اخبار داغ

کارشناس اقتصاد مقاومتی:

اقتصاد مذاکراتی بزرگترین رقیب اقتصاد مقاومتی/ایران بازار فروش تولیدات کشورهای خارجی در پسابرجام

اقتصاد مذاکراتی بزرگترین رقیب اقتصاد مقاومتی/ایران بازار فروش تولیدات کشورهای خارجی در پسابرجام
حجت الله عبدالملکی گفت : در پسابرجام بسیاری از هیئت‌های خارجی به ایران آمدند اما هیچ کدام در ایران سرمایه گذاری نکردند و بسیاری از آن‌ها تنها برای فروش کالاهای خود به ایران آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا؛ حجت‌الله عبدالملکی اقتصاددان و کارشناس اقتصاد مقاومتی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه فنی امیرکبیر اراک گفت: مبارزه با تحریم های داخلی آغاز اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی به حساب می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا,

عبدالملکی در ابتدا با اشاره به ماهیت و تعریف کلی از اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی بتواند به اهداف خود برسد و مسیر خود را ادامه بدهد.

,

استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت از اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی

, استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت از اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی, استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت از اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی,

وی با بیان اینکه استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت از اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی محسوب می شود، عنوان کرد: استقلال اقتصادی به آن معناست که در تعامل با جهان از موضع قدرت وارد شد و ماهیت و فلسفه ی اقتصاد مقاومتی بازتاب پرتوهای مکتب اقتصاد اسلامی در آینه ی زمان و مکان به حساب می آید.

,

این اقتصاددان ادامه داد: اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیاز به آن دارد که مکتب اقتصادی اسلام به خوبی شناسانده شود و با برنامه ریزی اقتصادی و فرهنگی مناسب بتوان با اصلاح ساختارهای موجود مسیر را برای تحقق آن هموار ساخت.

,

عبدالملکی با اشاره به اینکه اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی را می توان در چهار جبهه ی علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی ترسیم کرد، اظهار کرد: نظریه پردازی در تولید علم کاربردی و گفتمان سازی برای تبدیل اندیشه ی اقتصادمقاومتی به فرهنگ، از اصلی ترین ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی به حساب می آید.

,

تنها ۲۰ درصد تحریم‌ها عامل خارجی دارد

, تنها, تنها, ۲۰ درصد تحریم‌ها عامل خارجی دارد, ۲۰ درصد تحریم‌ها عامل خارجی دارد,

وی با بیان اینکه اقتصاد کنونی کشور دارای ابعاد داخلی و خارجی است، گفت: اقتصاد مذاکراتی بزرگترین رقیب اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و این در شرایطی است که تنها ۲۰ درصد تحریم های کشور عامل خارجی دارند.

,

این کارشناس اقتصاد مقاومتی در ادامه با اشاره به دیدگاه های غلط نسبت به اقتصاد در کشور گفت: دو دیدگاه غلط در کشور وجود دارد یکی اینکه همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های خارجی است، ثانیاً با مذاکرات تحریم های خارجی بر طرف خواهد شد!

,

عبدالملکی با اشاره به اینکه حجم تحریم های قبل از سال ۸۹ و بعد از آن اصلاً با هم قابل مقایسه نیستند، افزود: جریان بیداری اسلامی و افزایش سرعت انقلاب اسلامی در تمدن سازی از یک طرف و جریان فتنه ی سال ۸۸ از طرف دیگر از دلایل اصلی افزایش حجم تحریم های دشمن از سال ۸۹ به بعد به حساب می آید.

,

تحریم‌های خارجی فلج کننده اقتصاد ایران نیست

, تحریم‌های خارجی فلج کننده اقتصاد ایران نیست, تحریم‌های خارجی فلج کننده اقتصاد ایران نیست,

وی در ادامه گفت: به گفته ی بسیاری از کارشناسان غربی تحریم های خارجی هیچگاه نمی تواند اقتصاد ایران را فلج کند چرا که آنها اعتقاد دارند اقتصاد ایران بسیار بزرگ و پرظرفیت محسوب می شود و از آن طرف مردم ایران نیز پرتوان، خلاق و پرتلاش هستند.

,

این کارشناس اقتصاد مقاومتی با انتقاد از کسانی که عامل مشکلات اقتصادی را تحریم های خارجی عنوان می کنند، اظهار کرد: ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ما عامل داخلی دارد ولی سیستم آموزشی و رسانه ای کشور هیچگاه به مردم این پیام را صادر نکردند که تحریم ها نمی تواند اقتصاد ایران را از پای در بیاورد.

,

برجام نتوانست مشکلات را مرتفع سازد/ایران بازار فروش تولیدات کشورهای خارجی در پسابرجام

, برجام نتوانست مشکلات را مرتفع سازد/ایران بازار فروش تولیدات کشورهای خارجی در پسابرجام, برجام نتوانست مشکلات را مرتفع سازد/ایران بازار فروش تولیدات کشورهای خارجی در پسابرجام,

عبدالملکی با بیان اینکه الگوی نبرد غرب با جمهوری اسلامی ایران در برجام خود نمایی کرد، عنوان کرد: در مذاکره با غربی‌ها هیچ کسی در ایران توانایی آنکه بهتر از برجام را رقم بزند، نداریم اما همین برجام هم که قرار بود طومار تحریم ها را در هم بپیچد، نتوانست کاری را پیش ببرد و تحریم ها همچنان باقی است.

,

وی پیرامون اقتصاد پسا برجامی گفت: بسیاری از هیئت های خارجی به ایران آمدند اما هیچ کدام در ایران سرمایه گذاری نکردند و از آن طرف بسیاری از این هیئت ها برای فروش کالاهای خود به ایران آمده بودند.

,

تمدن‌سازی اسلامی مبنای تعارض آمریکا و انقلاب اسلامی

, تمدن‌سازی اسلامی مبنای تعارض آمریکا و انقلاب اسلامی, تمدن‌سازی اسلامی مبنای تعارض آمریکا و انقلاب اسلامی,

این اقتصاددان مطرح کشوری افزود: مناقشه ی ایران و آمریکا تنها در موضوعی مانند تحریم نیست و مبنای تعارض آمریکا و انقلاب اسلامی یک رویارویی تمدنی و عمیق بین تمدن اسلامی و تمدن غرب به حساب می آید.

,

عبدالملکی با بیان اینکه ادامه روند مدیریت کنونی اقتصاد ایران یک عقب ماندگی را رقم خواهد زد، اظهار کرد: به گفته ی کارشناسان جهانی اقتصاد ایران با همین روندی که در پیش دارد از رتبه ی کنونی ۱۸ به رتبه ی ۲۶ اقتصاد جهان در سال ۱۴۳۰ نزول خواهد کرد اما به گفته ی همین کارشناسان اگر ایران بتواند سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیاده کند در سطح جهان می تواند جایگاه اقتصادی بسیار مناسبی را داشته باشد.

,

IMG_2395

, IMG_2395,

http://naslefardaa.ir/wp-content/uploads/2017/02/DSC05062.jpg

, http://naslefardaa.ir/wp-content/uploads/2017/02/DSC05062.jpg,

DSC05066

, DSC05066,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه