اخبار داغ

رئیس شورای شهر تبریز:

برای جلوگیری از عوام‌فریبی جلسات بررسی بودجه غیرعلنی برگزار شد/مشکل از اعضاء شوراست نه خبرنگاران

برای جلوگیری از عوام‌فریبی جلسات بررسی بودجه غیرعلنی برگزار شد/مشکل از اعضاء شوراست نه خبرنگاران
دبیری گفت: تعداد انگشت‌شماری از اعضاء وقتی خبرنگاری را در جلسه می‌بینند روی به عوام‌فریبی و ایراد سخنان تبلیغاتی می‌آورند که نتیجه‌ی این امر تدوین بودجه‌ای غیرکارشناسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام دبیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به تصویب بودجه سال 96 شهرداری در پاسخ به چراییِ ممانعت از ورود خبرنگاران و برگزاری جلسات به صورت غیرعلنی، ابراز داشت: سال‌های قبل نیز جلسات بررسی بودجه و عوارض محلی به صورت غیرمستمع و یا غیرعلنی برگزار می‌شد اما علت آن اهالی رسانه نبودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم مباحث را به صورت کارشناسی و علمی پیش ببریم اما تعدادی از اعضاء شورا برای آنکه منافع سیاسی و تبلیغاتی‌شان را کسب نمایند، در جلساتی که خبرنگاران حضور دارند روی به عوام‌فریبی می‌آورند.

,

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه مشکل نه از خبرنگاران بلکه از سویِ اعضاء شوراست، تصریح کرد: این یکی دو نفری که مدام بر حضور خبرنگاران اصرار می‌کردند، هنگامی که جلسات علنی برگزار می‌شود می‌گویند به منطقه‌ی ایکس 5 میلیارد تومان بودجه دهید و هیچ‌کس هم جرأت مخالفت به خود نمی‌دهد.

,

وی متذکر شد: وقتی جلسات بدون خبرنگاران برگزار می‌شود، متخصصان حوزه برنامه شهری و مدیریت بودجه با چنین پیشنهادهایی مخالفت می‌کنند چون می‌دانند امکان تحقق بودجه نزدیک به صفر است و این پیشنهادات کارشناسی نیست.

,

عضو هیئت رئیسه شورا با عذرخواهی از اهالی رسانه، عنوان کرد: ما با خبرنگاران مشکلی نداریم و همواره از پوشش رسانه‌ای آنان و انعکاس ایرادات‌مان تشکر کرده‌ایم، مشکل اعضاء شورا هستند که به خاطر مسایل انتخاباتی، منافع شهری را فدا می‌کنند.

,

وی از تحقق 80 درصدی بودجه سال 95 خبر داد و خاطرنشان ساخت: بودجه سال آینده به صورت جزئی افزایش یافت تا دیون و مطالبات مردم پرداخت شود و انگیزه شهرداری برای درآمدزایی افزایش یابد.

,

دبیری در تشریح مزیت‌های بودجه به اختصاص ردیف‌های جدید برای «تبریز 2018»، «بازار تبریز»، «روستاهای الحاقی» و «مسیرگشایی» اشاره کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه