اخبار داغ

بازار داغ سه هزار دستفروش بروجردی در آستانه نوروز/ جوانانی که چاره ای جز دستفروشی ندارند

بازار داغ سه هزار دستفروش بروجردی در آستانه نوروز/ جوانانی که چاره ای جز دستفروشی ندارند
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار دستفروشان داغ تر می شود به طوری که هم اکنون بیش از سه هزار دستفروش در خیابان های بروجرد بساط چیده و در میان دستفروشان جوانان زیادی هستند که برای رهایی از بیکاری اقدام به دستفروشی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد حدود سه هفته تا پایان سال باقی مانده است و بروجرد این روزها حال و هوای نوروزی به خود گرفته، خیابان های شلوغ، ازدحام جمعیت در بازار، بساط دستفروشان و ماهی های قرمز و تنگ های بلور در پیاده روها همه از رسیدن سال جدید خبر می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , بازتاب بروجرد , بازتاب بروجرد, حدود سه هفته تا پایان سال باقی مانده است و بروجرد این روزها حال و هوای نوروزی به خود گرفته، خیابان های شلوغ، ازدحام جمعیت در بازار، بساط دستفروشان و ماهی های قرمز و تنگ های بلور در پیاده روها همه از رسیدن سال جدید خبر می دهند.,

 

,

گرچه رسیدن نوروز برای خیلی از مردم لذت بخش است و از هم اکنون خود را برای فصل بهار آماده می کنند اما کم نیستند افرادی که به دلیل بیکاری این روزها شرمنده خانواده می شوند، کودکان این خانواده ها نیز در انتظار خرید لباس های نو برای نوروز هستند.

,

نتیجه تصویری برای بازار داغ دستفروشی

, نتیجه تصویری برای بازار داغ دستفروشی,

با کمی قدم زدن در خیابان های اصلی شهر بروجرد و چیده شدن بساط دستفروشان به صورت پی در پی  می توان به خوبی افزایش بیکاری را در این شهر دید، جوانان، نوجوان و حتی افراد مسنی که برای کسب روزی، بساطی از اجناس را پهن کرده و می کوشند تا با فروش آنها مقداری از هزینه های خود را تامین کنند.

,

 

,

در میان دستفروشان کم نیستند جوانانی که برای دور شدن از بیکاری چاره ای جز دستفروشی ندارند، بساطی را در پیاده روهای شلوغ چیده و با استفاده از روش های مختلف تلاش دارند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند.

,

 

,

از ابتدای خیابان شهدا تا میدان قیام، از میدان قیام تا میدان صفا، و از میدان شهدا تا چهار راه باغمیری بازار دستفروشان داغ داغ است و هر روز اجناس جدیدی به این بساط ها افزوده می شود.

,

نتیجه تصویری برای بازار داغ دستفروشی در نروروز

, نتیجه تصویری برای بازار داغ دستفروشی در نروروز,

دستفروشان اجناس خود را با قیمتی کمتر از بازار می فروشند و همین سبب می شود تا عده ای از مردم خرید از دستفروشان را با قیمت مناسب، بر خرید از پاساژها ترجیح دهند و با این کار بتوانند اقلام بیشتری را برای سال نو خریداری کنند.

,

 

,

اما آنچه در میان دستفروشان رونق زیادی دارد پوشاک، کیف، گلدان های پُر از گل، اسباب بازی و اجناس شب عید است و هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم  روز به روز بر تعداد دستفروشان افزوده می شود.

,

 

,

اما با تعطیلی 60 درصدی واحدهای صنعتی و بیکاری جوانان در بروجرد روز به روز بر آمار دستفروشان افزوده می شود به طوری که هم اکنون بیش از سه هزار دستفروش در بروجرد فعالیت دارند و در ایام نوروز این رقم افزایش چشمگیری دارد.

,

 

,

البته دستفروشی در بروجرد تنها مختص روزها نیست بلکه شب ها نیز در میدان تختی، میدان شهدا و خیابان شهدا بساط دستفروشان را می توان مشاهده کرد.

,

نتیجه تصویری برای بازار داغ دستفروشی در نروروز

, نتیجه تصویری برای بازار داغ دستفروشی در نروروز,

"احمد گودرزیان" معاون فرماندار بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: تعدادی از جوانان بیکار در بروجرد برای رهایی از بیکاری اقدام به دستفروشی می کنند که متاسفانه تا کنون ساماندهی دستفروشان در بروجرد اجرا نشده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: سه سال است که با شورای شهر و شهرداری رایزنی کرده ایم تا ساماندهی دستفرشان در بروجرد اجرا شود اما تا کنون این طرح اجرایی نشده که در این راستا تعدادی از کسبه هم روز گذشته اعتراض هایی داشتند.

,

 

,

به گفته وی با توجه به این که بازارهای هفتگی میوه در بروجرد وجود دارد می توان همین بازارها را برای دستفروشان ساماندهی کرد و یا از مکان هایی در سطح شهر برای ساماندهی و مستقر شدن این دستفروشان استفاده کرد.

,

 

,

گودرزیان تصریح کرد: هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم تعداد دستفروشان افزایش می یابد که برای ساماندهی آنها باید در طول سال برنامه ریزی کرد.

,

به گزارش بازتاب بروجرد دستفروشان با اندکی سرمایه در این واپسین روزهای سال می کوشند تا هزینه های نوروز خود و خانواده را تامین کنند اما ساماندهی دستفروشان موضوعی است که سالهاست در بروجرد مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه