اخبار داغ

جنگل‌های مرزی حاشیه رود ارس در حصار آتش/ شعله‎های آتش به پارس‌آباد هم رسید + عکس

جنگل‌های مرزی حاشیه رود ارس در حصار آتش/ شعله‎های آتش به پارس‌آباد هم رسید + عکس
دامنه آتش سوزی جنگل های مرزی حاشیه رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان به شهرستان مرزی پارس آباد مغان نیز رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، آتش سوزی جنگل‌های مرزی حاشیه رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان در حالی وارد دومین روز خود شد که دامنه شعله های این آتش به جنگل های مرزی شهرستان پارس آباد واقع در پایین دست چهل پله نزدیک روستای دوست کندی نیز رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان,

آتش سوزی جنگل های حاشیه ارس در پارس آباد که از یکشنبه شب آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد، باعث از بین رفتن هزاران اصله انواع درختچه و درختان جنگلی و پوشش گیاهی و تلف شدن پرندگان و حیوانات وحشی شده است.

,

این آتش سوزی که به دنبال وزش باد شدید به جنگل های شهرستان پارس آباد سرایت کرده، مهار آن را با کندی مواجه کرده است بطوری که ماموران اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، نیروهای امدادی و هلال احمر با اینکه از ابتدای آتش سوزی در محل حادثه حضور دارند اما اطفای حریق به سختی پیش می رود.

,

به دنبال این حادثه اعضای ستاد بحران شهرستان پارس آباد مغان در محل حضور داشته و در جریان آخرین وضعیت این آتش سوزی قرار گرفتند.

,

بر اثر این آتش سوزی که بخش وسیعی از جنگل های ارس در خاک جمهوری آذربایجان را فرا گرفته تا کنون اقدام خاصی از این کشور برای مهار آن صورت نگرفته است و با توجه به بادی که در منطقه در حال وزیدن گرفته بر دامنه آتش افزوده تر می شود بطوری که هنوز هم زبانه های آتش در حال پیشروی است.

,

از سویی دود غلیظ ناشی از این اتفاق علاوه بر تخریب و تهدید محیط زیست و منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اکوسیستم منطقه سبب آلودگی هوا شده است بگونه ای که دود ناشی از این آتش سوزی شهر پارس آباد مغان را فرا گرفته است.

,

از ساعت 20 شامگاه گذشته تاکنون عملیات مهار آتش در جنگل های حاشیه ارس در پارس آباد مغان ادامه دارد و هنوز به دلیل سرعت بالای باد آتش مهار نشده است.

,

 

,

///

, ///,

///

, ///,

///

, ///,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه