اخبار داغ

صنعت گردشگری، بهترین جایگزین اقتصاد نفت محور/ مهاجرت معکوس با ایجاد اقامتگاه های بومی

صنعت گردشگری، بهترین جایگزین اقتصاد نفت محور/ مهاجرت معکوس با ایجاد اقامتگاه های بومی
سیستان و بلوچستان و به ویژه منطقه سیستان مملو از آثار و بناهای باستانی است که در صورت توجه و بهره برداری از آن ها می توان به طور کامل شاهد دگرگونی در منطقه و حتی اقتصاد آن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اوشیدا؛ به دلیل انواع جاذبه های تاریخی و طبیعی موجود در سیستان و بلوچستان این خطه از ایران اسلامی در سال ۹۶ مقصد گردشگری کشور شناخته شده که در صورت آماده سازی زیرساخت ها و همچنین ترمیم بناها این موضوع فرصتی استثنایی برای منطقه به شمار می رفت.

طبق گفته یکی از کارشناسان میراث فرهنگی حال آثار باستانی منطقه سیستان بسیار بد است به طوری که به عنوان مثال، آتشکده کرکویه به محلی جهت تجمع معتادان مبدل شده، بناهای تاریخی کوه خواجه در زیرباران و باد به دلیل خشتی بودن نابود شده و صدها اتفاق بد دیگر برای آثار باستانی زابل افتاده است.

با توجه به جاذبه های عظیم سیستان و بلوچستان در صورت توجه به آثار باستانی و جاذبه های گردشگری استان می توان صنعت توریسم را در استان فعال کرد و حتی از طریق آن به پویایی اقتصادی در منطقه رسید.

مقصد گردشگری قرار گرفتن استان، بزرگترین اتفاق در تاریخ توسعه ای استان

معاون میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: دستگاه های اجرائی با تلاش مضاعف و برنامه های ویژه می توانند نوروز متفاوتی را رقم بزنند بنابراین بایستی خدمات متفاوتی نسبت به سال گذشته ارائه کرد.

مجتبی میرحسینی در جلسه تسهیلات نوروزی که در شهرستان زابل برگزار شد اظهار داشت: به منظور دستیابی به مقصد گردشگری و ایجاد انگیزه ی سفر برای گردشگران داخلی و خارجی حتما باید خدمات متفاوت تری نسبت به سال گذشته ارائه کنیم بنابراین اگر امسال هم مانند گذشته عمل کنیم به طور حتم نوروز متفاوتی را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: با توجه به قرار گیری سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ به عنوان مقصد گردشگری، شاید بزرگترین اتفاق در تاریخ توسعه ی استان همین مرکز بودن برای گردشگران با این تغییر نگاهی که در سطح ملی و جهانی با خروج از دون قرمز گردشگری ایجاد شده باشد.

میرحسینی ادامه داد: با مقصد گردشگری شدن استان، علاوه بر معرفی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی سبب بهبود معیشت و اقتصاد منطقه خواهیم شد.

خروج از اقتصاد تک محصولی با توسعه صنعت گردشگری

معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان ابراز داشت: اگر قصد خروج از اقتصاد تک محصولی نفت را داریم، صنعت گردشگری در دنیا می تواند بهترین جایگزین نفت باشد به ویژه این منطقه که در تمامی فصولی که برای کشاوزی آب مورد نیاز است و این آب نیز در دسترس نیست بنابراین توجه به اینکه، ۵۱ درصد وسعت و جمعیت سیستان و بلوچستان در مناطق روستایی است می تواند جایگزین خوبی برای مهاجرت معکوس به روستاها با توجه به اقامتگاه های محلی باشد.

میرحسینی افزود: با پیشنهاد جمعیت هلال احمر سازه های سنتی در ورودی شهرهای استان ایجاد می شود و نمونه های اقامتگاه های محلی نیز در روزهای آینده در منطقه سیستان مجوز ساخت آن داده می شود که این موضوع برای گردشگران فرصت بسیار خوبی برای معرفی و حضور متفاوت ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه، سه برنامه به صورت ویژه در اسفندماه انجام می شود خاطرنشان کرد: اولین برنامه در روزهای دهم تا پانزدهم اسفند با نام همایش راهنمایان گردشگران ایران برگزار می شود و چندین گروه راهنمای گردشگری و فعالین گردشگری ایران و کسانی که در گردشگری و تورهای گردشگری نقش دارند و همچنین کسانی که حضور گردشگران را مدیریت می کنند در منطقه سیستان حضور می یابند.

وی همچنین گفت: ثمره ی حضور این راهنمایان ۲۰۰ گروه سازماندهی شده در قالب تورهای گردشگری در استان بود به طوری که اکنون ۵۰۰ نفر راهنمای گردشگری ایران را میزبان خواهیم بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
, مقصد گردشگری قرار گرفتن استان، بزرگترین اتفاق در تاریخ توسعه ای استان, مقصد گردشگری قرار گرفتن استان، بزرگترین اتفاق در تاریخ توسعه ای استان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خروج از اقتصاد تک محصولی با توسعه صنعت گردشگری, خروج از اقتصاد تک محصولی با توسعه صنعت گردشگری,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه