اخبار داغ

ازدواج در دوران دانشجویی مانع تحصیل نمی شود/ثبت نام 45 زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

ازدواج در دوران دانشجویی مانع تحصیل نمی شود/ثبت نام 45 زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه امروز اگر ازدواج با معیاری درست و اصولی انجام شود نه تنها مانع تحصیل بلکه طبق آیه قرآن باعث آرامش زوجین میشود گفت: امروز ما به جای حل مسئله داریم صورت مسئله را پاک می کنیم یعنی به جای اینکه مسئولیت پذیری را به دانشجو اموزش دهیم طوری زندگی را برایش تعریف کرده ایم که تصورش به مسئله ازدواج تصور غلطی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن عارضی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارکرددانش اظهار داشت: نفس ازدواج خوب است هم توصیه و تاکید دین ماست و هم سنت حسنه ای است که رسول الله و بزرگان دین ما را به انجام آن سفارش فرموده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

وی افزود: در بحث ازدواج دانشجویی دو دیدگاه وجود دارد عده ای با مسئله ازدواج دانشجویی مخالف هستند و ادعا دارند نباید ازدواج در دوران تحصیل, درس و دانشگاه اتفاق بیفتد و باید به بعد از فارغ التحصیلی موکول شود که این دیدگاه غلطی است,  در دیدگاه دوم هم عده ای بدون اینکه به همه ابعاد ازدواج دانشجویی توجه کنند به امر ازدواج دانشجویی اقدام می کنند و در نهایت شاهد طلاق هایی از نوع دانشجویی آن هم به علت عدم توجه به بسترهای لازم هستیم که این هم غلط است.

,

 

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: اما توصیه میشود که ازدواج از نوع دانشجویی در بین دانشجویان گسترش یابد البته با توجه به اینکه یکی از راهبردهای نهاد رهبری در دانشگاه ها ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین دانشجویان است باید در سه مرحله قبل, حین و بعد از عقد آموزش های لازم به دانشجویان داده شود.

,

 

,

وی هم کف بودن, همتایی و هم سطح بودن زوجین از لحاظ اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و ....  را یکی از معیارهای انتخاب همسر عنوان کرد و گفت: قبل از ازدواج بحث شناخت مطرح است باید به دانشجویان آموزش دهیم که برای یک ازدواج موفق چه ویژگی ها و پارامترهایی را باید لحاظ کنند, ویژگی های انتخاب همسر چیست و در زندگی زناشویی چه نکاتی را باید رعایت کرد که انتخاب درستی صورت بگیرد چرا که اگر در مرحله آشنایی شناخت کافی بدست نیاید انتخاب میتواند, انتخاب احساسی و عاطفی باشد.

,

 

,

حجت الاسلام عارضی ادامه داد: متاسفانه مهارت ها و آموزش های ازدواج در نظام آموزشی گنجانده نشده است و در نظام  آموزش و پرورش ما در دانشگاه های ما و در کتاب های ما کمتر به آن پرداخته شده است که لازم است در این حوزه کار جدی صورت بگیرد هرچند درس دانش و خانواده بستر خوبی است برای آموزش به دانشجویان ولی باز کافی نیست.

,

, ,

وی تصریح کرد: امروز در ذهن دانشجویان و جوانان ما یکسری بایدها و نباید ها شکل گرفته است و معتقد هستند که ازدواج دانشجویی نباید اتفاق بیفتد چون در درس و دانشگاه آنها خلل ایجاد میکند و همچنین در دوران تحصیل شرایط اقتصادی برای اداره زندگی فراهم نیست و همین باعث شده است که مسله ازدواج مدام به تاخیر بیفتد درحالی که آن چیزی که مهم است بلوغ اقتصادی نیست بلکه حس مسئولیت پذیری و بلوغ اجتماعی است البته یک حداقل امکاناتی هم برای زندگی مشترک لازم است که جا دارد دولت بستر و شرایطی لازم را برای ازدواج آسان جوانان فراهم اورد.

,

 

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه امروز اگر ازدواج با معیاری درست و اصولی انجام شود نه تنها مانع تحصیل بلکه طبق آیه قرآن باعث آرامش زوجین میشود گفت: امروز ما به جای حل مسئله داریم صورت مسئله را پاک میکنیم یعنی به جای اینکه مسئولیت پذیری را به دانشجو یاد دهیم طوری زندگی را برایش تعریف کرده ایم که تصورش به مسئله ازدواج تصور غلطی است.

,

 

,

به گفته حجت الاسلام عارضی درحالی که اولویت اصلی در انتخاب همسر دین, ایمان و اخلاق است که باید در صدر نگاه ما قرار بگیرد و برای ما مهم باشد امروز اولویت جوانان در بحث ازدواج تغییر کرده است و همین باعث شده که ازدواج جوانان به تاخیر بیفتد.

,

 

,

وی افزود: فلسفه ازدواج دانشجویی و جشن های ازدواج دانشجویی که نهاد رهبری متولی برگزاری آنهاست به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان است البته باید تلاش کرد این مراسم یک مراسم نمادین نباشد که دانشجو هم جشن عروسی با هزینه سنگین بگیرد و هم در جشن ازدواج دانشجویی شرکت کند بلکه فلسفه این جشن دانشجویی این است که همه در یک مکان با کمترین هزینه یک مراسم برگزار کنند و زندگی خود را با یک سفر معنوی آغاز کنند.

,

 

,

وی در پایان گفت: سال گذشته  40 زوج از دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جشن ازدواج دانشجویی شرکت کردند که امسال این آمار به 45 زوج رسیده است و در اردیبهشت ماه امسال جشن ازدواج دانشجویی ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزاز می شود.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه