اخبار داغ

فعالیت 210 فرهنگی در نهادهای امورتربیتی مدارس بانه

فعالیت 210 فرهنگی در نهادهای امورتربیتی مدارس بانه
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه گفت: در حال حاضر 210 فرهنگی شامل مربیان پرورشی، معلمان ورزش، مشاورین و مراقبین سلامت‌اند در نهاد امور تربیتی مدارس بانه مشغول خدمت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آربابا خبر، رضا خضری روز گذشته در مراسم گرامیداشت 8 اسفند؛ سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی که در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهرستان برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر اظهار داشت: نهاد امور تربیتی یکی از یادگاران شهید رجایی و باهنر در  عرصه تعلیم و تربیت است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و آشنایی آنان با آداب و عقاید اسلامی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آربابا خبر,

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در تعلیم و تربیت آحاد جامعه دارد افزود: آموزش و پرورش بعنوان اصلی ترین متولی آموزش در جامعه علی رغم اینکه رسالت آموزش افراد را بر عهده دارد بایستی به بعد تربیتی و روحی  آنان نیز توجه کند.

,

 خضری تصریح کرد: از آنجایی که پیشرفت هر جامعه ای مستلزم داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد است لذا علم و اخلاق بایستی همزمان توسط نهادهای تعلیم و تربیتی در بین دانش آموزان صورت بگیرد.

,

مدیر آموزش و پرورش بانه خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر 210 فرهنگی در نهاد امور تربیتی مدارس شامل مربیان پرورشی؛ معلمان ورزش؛ مشاورین و مراقبین سلامت مشغول خدمت می باشند.

,

وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت علم و تزکیه گفت: در قرآن کریم خداوند متعال بیش از 700 بار به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع پرداخته است که حاکی از اهمیت موضوع علم و تزکیه  می باشد.

,

خضری در ادامه همچنین به جایگاه و ارزش معلم در جامعه اشاره کرد و گفت: طبق نظر سنجی که از بخشی از آحاد جامعه بعمل آمده قشر معلمین بعنوان موثرترین و معتمدترین افراد جامعه شناخته شدند چرا که والدین با کمال اطمینان فرزندان خود را در اختیار نهادهای آموزشی و تربیتی قرار می دهند.

,

مدیر آموزش و پرورش بانه با اشاره به ویژگی های عصر حاضر رسالت معلمان را بسیار خطیر برشمرد و گفت: در جامعه کنونی که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است؛ لذا کشورهای صاحب تکنولوژی در صدد بهره گیری از این تکنولوژی در راستای تحقق اهداف فرهنگی؛ سیاسی و اقتصادی خود هستند که می بایست معلمین با برنامه ریزی و شفاف سازی مانع از غلبه این موارد بر دانش آموزان شود.

,

وی مهمترین نقش نهادهای امور تربیتی در مدارس را جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و اثرات ناشی از ان در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد؛ مربیان پرورشی بایستی با آگاه سازی و افزایش بصیرت در دانش آموزان در عرصه های مختلف بویژه حوزه مسائل مر بوط به فرهنگ نقش آفرینی کنند.

,

خضری تصریح کرد: همانطور که خانواده ها برای امورات مختلف خود در زندگی هزینه می کنند بایستی سهمی را نیز به بخش فرهنگ در سبد خانوار اختصاص دهند چرا که امروز کشورهای غربی و توسعه یافته در صدد ترویج فرهنگ خود در جوامع بویژه کشورهای اسلامی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه