اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک:

تشییع دو شهید دفاع مقدس در اندیمشک

تشییع دو شهید دفاع مقدس در اندیمشک
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک از تشییع دو شهید دوران دفاع مقدس در اندیمشک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اندیمشک جوان : فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک از تشییع دو شهید دوران دفاع مقدس در اندیمشک خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اندیمشک جوان ,

سرهنگ غلامرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پیکر شهید احمد موچانی و یک شهید گمنام همزمان در اندیمشک تشییع خواهد شد.

,

پیکر مطهر شهید احمد موچانی از شهدای جاویدالاثر شهرستان یک‌هزار شهید اندیمشک پس از ۳۰ سال با انجام آزمایش DNA شناسایی شده است.

,

شهید احمد موچانی فرزند علی‌محمد در تاریخ یکم فروردین ماه سال ۱۳۴۶ در اندیمشک دیده به جهان گشود و در تاریخ یکم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک در ادامه گفت: پیکر یک شهید گمنام همراه با این شهید در مقر تیپ ۳ حضرت مهدی(عج) اندیمشک  خاکسپاری خواهد شد.

,

وی افزود: طبق برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت، مراسم استقبال، وداع ، تشییع و خاکسپاری این شهدا همراه با هم صورت خواهد گرفت.

,

سرهنگ قربانی گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری مراسم این دو شهید هستیم  و به زودی برنامه‌های استقبال، وداع و تشییع پیکر مطهر و پاک این شهید گلگون کفن به اطلاعخواهد رسید.

,

جنگ عراق علیه ایران ۲۸۸۷ روز به طول انجامید که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که۷۹۳ روز حمله از سوی نیروهای ایرانی و ۲۰۷ روز از سوی ارتش متجاوز عراق بوده است.

,

در طول جنگ شمار۳۸۱ هزار و ۶۸۰ نفر از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شدند و ۷۲ هزار نفر به اسارت نیروهای ایران در آمدند.

,

در این ۸ سال ۳۷۱ فروند هواپیما و ۸۲ فروند هلی کوپتر دشمن منهدم ، ۱۷۰۰دستگاه تانک و نفربر ،۴۸۰ قبضه توپ و سه هزار و ۳۶۳ دستگاه خودرو نظامی به غنیمت ایران در آمد و ۵۷۵۸ دستگاه تانک و نفربر،۵۳۲ قبضه توپ و  ۵۱۵۲ دستگاه خودرو نظامی دشمن منهدم شد.

,

جانفشانی نیروهای ایران سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ حدود۳۰ میلیارد دلار بود ، پس از شکست آنها در عملیات آزاد سازی خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ این کشور بیش از ۷۰ میلیارد دلار بدهی داشته باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه