اخبار داغ

رئیس حوزه علمیه نجف آباد:

مربیان تربیتی الگویی عملی برای دانش آموزان باشند

مربیان تربیتی الگویی عملی برای دانش آموزان باشند
حجت الاسلام حسناتی گفت: دانش آموزان طبق رفتار اطرافیان تربیت می شوند پس یک مربی تربیتی باید عملا مربی باشد تا بچه ها با الگو گیری از او، نسبت به تغییر رفتار خود اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر تیران  و کرون، همایش مربیان تربیتی آموزش و پرورش تیران و کرون همزمان با سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر در سالن بصیرت آموزش و پرورش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر تیران  و کرو,

امام جمعه نجف آباد با تبریک این روز به مربیان تربیتی، اظهار کرد: بحران هویت در جامعه امروزی به بحرانی اصلی و مهم تبدیل شده که با تربیت صحیح می تواند از این بحران عبور کرد.

,

حجت الاسلام حسناتی ضمن بیان اهمیت جایگاه انسان در کلام ائمه اطهار علیهم السلام، گفت: انسان موجود کوچکی نبوده و به گفته امام علی علیه السلام جهانی بزرگ تر از عالم طبیعت در یک یک آدم ها وجود دارد.

,

وی ریشه تربیت را در عقل و تعقل کردن دانست و تصریح کرد: مربیان تربیتی با وادار کردن دانش آموزان به تعقل در امور، زمینه تربیت آنها را فراهم می کنند چرا که همه بدبختی ها، بی ادبی ها، بی دینی ها و مشکلات نتیجه بی عقلی است.

,

نماینده ولی فقیه در شهرستان نجف آباد افزود: دانش آموز باید پس از یادگیری تعقل، زیبایی های اخلاقی از جمله رفتار و کردار صحیح، سخن گفتن و سایر مهارت های زندگی را بیاموزد.

,

حجت السلام حسناتی با اشاره به اهمیت ارتباط اولیا و مربیان در امر تربیت، خاطرنشان کرد: دانش آموزان طبق رفتار اطرافیان تربیت می شوند پس یک مربی تربیتی باید عملا مربی باشد تا بچه ها با الگو گیری از او، نسبت به تغییر رفتار خود اقدام کنند.

,

وی رعایت تقوا و مراقبه در اعمال توسط مربیان تربیتی را امری لازم دانست و یادآور شد: مربی فعال و تاثیر گذار، مجموعه مسئولان، معلمان و دانش آموزان مدرسه را را برای رسیدن به اهداف خود و انجام امور تربیتی بسیج کرده و با اخلاق و رفتار خوب، دیگران را جذب خود می کند.

,

رئیس حوزه علمیه نجف آباد گفت: دانش آموزان بیش ترین تاثیر را از هم سن و سالی های خود می گیرند لذا می توان با تربیت افراد مستعد زمینه تاثیر پذیری دیگر دانش آموزان را فراهم کرد.

,

مربیان تربیتی در ادامه برنامه پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام رشیدیان امام جمعه شهرستان در مسجد سید الشهدا، مزار شهدای گمنام تیران را غباروبی کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه