اخبار داغ

سیطره بی رحمانه مرکز کنترل گاز نظام مهندسی در گیلان / از افزایش ۳ هزار درصدی تعرفه تا تحمیل بازرس

سیطره بی رحمانه مرکز کنترل گاز نظام مهندسی در گیلان / از افزایش ۳ هزار درصدی تعرفه تا تحمیل بازرس
تاسیس و شروع به کار مرکز کنترل گاز نظام مهندسی گیلان به شکل کنونی منطبق بر هیچ یک از قوانین نظام مهندسی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، امروز بیش از یک دهه از سیطره بی رحمانه مرکز کنترل گاز سازمان نظام مهندسی گیلان بر مردم استان می گذرد در حالی که علی رغم دریافت هزینه های کلان به ظاهر قانونی، خدماتی بسیار ضعیف و به دور از شان مردم ارائه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

یک منبع آگاه که نمی خواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: تاسیس و شروع به کار مرکز کنترل گاز نظام مهندسی گیلان به شکل کنونی منطبق بر هیچ یک از قوانین نظام مهندسی، آئین نامه های اجرایی و حتی شیوه نامه اجرایی نیست و همین امر باعث شده که از سازمانی غیر انتفاعی به بنگاهی صد در صد اقتصادی تبدیل شده است.

, ۸دی,

گفتنی است فقط با گذشت ۱۲ سال از تاسیس این مرکز، تعرفه بازرسی لوله کشی منزل مسکونی بیش از ۳۳۶۲ درصد افزایش داشته است و به عنوان مثال تنها برای تغییر نام هر واحد مسکونی، ضمن دریافت یک تعرفه کامل (۱.۳۴۵.۰۰۰) ریال، مبلغ ( ۱.۱۰۰.۰۰۰) ریال نیز از مالک و مجری دریافت می شود.

,

همچنین جای تامل دارد که مبتنی بر کدام مصوبه قانونی، نظام مهندسی گیلان برای هر گونه تغییر در نقشه، اعم از کد ملی و کد پستی و یا اصلاح هر اشتباه نوشتاری، مبلغ ۴۶۰.۰۰۰ ریال از مجریان و مردم مظلوم استان دریافت می کند و در قبال آن تقریبا هیچ خدماتی ارایه نمی کند.

,

این سازمان علاوه بر گرفتن مبالغ گزاف، از خدمت رسانی به مردم شهرستانها نیز جلوگیری کرده است و در حالی که طبق قوانین نظام مهندسی، خدمات هفت گانه مهندسی باید از طریق دفاتر مهندسی در شهرها انجام شود و این اقدام موجب شده است تا با جلوگیری از ارائه خدمات بموقع، مردم استان مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

,

این در حالی که است که اداره راه و شهرسازی استان (به عنوان نهاد نظارتی عالی بر سازمان نظام مهندسی) باید در خصوص ایجاد دفاتر مهندسی در شهرستانها برای ارائه خدمات نظارت لوله کشی گاز اقدام کند (طبق ماده ۹ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مصوب سال ۱۳۵۷ و طبق بند شیوه نامه اجرایی آن).

,

یکی از مهمترین انتقادات مجریان ارئه کننده خدمات گازی در گفتگو با خبرنگار ۸دی اعمال سلیقه در امر بازرسی و گرفتن ایرادات بنی اسرائیلی در نظارت و عدم تایید لوله کشی در بازرسی نوبت اول به بهانه های غیر موجه است که منجر به پرداخت هزینه های مازاد در بازرسی دوم و سوم می شود.

, ۸دی,

مشکل جدی دیگر در رابطه با مرکز کنترل گاز نظام مهندسی استان گیلان که یکی از مجریان گاز، آن را مرکز ” من درآوردی ” نامید این است که حق هیچگونه اعتراض برای مجری و مالک وجود ندارد زیرا مجری از تلافی مهندسین در بازرسی ها می ترسد و مالک نیز حق تغییر بازرس تحمیلی را ندارد.

,

یکی دیگر از انتقادات اساسی مردم از این مرکز، عدم توانایی پاسخگویی سریع به مجریان و مالکین از سوی کمیته فنی است که علی رغم حجم زیاد مراجعات تنها به یک جلسه در هفته بسنده کرده است و همین امر موجب تجمع بیش از حد مراجعین در مرکز کنترل گاز نظام مهندسی گیلان و نارضایتی حداکثری مردم شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه