اخبار داغ

سرپرست گمرک کیله سردشت:

افزایش 18 درصدی صادرات از گمرک مرزی کیله سردشت

افزایش 18 درصدی صادرات از گمرک مرزی کیله سردشت
سرپرست گمرک کیله سردشت گفت: در 11 ماهه گذشته امسال میزان کالاهای صادر شده از این گمرک به نسبت مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سعید احمدآبادی" در گفتگو با خبرنگار بُلفَت اظهار کرد: ارزش کالاهای صادراتی از گمرک کیله سردشت 42 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 5 درصد و از نظر ارزش 18 درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

سرپرست گمرک کیله سردشت افزود: از ابتدای سال بیش از 126 هزار و 410 تن محصولات غیرنفتی از این گمرک صادر شده و این در حالی است که این میزان در سال گذشته 118 هزار و 641 تن بود.

,

احمد آبادی گفت: سیمان فله و پاکتی، مواد شوینده، پوکه معدنی، مصنوعات پلاستیکی و فلزی و شیشه ای از جمله صادرات در بخش صنعتی و همچنین میوه و صیفی جات در بخش کشاورزی از صادرات گمرک کیله هستند.

,

وی بیان کرد: محصولات که از گمرک کیله صادر می شوند بیشتر محصولات کارخانجات ارومیه و بوکان و همینطور استان های همجوار هستند که عمدتا به کشور عراق صادر می شوند.

,

بر اساس گزارش بُلفَت، از سال 82 گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت به منظور تسریع در صادرات کالاهای کارخانجات و تولید کنندگان داخلی آغاز به کار کرد.

,

این گمرک با داشتن فاصله 20 کیلومتری به اولین شهر در اقلیم کردستان عراق، قلعه دیزه، نزدیک ترین گمرک بازارچه با کشور عراق به شمار می رود.

,

شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه