اخبار داغ

گرانی مهمان ناخوانده و همیشگی خرید پایان سال/با آمار سازی نمی شود میزان تورم را پایین آورد

گرانی مهمان ناخوانده و همیشگی خرید پایان سال/با آمار سازی نمی شود میزان تورم را پایین آورد
در حال حاضر در فضای اقتصادی و بازار مایحتاج مردم درصد تورم و افزایش قیمت ها بسیار افسار گسیخته و نیازمند تدبیر ویژه مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران  جنب و جوش حاکم در فضای بازار نوید بخش آمدن عید نوروز و خرید شب عید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یجار بام ایران ,

در میان موج شادی کودکان و شور بهاری ،تنها چیزی که آرامش خاطر مردم را خدشه دار کرده است،تورم و گرانی اجناس و مایحتاج روزانه مردم در آستانه سال نو است.

,

با توجه به شلوغی بازار و پاساژهای بیجار آنچه که جلب توجه می کند،فقط بازدید مردم از مغازه ها وگرفتن قیمت از مغازه داران است نه خرید برای شب عید.

,

با پرسیدن سوال از چند شهروند بیجاری و مغازه داران، بیان شد که در روزهای پایانی سال بازار پوشاک،خشکبار و میوه و تره بار از اهمیت بسزایی برخوردار است،اما آنچه که موجب ایجاد نگرانی و تلخ شدن زندگی مردم در آستانه سال نو شده است،افزایش بی رویه قیمت ها در سایه عدم نظارت مسئولین است.

,

متاسفانه با توجه به سخنان دولتمردان که تورم بازار را صفر درصد اعلام کرده اند،قیمت ها به صورت نجومی و تصاعدی بدون نظارت کافی مسئولین در حال افزایش است و همین امر موجب شده که قدرت خرید مردم به ویژه قشر ضعیف با مشکل مواجه شود.

,

گرانی سرسام آور موجب فلج شدن بعضی زندگی ها شده است

, گرانی سرسام آور موجب فلج شدن بعضی زندگی ها شده است,

یکی از شهروندان بیجاری در گفتگو با خبرنگار بام ایران گفت:گرانی های سرسام آور موجب فلج شدن بعضی زندگی ها شده است و با پیشرفت این روند نمی دانیم آیا روزگاری خواهد رسید که تلخی گرانی به کام مردم ما شیرین شود.

,

وی گفت: در آستانه سال نو مسئولان کی می خواهند به فکر بر طرف کردن مشکلات معیشتی مردم بیفتند، آیا آنها از این وضع اسفناک خبر ندارند.

,

یکی دیگر از بانوان بیجاری که در حال خرید مانتو بود،بیان داشت: پائین بودن کیفیت اجناس و بالا بودن قیمت آنها موجب پائین آمدن قدرت خرید مردم شده است.

,

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه حقوق بگیر است قادر به خرید تمامی مایحتاج شب عید فرزندان خود نیست.

,

این بانوی بیجاری با تاکید بر اینکه بازار لباس در شب عید بدون نظارت مسئولین از وضعیت آشفته ای برخوردار است،اظهار داشت: اجحاف در حق مردم به ویژه قشر کم درآمد است که مانتوی که سال گذشته با قیمت100 هزار تومان خریداری می شد،امسال باید جهت خرید آن 180 هزار تومان پرداخت نمائیم.

,

آقای حسینی زاده که در حال خرید میوه بود با اظهار گلایه از بالا بودن قیمت میوه و تره بار گفت: با توجه به اینکه مسئولین تا کنون چندین بار اعلام کرده اند که کشور ما تولید کننده میوه در جهان بشمار می آئید،آیا اجحاف در حق ملت ایران نیست که میوه ای خودمان تولید می کنیم با قیمت سرسام آور 6000 هزار و 5500 به دست مشتری بدهیم.

,

وی گفت: مسئولین جواب وضعیت بد اقتصادی مردم را بدهند که در کدام قسمت بازار تورم به صفر درصد رسیده که مردم هم اطلاع کامل داشته باشند.

,

یکی از مغازه داران هم در گفتگو با خبرنگار بام ایران گفت: در سال‌های قبل میزان خرید مردم بیشتر از امسال بود و بسیاری از مردم صرفا برای دیدن و قیمت گرفتن اجناس می‌آیند و تعدادکمتری خرید می‌کنند.

,

با آمار سازی نمی توان میزان تورم را پایین آورد

, با آمار سازی نمی توان میزان تورم را پایین آورد,

یکی دیگر از مغزه داران بازار به خبرنگار بام ایران،گفت:متاسفانه با توجه به وضعیت حاکم در کشور صحبت و کلام مسئولان با واقعیت ها بسیار متفاوت است.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فضای اقتصادی و بازار مایحتاج مردم درصد تورم و افزایش قیمت ها بسیار افسار گسیخته است،گفت: مسئولین با نظارت بیشتر در بازار شب عید به فکر افراد متوسط و فقیر جامعه باشند.

,

حسین پور یکی از شهروندان بیجاری نیز بیان داشت: در آستانه سال نو متاسفانه روز به روز اقلام و اجناس مورد نیاز مردم  افزایش پیدا می کند و هیچ گونه نظارتی بر روند فروش و کیفیت اقلام نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: دولتمردان باید بدانند فقط با ارائه آمار نمی شود تورم را پایی آورد باید این موضوع در بین مردم قابل لمس باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه