اخبار داغ

اجتماع بزرگ فاطمیون در بندر کوهستک و سیریک برگزار می شود

اجتماع بزرگ فاطمیون در بندر کوهستک و سیریک برگزار می شود
بمناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهراء(س) تجمع بزرگ فاطمیون در شهر بندر کوهستک و شهر بندر سیریک برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی حائری  امام جمعه شهرستان سیریک در گفتگو با آذینی اظهار کرد: به منظور گرامیداشت پرشور و با شکوه ایام سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهراء(س) اجتماع باشکوه و گسترده عاشقان و دوستدران اهل بیت در شهرستان سیریک با حضور هئیت های زنجیر زنی، سینه زنی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی افزود: این اجتماع های بزرگ فاطمیون در شهر بندر کوهستک در روز شهادت حضرت فاطمه زهراء(س) با حضور هئیت های زنجیر زنی و سینه زنی شهرستان و کردر رضوی میناب از ساعت 15  از محل پایگاه مقاومت بسیج به سمت گلزار شهدای گمنام است.

,

صفایی حائری ابراز کرد: اجتماع بزرگ دیگر فاطمیه شهرستان در روز جمعه ساعت 30/10 با حضور همه هئیت های مذهبی و عزاداری و عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک برگزار می شود.

,

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه در سایر مناطق شهرستان شامل شهر گروگ، و روستاهای روتان ، پالور گچینه، کرپان،  شهید مردان ، کنارجو ، دودر، بندگرمان،  واداشت، سرگلم با اجرای برنامه های مختلف سینه زنی ، زنجیر زنی، نوحه خوانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی روحانیون معظم برگزار خواهد شد.

,

صفایی حائری اذعان کرد: با توجه به هجمه های ضد فرهنگی دشمنان بر علیه اسلام یک انسان مومن و انقلابی باید با تأسی از سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) بتواند با  ایجاد نهضت روشنگری، جوانان مبتلا به بیماری غرب زدگی را از خواب غفلت و جهالت بیدار کرده و راه سعادت واقعی را به آنها نشان دهند.

,

این مسئول تصریح کرد: یکی از دلایلی که مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برای تعطیلی بزرگداشت ایام سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهراء (س) داشتند بمنظور اثر گذاری و برگزاری  بهتر مجالس فاطمی برشمرد.

,

امام جمعه شهرستان سیریک اضافه کرد:در فرهنگ عامه به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم آن ماه که بر اساس روایت ۷۵ روز شهادت حضرت فاطمه(س) در میان آن روزها واقع شده‌ لذا دهه اول فاطمیه  و به دهه اول جمادی الثانی، از اول تا دهم جمادی الثانی که بنا به روایت ۹۵ روز است، شهادت حضرت فاطمه(س) در میان این روزها اتفاق افتاده را دهه دوم فاطمیه  می‌گویند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه