اخبار داغ

رئیس اداره جهاد کشاورزی خمین خبر داد:

خسارت ۴۱۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی خمین

خسارت ۴۱۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی خمین
رئیس اداره جهاد کشاورزی خمین گفت: بیش از ۴۱ میلیارد تومان در سه بخش کشت محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای بر اثر عواملی همچون سرمازدگی، یخبندان، تگرگ، تند باد و دیگر عوامل طبیعی، به کشاورزان شهرستان خمین خسارت وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا جعفری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به خسارات وارد شده به کشاورزان ناشی از حوادث غیر مترقبه و مخاطرات کشاورزی در سال زراعی ۹۵ گفت: بیش از ۴۱ میلیارد تومان در سه بخش کشت محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای بر اثر عواملی همچون سرمازدگی، یخبندان، تگرگ، تند باد و دیگر عوامل طبیعی به کشاورزان شهرستان خمین خسارت وارد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز ,

وی افزود: در بخش زراعی که شامل کشت محصولات گندم، کلزا و جو است، ۲۵ درصد در کشت گندم، ۸۰ درصد در بخش کشت کلزا و ۳۰ درصد در بخش کشت جو به بخش کشاورزی شهرستان آسیب وارد شده است.

,

جعفری بیان کرد: در بخش زراعی با مجموع کل ۱۱ هزار و ۴۱ هکتار زیر کشت، میزان برآورد خسارت بیش از ۲۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

,

خسارت ۱۶ میلیارد تومانی به کشت محصولات باغی در خمین

, خسارت ۱۶ میلیارد تومانی به کشت محصولات باغی در خمین, خسارت ۱۶ میلیارد تومانی به کشت محصولات باغی در خمین,

وی در ادامه اظهارکرد: در بخش کشت محصولات باغی از جمله بادام، گردو، سیب، گلابی و دیگر محصولات باغی، از مجموع ۲ هزار و ۹۲۰ هکتار زیر کشت این محصولات، ۹۱۹ هکتار از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند که برآورد خسارت در این بخش بیش از ۱۶ میلیارد تومان بوده است.

,

وی همچنین به میزان خسارت در بخش گلخانه‌ای اشاره و تصریح کرد: در تولید محصولات گلخانه‌ای شامل گلایول، لیلیوم، شب بو، میخک، خیار و گوجه، با سطح زیر کشت بیش از ۱۱ هکتار، به این محصولات نیز از ۴۰ تا ۶۵ درصد آسیب وارد شده و خسارت در این بخش بیش از چهار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

,

وی به بیمه محصولات اشاره کرد و گفت:  حدود ۸۰ هکتار از محصولات باغی و همچنین در بخش زراعی، گندم آبی ۵۸۰ هکتار، گندم دیم ۲۸۷۹ هکتار، کلزا ۲۵۲ هکتار و جو آبی ۷۴ هکتار تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه