصور فخاران تاکید کرد: وام مقاوم سازی هم وجود دارد که اگر پروانه مرمت از شهرداری داشته باشند مبلغ 200میلیون ریال با باز پرداخت چهار درصد داده خواهد شد.

,

رئیس اداره عمران و شهر سازی استان اصفهان با بیان اینکه شهرهای استان اصفهان مثل شهراصفهان، نجف اباد، کاشان، خمینی شهر، شهرضا، مبارکه طرح های باز آفرینی آن مطالعاتش انجام شده تصریح کرد:با آماده سازی ریز طرحهای آن در سال 95 مبلیغ 50میلیارد ریال اعتبار جذب شد.

,

وی تنها راه نجات شهرستانها در طرح باز آفرینی را تعامل بین دستگاههای مختلف در امر باز آفرینی دانست و افزود: یک مدیریت واحد برای باز آفرینی می تواند این مهم را به سرانجام برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه