اخبار داغ

نگاهی بر بازار عید در قروه/نبود نقدینگی مشکل اصلی مردم و فروشنده ها + تصاویر

نگاهی بر بازار عید در قروه/نبود نقدینگی مشکل اصلی مردم و فروشنده ها + تصاویر
گفتگو با بازاریان و مردمی که برای خرید مایحتاج نوروز به بازار آمده اند نشان می دهد که نبود نقدینگی یکی از مشکلات اصلی مردم در آستانه نوروز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سراب خبر، صبح امروز با حضور در بازار دست فروش ها و ماهی فروش های شهر قروه نگاهی به رونق بازار عید انداختیم که متاسفانه با نارضایتی مردم و همچنین فروشنده ها مواجه شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

با وجودی که انتظار می رفت تا از خریدهای مردم تصاویری تهیه نماییم اما دست فروش هایی را دیدیم که چشم انتظار مشتری ها هستند و از فروش مناسبی برخوردار نمی باشند.

,

در این میان گفتگوی ما با برخی از فروشنده ها می تواند نشان دهنده نارضایتی مردم از نبود نقدینگی باشد که دعوت می شود تا شما نیز خواننده این مطلب باشید.

,

یکی از فروشنده ها در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تا چند روز پیش نگران وضعیت آب و هوا بودیم اما حالا که هوا خوب شده است و با وجودی که خریدهای نوروزی آغاز شده اند ما هنوز هم درآمد مناسبی نداریم.

,

, ,

وی با بیان اینکه مردم توان خرید کردن ندارند افزود: متاسفانه مردم از ما بدتر هستند و درآمد مناسب و ثابتی ندارند و نبود نقدینگی باعث شده است تا نتوانند آنچه که دوست دارند خریداری کنند.

,

این فروشنده خاطر نشان کرد: بیکاری و درآمد پایین مردم شرایطی را رقم زده است که بسیاری از شروع سال جدید واهمه دارند و نگران شرمنده شدن در برابر خانواده خود می باشند.

,

وی ادامه داد: تا زمانی که شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بهبود نیابد نمی توان امیدوار به بهبود بازار تولید نیز بود.

,

یکی دیگر از فروشندگان نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اظهار نارضایتی از کسب و کار خود گفت: سال ها پیش وقتی به اواخر بهمن ماه می رسیدیم شاهد خریدهای نوروزی و عیدی های متنوع بودیم و درآمد مناسبی داشتیم اما هم اکنون باید چشم به راه یک مشتری در طول شبانه روز باشیم.

,

وی افزود: متاسفانه به دلیل بیکاری زیاد جوانان تحصیلکرده نیز به دست فروشی روی آورده اند و کسب و کار ما نیز دچار لطمه شده است.

,

این فروشنده قروه ای ادامه داد: در طول یکسال گذشته می توانم به جرات بگویم که کمترین میزان فروش پارچه را داشته ام.

,

, ,

وی با بیان اینکه عید دیگر لذت گذشته را ندارد افزود: هزینه های بالای زندگی و هزینه های بالای خرید مایحتاج نوروزی لذت عید نوروز را از مردم گرفته است و مردم از آغاز سال جدید می ترسند.

,

نمی توانم آنچه که می خواهم خریداری کنم

,

در طول تهیه گزارش با یک خانم میانسال مواجه شدیم که تنها به دست فروش ها نگاه می کرد و قیمت کالاهای قابل فوش را جویا می شد.

,

وی وقتی متوجه حضور ما شد اجازه تهیه تصویر نداد و گفت: برو و آز آنهایی که خرید می کنند عکس بگیر.

,

این بانوی قروه ای وقتی اصرار خبرنگار ما برای تهیه گفتگو را مشاهده نمود افزود: چه چیزی را می خواهید بشنوید؟ من نمی توانم چیزی را که می خواهم خریداری کنم .

,

, ,

متاسفانه دیدن یک چنین شرایطی آن هم در شهرستان قروه که سرشار از نعمت های خدادادی و منابع معدنی بسیاری است نگرانی های ایجاد شده از نبود نقدینگی در جامعه و عدم رونق تولید را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

,

بیکاری جوانان تحصیلکرده که امروز به مشاغل کاذبی چون دست فروشی روی آورده اند از یک سو و نبود درآمد ثابت برای مردم و بازاریان از سوی دیگر شوق و ذوق آغاز سال جدید را از مردم گرفته است و شرایطی را به وجود آورده که نمی توان آغاز سال جدید را به مانند سال های نه چندان دور که با اشتیاق وافری برگزار می شد جشن گرفت.

,

, ,

انتهای پیام/

,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه