اخبار داغ

حکایت اجرای یک طرح غیرکارشناسی در اردکان؛

نداشتن پیاده رو و لغزندگی خیابان اطراف میدان جواد الائمه با جان اردکانی ها بازی می کند/ شهرداری اردکان: فعلا بودجه نداریم!

نداشتن پیاده رو و لغزندگی خیابان اطراف میدان جواد الائمه با جان اردکانی ها بازی می کند/ شهرداری اردکان: فعلا بودجه نداریم!
محله قدیمی امیری یا خیابان میر داماد اردکان با مشکلات عدیده ای دست وپنجه نرم می کند که گروه خبری اردکان گویا را به آنجا کشاند تا صحبت های مردم را به گوش مسئولین برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا، مدتی قبل توسط یکی از ساکنین محله امیری  یا همان خیابان میر داماد به این محله دعوت شدیم تا پای درد و دل مردمان این محله که عمدتا از کهنسالان هستند، بنشینیم و گفته های آنها را به گوش مسئولین برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا,

طبق گفته های مردم و بررسی خبرنگار اردکان گویا این محل با مشکل آسفالت فرسوده و عدم وجود پیاده رو در محل عبور دانش آموزان و لغزنده شدن آسفالت اطراف میدان جواد الائمه روبروست که صحبت ها و درخواست های مردم را در زیر می خوانیم:

,

, ,

 

,

علی چاه متکی از بازاریان اردکان در خصوص مشکلات این محل و نبود پیاده رو برای رهگذران گفت: این خیابان محل عبور دانش آموزان مدارس امام حسین، هفتم تیر، فردوسی و برخی از محصلین دبیرستان خلیج فارس است که اتمام پیاده رو درست در سر پیچ باعث خطرات زیادی برای این دانش آموزان می شود.

,

, ,

وی افزود: علاوه بر مشکل نبود پیاده رو لغزندگی آسفالت در اطراف میدان جواد الائمه باعث سر خوردگی بسیاری از موتور سواران می شود که خود به کرات این اتفاق را دیده ام. نمی دانم طراح این میدان از وجود این تعداد مدرسه در اطراف محل بی خبر بوده است که محلی برای عبور رهگذران که عمدتا دانش آموز هستند، قرار نداده است؟

,

فاطمه فتاحی یکی از بانوان این محله با اشاره به مشکلات گفت: بیشتر روزها برای خرید مایحتاج زندگی این میسر را طی می کنم و هر دفعه برای عبور از این گذرگاه بدون پیاده رو مجبورم که در خیابان حرکت کنم و در بیشتر اوقات با برخورد بد موتور سواران مواجح می شوم که می گویند اینجا خیابان است نه پیاده رو! 

,

, ,

وی افزود: من یک پیرزن هستم که با پای دردم نمی توانم برای حرکت در پیاده رو مسیرم را به آن طرف خیابان تغییر دهم و بار دیگر به مسیر قبلی برگردم.

,

این پیرزن اردکانی در پایان از مسئولین خواست تا برای رفع این مشکل اقدامی کنند.

,

جمیله بهجتی یکی دیگر از ساکنین محله نیز با اشاره به فضای زیبایی که شهرداری برای آن ها احداث کرده است گفت: خوشبختانه با احداث میدان و فضای سبز موجود فضای خوبی برای اهل محل فراهم شده است اما نمی دانم چرا روزهایی که برای خرید به بیرون از خانه می روم شاهد به زمین خوردن موتور سواران و جوانان هستم. بهتر است مسئولین به فکر سلامتی فرزندان ما باشند. یک مادر همیشه نگران فرزندش است و آرزو دارد که فرزندانش همیشه سالم باشند اما با عدم وجود پیاده رو و لغزنده بودن جاده اطراف میدان، شاهد به زمین خوردن فرزندان و پدرانی هستم که چشم امیدی در خانه دارند.

,

ناهمواری کوچه ها مشکل اساسی کهنسالان این محله

,

, ,

پیرمرد کهنسال اردکانی در خصوص مشکلات این محل گفت: من تنها کهنسال این مطقه نیستم و مانند من در این محله بسیار است. چشمانم دید کافی ندارند و پاهایم توان عبور از چاله های کوچه ها را ندارد و مجبورم برای حرکت از دیوار های اطراف کمک بگیرم.

,

وی افزود: آسفالت کوچه ها وضعیت مناسبی ندارند از مسئولین میخواهم که پیگیر این موضوع شوند، نمی خواهم در پایان عمرم بخاطر شکستگی پا خانه نشین شوم.

,

این محله به خاطر وجود خانواده شهدا باید مورد توجه قرار بگیرد

,

جواد مهدیزاده از اهالی این محل با اشاره به مشکلات کوچه های این محل گفت: برخی از کوچه ها دارای نور کم است و در مواقع بارانی دچار آب گرفتگی می شود که هیچ اقدامی در جهت بهتر شدن وضعیت این کوچه ها رخ نداده است.

,

این دبیر بازنشسته افزود: در این محل خانواده های شهیدان جماعتی، مهدیزاده، حوله بافی، شاکر، بیابانی، ارجنانی، گنجی، میرزاده، زفاک، ابولی، طاهر زاده وغلام پور زندگی می کنند که توقع می رفت  مسئولین به این منطقه توجه بیشتری کنند.

,

, ,

وی افزود: کوچه محل زندگی خانواده شهید حوله بافی اصلا وضعیت مناسبی ندارد و در روزهای بارانی دچار آب گرفتگی می شود.

,

مهدیزاده با اشاره به خطرات میدان جواد الائمه تصریح کرد: اطراف این میدان لغزنده شده است و جان راکبان موتور سوار در خطر است که توجه بیشتر مسئولین را می طلبد.

,

حال به سراغ مسئولین شهر رفتیم تا مسئله این محله را از آنها پیگیری کنیم.

,

باید خانه های اطراف در طرح قرار گیرد/ خیابان را تیغه کشی می کنیم

,

روابط عمومی شهرداری در خصوص قطع شدن و نبود پیاده رو در اطراف میدان جواد الائمه گفت: طرح اولیه این میدان در زمان شهردار قبل ریخته شده است و پیاده رو در آن طرح قرار گرفته بود اما باید طبق آن طرح خانه هایی که در اطراف میدان بوده اند خریداری و وارد طرح می شدند که بنا به دلایلی که نمی دانیم این کار صورت نگرفته است اما در حال حاضر این کار باید انجام و خانه ها و مغازه های اطراف توسط شهرداری خریداری شوند و طرح کامل شود که متاسفانه شهرداری با کمبود بودجه مواجه است و امیدواریم که با رفع مشکلات مالی، مشکلات اهالی محله امیری را نیز حل کنیم.

,

هادی محمودی در خصوص مشکل لغزندگی اطراف میدان افزود: این مشکل با تیغه اندازی در اطراف میدان حل خواهد شد و ان شالله به زودی پیگیر آن خواهیم شد.

,

حال با توضیحات این مقام مسئول و گفته های مردم منتظر اقدامات شهرداری در این خصوص خواهیم بود تا گزارش بعدی را بر اساس اقدامات انجام شده در سایت درج کنیم ان شالله.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه