اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی هرمزگان:

بیش از یک هزار دانشجوی هرمزگانی به اردوی راهیان نور اعزام می شوند

بیش از یک هزار دانشجوی هرمزگانی به اردوی راهیان نور اعزام می شوند
مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان بیان کرد: بیش از یک هزار دانشجو از دانشگاههای سراسر استان هرمزگان به اردوی راهیان نور مناطق جنوب کشور اعزام می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حمید ماندگاری، مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان در گفتگو با هرمزپرس؛ با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس از کارهای بزرگ، به‌یادماندنی و بی نظیر تاریخ کشور است، گفت: آشنایی با فرهنگ دوران هشت سال دفاع مقدس و مشاهده حماسه ها، رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در طول این سالها از اهداف برگزاری اردوی راهیان نور جنوب کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمزپرس,

مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه بررسی دلایل پیروزی در دوران هشت سال دفاع مقدس حائز اهمیت است، اظهار کرد: روحیه مقاومت، شهادت‌طلبی، ایمان، خلاص، تدین و تقوایی که در وجود رزمندگان بود از دلایل مهم پیروزی ما بود زیرا سرمایه و ابزار دفاع صرفاً داشتن تسلیحات نظامی و ارتش مجهز نیست.

,

ماندگاری تصریح کرد: موجی از مردم کشور به عنوان نیروهای داوطلب مردمی با حضور در جنگ توانستند جنگ را به نفع ما به پایان برساند بر همین اساس لازم است جوانان از نزدیک با رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان آشنا شوند.

,

وی با اشاره به آثار برگزاری اردوی راهیان نور بر قشر جوان افزود: زمانی که افراد در فضای مناطق جنگی قرار می‌گیرند نه تنها پاسخ شبهات خود را دریافت می‌کنند بلکه از بسیاری از مسائل مطلع می‌شوند که هم در فکر و اندیشه و هم در اخلاق، منش و روحیات آن‌ها تأثیر خاص خود را دارد.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان هرمزگان با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند زندگی بر اساس الگوی غربی را به جوانان ایرانی نشان دهد، گفت: در جنگ نرم که دشمن برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را برای تغییر طرز فکر، اندیشه، رفتار و سبک زندگی جوانان ما انجام می‌دهد در مقابله با فعالیت های دشمن، ما نیز با اعزام جوانان به مناطق جنگی سبک زندگی دینی و مذهبی افراد موفق و قهرمانانی چون شهید چمران، شهید آوینی، شهید همت و سایر شهدا و رزمندگان بزرگ را به صورت مصداقی به جوانان نشان می‌دهیم.

,

ماندگاری با اشاره به اینکه هر ساله اردوی راهیان نور با استقبال بیشتر دانشجویان روبرو می‌شود، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتری همراه بود اما با توجه به امکانات دانشگاه‌ها و عدم افزایش بودجه‌های تخصیص‌یافته علی‌رغم استقبال فوق‌العاده تقریباً دانشجویان طبق سهمیه سال قبل به این اردو اعزام می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار دانشجو در اردوی راهیان نور ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: یازدهم اسفندماه دو کاروان مجزا شامل چهار اتوبوس خواهر و دو اتوبوس برادر از دانشگاه‌های مختلف استان هرمزگان از جمله دانشگاه‌های پیام نور استان، علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم قرآنی، مذاهب اسلامی، دانشکده فنی شهید کرانی و... به این اردو اعزام می‌شوند.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان بیان کرد: برنامه‌های پشتیبانی نسبت به سال قبل دقیق تر شده وهمچنین توزیع بسته‌های فرهنگی، استفاده از راویان و روحانی در هر اتوبوس، برگزاری شبی با شهدا، دعای کمیل، دعای ندبه و سخنرانی‌های معنوی و مذهبی از سایر برنامه‌های اجرایی در اردوی راهیان نور است.

,

ماندگاری ادامه داد: دانشجویان در این اردو از معراج شهدای اهواز، فکه، دهلاویه، هویزه، هورالعظیم، طلائیه، شلمچه، چزابه و اروند رود بازدید خواهند کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی در زمان بندی مشخص و در تاریخ 17 اسفندماه به صورت مستقل به این اردو اعزام می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه