اخبار داغ

تایید و تکذیب مسئولان استانی و شهرستانی :

یک بام و دو هوای مسئولان برای محور گردشگری پلدختر –خرم آباد/ طرح محور گردشگری پلدختر به خرم آباد حذف شد؟!

یک بام و دو هوای مسئولان برای محور گردشگری پلدختر –خرم آباد/ طرح محور گردشگری پلدختر به خرم آباد حذف شد؟!
با گذشت حدود 7ماه از پیشنهاد استاندار لرستان برای انتخاب محور پلدختر -خرم آباد به عنوان محور گردشگری شائبه هایی در خصوص حذف این طرح به همراه تایید و تکذیب های مسئولان استانی و شهرستانی شنیده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازبیان روز،در 5مردادماه امسال ، پس از اینکه نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس و ائمه جمعه پلدختر و معمولان نسبت به خسارت های اقتصادی که آزاد راه خرم زال و بیکاری تعداد زیادی از جوانان این منطقه که در کنار این جاده به کسب درآمد مشغول بودند در تریبون های مختلف مواضع صریح خود را اعلام کردند، مهندس بازوند استاندار لرستان در پنجم تیرماه امسال در جلسه هماهنگی توسعه صنعت گردشگری استان  اظهار داشت:" با اجرای طرح آزاد راه خرم آباد - پل زال که طرح بزرگی در راستای توسعه استان و کاهش تصادفات بود برخی مشاغل خدماتی در مسیر پلدختر به خرم آباد از بین رفت که با تبدیل این محور به مسیر گردشگری فرصت های از دست رفته احیا می شود."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیان روز،, بیان روز, در 5مردادماه امسال ، پس از اینکه نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس و ائمه جمعه پلدختر و معمولان نسبت به خسارت های اقتصادی که آزاد راه خرم زال و بیکاری تعداد زیادی از جوانان این منطقه که در کنار این جاده به کسب درآمد مشغول بودند در تریبون های مختلف مواضع صریح خود را اعلام کردند، مهندس بازوند استاندار لرستان در پنجم تیرماه امسال در جلسه هماهنگی توسعه صنعت گردشگری استان  اظهار داشت:" با اجرای طرح آزاد راه خرم آباد - پل زال که طرح بزرگی در راستای توسعه استان و کاهش تصادفات بود برخی مشاغل خدماتی در مسیر پلدختر به خرم آباد از بین رفت که با تبدیل این محور به مسیر گردشگری فرصت های از دست رفته احیا می شود.",

استندار لرستان و طرح گردشگری پلدختر

, استندار لرستان و طرح گردشگری پلدختر,

وی با تاکید براینکه ایجاد این محور گردشگری ،خسارتی به آزاد راه نخواهد زد گفت:برای اجرایی شدن این طرح نیاز،زیرساخت های لازم از قبیل پایگاه خدمات پزشکی،امکانات اینترنتی و مجتمع های بین راهی احداث شود.

,

این خبر بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد ، مسئولان و مردم شهرستان پلدختر از این طرح استاندار استان استقبال کردند و در ادامه منتظر عملی شدن همین وعده دولت تدبیر وامید برای جبران ضرر و زیان های آزاد راه شدند.

,

آزاد راه خرم زال

, آزاد راه خرم زال,

پس از چند ماه از مطرح شدن این طرح از استاندار لرستان پیگیر این موضوع شدیم که واقعا روال اجرایی کار به چه شکل است،هوشنگ بازوند در هشتم مهرماه در پاسخ به خبرنگار بیان روز در خصوص اقدامات انجام گرفته برای این طرح گفت: با توجه به اینکه بر اثر احداث آزادراه تعدادی از مشاغل مردم در جاده قدیم پلدختر به خرم آباد از بین رفت وتعدادی هم بیکار شدند.

,

بازوند عنوان کرد:باپیگیری ها ورایزنی های که داشتیم،پلدختر به عنوان محورگردشگری استان انتخاب شد.

,

وی ادامه داد:زیر ساخت اصلی این طرح،احداث چهار خطه است که باید تلاش کنیم این مسیر پلدختر به خرم آباد،چهار خطه کنیم.

,

جاده پلدختر -خرم آباد

, جاده پلدختر -خرم آباد,

استاندار لرستان تصریح کرد:در این راستا تسهیلات نوسازی مسکن به روستاهای این مسیر داده می شود.

,

نماینده عالی دولت در لرستان ادامه داد:7پایگاه امداد جاده ای،خانه بهداشت روستایی در این مسیر احداث می شود.

,

وی خاطر نشان کرد:برای پیمانکارانی که تمایل داشته باشند در این محور فعالیت کنند از محل اعتبارات اسناد خزانه تسهیلات ویژه به آنها می دهیم.

,

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس در گفتگو با خبرنگار بیان روز با بیان اینکه آزاد راه خرم زال بیش از دو هزار و5000نفر را بیکار کرد گفت:هرچند این آزاد راه برای کشور نعمت ولی برای پلدختر ومعمولان خسارت هایی به  همراه داشت.

,  بیان روز, بیان روز, بیان روز,

وی بیان کرد:چهار خطه پلدختر به خرم آباد از جمله طرح هایی که می تواند بخشی از این خسارت ها را جبران کند  که به دلیل محدودیت های مالی دولت تاکنون شاهد افتتاح هیچ قطعه ای از پروژه نشده ایم ولی با پیگیری هایی که از طریق وزارتخانه داشته ایم واعتباراتی برای این چهارخطه گرفته ایم امیدواریم تا پایان سال به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان،17کیلومتر چهار خطه پلدختر به خرم آباد افتتاح کنیم.

,

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس با اشاره به انتخاب پلدختر به عنوان محور گردشگری عنوان کرد:با توجه به مناظر طبیعی کوهستانی که در محور پلدختر به خرم آباد وجود دارد این ایده خوبی است ولی نیازمند برنامه ریزی وپیگیری از طریق متولیان اجرایی به محوریت سازمان میراث فرهنگی،صایع دستی وگردشگری استان است.

,

کاظمی تصریح کرد:با توجه به مطرح شدن این پروژه و تاکید استاندار لرستان بر اجرایی شدن آن،تاکنون اقدام خاصی در این راه صورت نگرفته واطلاع رسانی نشده است که امیدواریم دستگاه های متولی در این خصوص به وظایف خود عمل کنند.

,

کاظمی نماینده پلدختر

, کاظمی نماینده پلدختر,

مهندس محمد اصلامی معاون عمرانی استاندار لرستان در اوایل آذرماه در گفتگو با خبرنگار بیان روز به صراحت در پاسخ  به این سوال که صحبت هایی در خصوص حذف طرح مطالعاتی محور گردشگری پلدختر – خرم آباد مطرح شده گفت:این مسئله صحت ندارد و طرح مطالعاتی این پروژه توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری لرستان اجرایی می شود.

,  بیان روز, بیان روز, بیان روز,

 

,

وی بیان کرد:این محور برای جذب گردشگری ظرفیت مستعدی دارد که می توان از این راه اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشت.

,

جاده پلدختر -خرم آباد

, جاده پلدختر -خرم آباد,

 

,

معاون عمرانی استانداری لرستان تاکید کرد:اداره کل میراث فرهنگی نسبت به انتخاب مشاور و ارائه طرح این محور ماموریت دارند که این پروژه آغاز شود.

,

 

,

نعمت الله دستیاری فرماندارپلدختر در اوایل بهمن ماه در گفتگو با خبرنگار بیان روز با اشاره به وجود پل های  تاریخی،تالاب ها وجاذبه های گردشگری متعددی که درشهرستان پلدختر وجود دارد گفت:یکی از اهداف استاندار لرستان در حوزه گردشگری،تبدیل لرستان از معبر به مقصد است که در این راستا محور پلدختر به خرم آباد به عنوان محور گردشگری انتخاب شد.

,  بیان روز, بیان روز, بیان روز,

وی بیان کرد:اعتباری بالغ بر 150میلیون تومان برای مطالعه گردشگری این محور مصوب شد که اخیرا زمزمه هایی به گوش می رسد که این اعتبار حذف شده و کار خاصی انجام نگرفته است.

,

 جاده پلدختر -خرم آباد

, جاده پلدختر -خرم آباد,

حالا در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو که فرصت رونق گردشگری ومسافرت های نوروزی است برای اطلاع از وضعیت اجرایی پروژه محور گردشگری پلدختر به خرم آباد به سراغ معاون فرماندار و سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری پلدختر رفتیم.

,

 

,

امان الله بابایی معاون جوان فرماندار پلدختر در این خصوص به خبرنگار بیان روز گفت:محور گردشگری پلدختر به خرم آباد  مهمترین پروژه استانی که استاندار و تیم کاری پیگیر آن هستند و درصورتی که به سرانجامی برسد این پروژه در سطح کشور نظیر ندارد .

,  بیان روز, بیان روز, بیان روز,

 

,

وی بیان کرد:در شهرستان تمام تلاش به کار می گیریم ،چهره خوبی از شهرستان را به مسافرین نشان دهیم تا بتوانیم در سال های آینده مسافرین بیشتری جذب کنیم.

,

 

,

علی عزیزی سرپرست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پلدختر در گفتگو با خبرنگار  بیان روز با بیان اینکه طرح محور گردشگری پلدختر به خرم آباد قبلا در ستاد برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شده است گفت:این طرح در زمان فرماندار قبلی حذف شده است به طوری که اعتبار 150میلیون تومانی این طرح از سرجمع اعتبارات شهرستانی هم حذف شده است.

,  بیان روز, بیان روز, بیان روز,

 محور گردشگری پلدختر خرم آباد ملاوی

, محور گردشگری پلدختر خرم آباد ملاوی,

 وی خاطر نشان کرد: این موضوع را از طریق دستیاری فرماندار پلدختر و معاون عمرانی استاندار پیگیر هستیم ،امیدواریم با تخصیص مجدد این اعتبار،این طرح را مجددا برای اجرایی شدن بازگردانیم.

,

 

,

حالا پس از گذشت حدود یکسال از طرح موضوع انتخاب محور پلدختر به خرم آباد به عنوان محور گردشگری و تایید و تکذیب های مسئولین باید منتظر ماند که در نهایت مردم پلدختر و معمولان می توانند به حق طبیعی خود در قبال تامین معاش خود از طریق جاده سراسری شمال به جنوب برسند.

,

 

,

پایگاه اطلاع رسانی  بیان روز در ادامه از طریق مسئولین مرتبط پیگیر این موضوع خواهد بود.

,  بیان روز, بیان روز, بیان روز,

*علی صفر مرادی

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه