اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

برای موفقیت در تربیت دینی باید باورهایمان را تقویت کنیم

برای موفقیت در تربیت دینی باید باورهایمان را تقویت کنیم
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: برای موفقیت در تربیت دینی ، باید باورهایمان را تقویت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در جمع معاونین و مربیان پرورشی و تربیتی مدارس در همایش روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در سالن دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم تربیت دینی موفقی داشته باشیم باید باورهایمان را تقویت کنیم، انسان براساس حکمت آفریده شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: دین خدا دارای نقشه و برنامه است، قرآن منشور دین خداست، همه قرآن حکمت است و هیچ حرف نابجا در قرآن وجود ندارد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: باید بدانیم نقشه دین برای زمین و زمینه‌های انساتی تعریف شده است، دین و انسان اگر یگدیگر را گم‌ کنند؛ هیچکدام هیچ ارزشی ندارند، باید و با هم ترکیب شوند تا معجزه خداوندی شکل بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: ما یک حجت ظاهری داریم که عبارت از همان دین که وحی و انبیا و کتاب الهی است، قلب انسان گیرنده حجت‌های خداوند است، اگر باورهای اساسی را کنار بگذاریم، نمی‌توانیم در رسالت‌های تربیت موفق باشیم، در نقشه دینی اساسی ترین اقدام، توجه به عقیده است. 

عابدینی تصریح کرد: گام اول در ساختار تربیتی، پردازش عقیده است، عقیده را باید تأسیس کرد، نه اصلاح، انبیا آمدند عبادت‌های موجود را اصلاح کنند، اصولاً انسان هیچ کاری از او سر نمی‌زند که عبادت نباشد؛ بلکه تمامی کارهایش عبادت است، عقیده که آمد عبادت هم ‌می آید، عبادت از عقیده نشأت می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: عبادت باید درون انسان را مستعد کند، تقوی در انسان بالندگی بوجود می‌آورد و میوه شجره کرامت را در انسان به وجود می‌آورد، انسان وقتی به کرامت نرسد به اهانت خواهد رسید و از شر او در امان نخواهیم بود، اگر همه فضایل اخلاقی را فهرست کنیم خاستگاه آنان کرامت است، فضلیت بدون کرامت به وجود نخواهد آمد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه گفت: اگر کسی بدون ‌نقشه دین به کار تربیتی تلاش کند به مشکل خواهد خورد، با مهندسی حکیمانه انسان و نقشه دین را شناسایی کنیم، می توانیم انسانی فاضل تربیت نماییم.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه