اخبار داغ

گزارشی از مشکلات شهری؛

آسایش مردم سمنان زیر چرخ های خودرو/ پیاده روهای سمنان در تسخیر نمایشگاه داران اتومبیل

آسایش مردم سمنان زیر چرخ های خودرو/ پیاده روهای سمنان در تسخیر نمایشگاه داران اتومبیل
سدمعبر درحالی یکی از معضلات بزرگ امروز جامعه بشمار می رود که برخی از پیاده روهای شهرسمنان، پارکینگی برای نمایشگاه های اتومبیل شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، بعضا شاهد هستیم دارندگان نمایشگاه های اتومبیل، با کمال قاطعیت و حق به جانبی این عمل را مرتکب شده و در جواب اعتراضات و نارضایتی های اعلام شده به نحوی برخورد می کنند که انسان فکر می کند آن مکان ملک شخصی و جز دارایی های طبیعی وی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

گاها می بینیم این پدیده به نحوی رخ نمایی می کند که، اتومبیل ها به صورت ردیفی و در تعداد زیاد کنار هم در پیاده رو پارک شده و به هیچ عنوان مسیری برای رفت و آمد موجود نمی باشد و راه حلی جز تغییر مسیر برای عابران در کار نیست و این درحالیست که به خوبی می دانیم این مهم ، چه میزان  درآمد و شد افراد کهنسال همچنین کودکان خطر آفرین می باشد.

,

حق به جانبی داراندگان این نمایشگاه ها گاهی به این حد می رسد که با استفاده از موانع در خیابان، از پارک وسایل نقلیه  افراد در جلوی نمایشگاه خود جلوگیری می کنند و علاوه بر سد معابر عمومی، از مانع نیز استفاده می کنند و با این حرکت علاوه بر اشغال پیاده روهاو  تغییر مسیر تردد عابرین پیاده، باعث ایجاد سد در خیابان نیز می شوند.

,

, , ,

شکی نیست اینگونه سدمعبرها که در چهره  شهر بسیار تاثیر گذار بوده و  ظاهری زشت را به آن ارزانی می کند ، در افزایش حجم ترافیک همچنین تعداد تصادفات نیز نقشی بسزا دارد.

,

بر اساس اصل 9 ماده 96 تبصره 6 کتاب مجموعه قوانین و مقررات شهرداری ها اراضی، کوچه ها، میدان ها، خیابان ها و معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر،ملک عمومی محسوب شده و تعرض در این معابر، تخلف تلقی می شود و می بایست شهرداری ها با متخلفان برخورد کنند.
همچنین، بر اساس تبصره 1 ماده 55 قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آنها، میدان ها، پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

,
,

, , ,

بند 20 همین ماده از قانون تاکید می کند که شهرداری ها موظفند با مشاغل مزاحم یا تاسیس اماکنی که به نحوی موجب مزاحمت شهروندان باشد، برخورد کنند.

,

با توجه به اینکه حل این معضل و تخلف  نیازمند رسیدگی و پیگیری جدی مسئولان شهر می باشد  و برخورد قاطع و عملی آنها را می طلبد، از مسئولان ارشد استان تقاضا داریم  برای رفع مشکل مذکورکه برای شهروندان از اهمیت خاصی برخودار می باشد، حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه