اخبار داغ

یادداشت/

آقای روحانی! زمان تمام شد و وعدهایتان عملی نشد

آقای روحانی! زمان تمام شد و وعدهایتان عملی نشد
آقای روحانی زمان شما تمام شد و نتوانستید به وعده هایتان عمل کنید لااقل به وعدتان در9خرداد92پایبند باشید و واقعیت را به مردم بگویید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از هرمزپرس؛ امروز و در واپسین روزهای حیات دولت یازدهم نه سال92است،نه سال93است و نه سال94!لذا بهتر از هر زمان دیگر می توان قول و فعل سه و نیم ساله ی جناب پرزیدنت و دولت متبوعش را با خط کش کارآمدی و انقلابی گری سنجه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمزپرس,

پیش از هر چیز نطق های انتخاباتی و پساانتخاباتی آقای رئیس جمهور را به یاد آرید:
*روحانی – شبکه یک سیما – 7/3/92:درس حقوق به من آموخت که چگونه می توان از "حقوق مردم" و "منافع ملی"به خوبی دفاع کرد.
*روحانی – شبکه جام جم – 9/3/92:موضوع تحریم در میان مدت قابل حل است اما نکته مهمتر این است که کسی که رئیس جمهور خواهد شد،سوابق و تفکراتش و راهبردهایش و شعارهایش اولین علامت را به داخل و خارج می دهد.
*روحانی – شبکه جام جم – 9/3/92:ارزش پاسپورت ایرانی علامت نوع رابطه ی ما با دنیاست.
*روحانی – شبکه سه سیما -22/3/92: اگر روشن شود فردی در دولت تخلف کرده باید با وی برخورد شود.در اینجا خط قرمزی وجود ندارد و قانون برای همه مساوی است.
*روحانی – کنفرانس خبری -15/5/95:معیار تورم جیب مردم است،نه بانک مرکزی و مرکز آمار.
*روحانی – رادیو جوان – 21/3/92:دولت باید ضمن شفافیت در همه ی امور به مردم پاسخگو باشد.
*روحانی – اهواز-24/10/92: خوزستان سرزمینی است که هر مقدار دولت برای این سرزمین و این استان تلاش و سرمایه گذاری بنماید،کم انجام داده است.

,
,
,
,
,
,
,
,

*روحانی – پردیس قلهک – 9/3/92:بهتر است وقتی نتوانستیم وعده هایمان را عملی کنیم با مردم شفاف صحبت کنیم و واقعیت را به آن ها بگوییم.
و اما بعد...
از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم تنها صدایی که از پاستور شنیده می شد صدای توافق بود و صدای لزوم توافق تا آنجا که جناب پرزیدنت در ورای جام جهان نمای برجام حل همه ی مشکلات از جمله بیکاری،محیط زیست،آب آشامیدنی و... را جستجو می کرد.
قرار بود با برجام هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ زندگی مردم.
قرار بود آقایان منافع ملی را به ارمغان آورده،مشکل تحریم ها را در میان مدت حل کنند و با مواضع و راهبردهایشان از حقوق مردم دفاع کنند.
اما ماحصل تدبیر بنفش ها چیز دیگری بود...
در نتیجه ی برجام آقایان دست به نقد تر از همیشه پیچ و مهره ی تاسیسات هسته ای را برای سالهای طولانی باز کردند.تنها 5060سانتریفیوژ نسل اولی در نطنز باقی گذاشتند تا5000سو غنی سازی کند و1044تایی هم در فردو تا خالی بچرخد.در حالی که نیاز امروز کشور غنی سازی در مقیاس190000سو است.
در سالروز شهادت مصطفی احمدی روشن قلب رآکتور اراک را با سیمان پر کردند.
نظارت های بی سابقه ی25ساله را پذیرفتند.پروتکول الحاقی را هم همینطور.
در ازای این همه امتیاز اما غربی ها هرچه خواستند کردند و از چپ و راست به دولت در زمین بازی برجام گل زدند.از تحریم های مکرر افراد و شرکت های ایرانی در پسابرجام گرفته تا تصویب قانون "ویزا" و "ایسا" و ...
ناگفته نماند در محاسبات آقای روحانی هم بسی تردید است.معلوم نیست چگونه برآورد کرده که معتقد است2گل خورده،3تا زده...
اما در مقابل و از منظر دولتمردان ما گویی همه ی این نقض عهدها فقط روح برجام را آزرده و به متن آن آسیبی وارد نکرده است.بدیهی است که حداکثر واکنش آنها تماس های طوفانی و فشارهای ایمیلی باشد.
ما هم هرچه از سر دلسوزی گفتیم و انتقاد کردیم، به جهنم حواله مان دادند و گفتند بی شناسنامه،گفتند بی سواد،گفتند لبو فروش و گفتند...
حال اگر آقایان با معیار خودشان(ارزش پاسپورت ایرانی)هم عملکردشان را بسنجند در پایین ترین رده های سایتpassportindex.orgخود را می یابند.
راستی آقای رئیس جمهور از پیگیری حقوق صدها حاجی جانباخته ایرانی در فاجعه ی منا و حادثه ی سقوط جرثقیل چه خبر؟از متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده چه خبر؟از سیاست تنش زدایی در منطقه چه خبر؟
پاسخ واضح است.اما دلیل آن واضح تر:از درس حقوقی که انگلیسی ها به شما آموخته اند نمی توان انتظار داشت جور دیگری از "حقوق مردم" و " منافع ملی"دفاع کنید.
حال ماحصل عملکرد دو نوع گفتمان در معرض افکار عمومی است.
نتیجه ی تفکرات پوزیتویستی امثال سریع القلم و رفرنس های علوم سیاسی و حقوق بین الملل در بستر لیبرالیسم آنچه بود که بخشی از آن در بالا گفته شد.
در مقابل اما کارآمدی و اقتدار گفتمان انقلاب اسلامی و واکنش مردم به طلایه داران این گفتمان را نه تنها می توان به عینه در خلیج فارس و شاهراه تنگه ی هرمز،عراق،سوریه
یمن و تنگه ی استراتژیک باب المندب و در سرتاسر جهان مشاهده کرد بلکه این واقعیت در گزارش نهادهای مطالعاتی،نظامی و امنیتی دشمن نیز پدیدار است:
چنانچه شورای آتلانتیک در مطلبی می نویسد:
"ژنرال قاسم سلیمانی"برای حامیانش که او را "سردار دل ها"هم خطاب می کنند قهرمانی است که در جنگ با داعش از اماکن مقدس و منافع ایران در منطقه حفاظت کرده و همچون سربازی فداکار در کوه ها و دره ها به جستجوی"شهادت"رفته است.
نتایج یک نظرسنجی اخیر که توسط مرکز مطالعات امنیتی و بین المللی دانشگاه مریلند انجام شده نیز نشان می دهد که محبوبیت ژنرال سلیمانی در ژانویه2016برابر با73درصد بوده و این رقم در دسامبر2016به74درصد افزایش یافته است.
در خانه اگر کس است،یک حرف بس است...
فعلا از دنیای سیاست و دیپلماسی گذر می کنیم . بد نیست چند خطی هم از اقتصاد و شفافیت اقتصادی سخن به میان آوریم.
آقای روحانی فرمودید ضمن شفافیت به مردم پاسخگو خواهید بود.فرمودید خط قرمزی در دولت نخواهید داشت و فرمودید معیار تورم را جیب مردم می دانید نه آمار و ارقام...
حال بفرمایید عاقبت نجومی بگیران حرامخواری که سخنگویتان ذخائر نظامشان خواند چه شد؟نتیجه ی رسیدگی به اختلاس 13000میلیاردی صندوق ذخیره ی فرهنگیان چه شد؟عاقبت مفاسد اقتصادی اعضای لابی سرخه به سرکردگی برادرتان حسین فریدون چه شد؟راستی فشار بر مسئولان دانشگاه شهید بهشتی عاقبت جواب داد؟حسین فریدون دکترای "رانت و رابطه"اش را گرفت؟
نتیجه ی ارج ننهادن به ارج و امثال آن و پرداختن به جیب خود و اطرافیان می شود رکود بی سابقه در اقتصاد کشور.می شود رشد نرخ بیکاری در دولت یازدهم.می شود گله مندی مردم.آری مردم از مسئولان گله مندند.از توسعه گرایی دولتمردان و تکرار استراتژی اقتصادی که نهایت آن همانند دولت سازندگی منتج به له شدن عده ای زیر چرخ های اقتصاد کشور،فقیرتر شدن فقرا و غنی تر شدن نجومی بگیران شود گله دارند.
آنچه مطالبه ی مردم است گفتمان عزت ملی،پیشرفت درون زا همراه با عدالت،استحکام ساخت درونی نظام و نگاه به درون به جای التماس به کدخداست.
در سطور پایانی این متن،در فصل راهیان نور و در روزهایی که کاروان زائران به سوی کربلای ایران"خوزستان قهرمان"سفر می کنند باید گفت ذره ذره خاک این جغرافیا گلگون به خون فرزندان شهید این ملت است.قهرمانانی که همچون "بنیان مرصوص"مصادیق "عمل به معروف" و "ترک منکر"بودند و نسل سوم و چهارم آن ها در همین لحظه و ساعت مشغول دفاع از حریم و حرم اند.
آری آقای روحانی.این بار را استثنائا راست گفتید.آنچه از بحران زیست محیطی در خوزستان بر مردم می گذرد و فراتر از این ها همگی نتیجه ی زیر پا گذاشتن معروف و ترک منکر است.
معروفی که شما و دولتمردانتان زیر پا گذاشتید و منکرهایی که شما و دولتمردانتان مرتکب شدید.
اقای روحانی زمان شما تمام شد.شما نتوانستید به وعده هایتان عمل کنید.لااقل به وعده تان در9خرداد92پایبند باشید.با مردم شفاف باشید و واقعیت را به مردم بگویید...
مردم نیز هوشیار و آگاهند و می دانند که"ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم...".
بنابراین خود باید با انتخابی انقلابی در سال آتی مسیر دولت بعدی را بر صراط مستقیم انقلاب منطبق سازند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه